Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 642 643 [644] 645 646 ... 663

Viestit - Hervast

Metabo pitäs ottaa kahtoen, jotku akkuporakoneet ja pikkurälläkät on kädessä vähä kölhön oloisia. Jotku Feinitkin olleet väha huonoja ergonomialtaan. Koulussa oli joskus nopeudensäädöllä varustettuja Metaboita jotka kuulemma ei kestäneet yhtä hyvin pajakäyttöä kuin perus Hitachit.

Uusista Hitachista olen kuullut huonoa, eräällä ammattikäyttäjällä oli niitä hajonnut yhden purku-urakan aikana puolenkymmentä. Toki käyttö on varmasti kovaa, mut oli sitämieltä että joku niissä nyt mättää pahemman kerran.

Ittellä isona rälläkkänä sininen AEG ja jaksaa hämmästyttää miten kestävä se on. Oikia perintökalu.Pikkurälläkkänä ittellä halpiskoneita Einhelliä, AWD:tä ym. ja hyvin nekin on pelanneet kun enstöikseen vaan työntää kulmavaihteen täyteen rasvaa.

Olka-akselin nippojen asennus on asiallista, teollisuusakseleissa ne taitavat olla jo vakiona. Tosin sigen maatalousmallissa on ollut yleisesti olka-akselin laakeroinneissa todella vähän vikoja vaikka nippoja ei ole.

Raidetangonpäät on tarkoitettu kestovoidelluiksi mut aikaa myöten varsinkin akselissa jossa käännetään rajoitinruuvia vasten tulee niveliin väljyyttä-> nivelet täyttyvät kuravedellä ja välys kasvaa nopeasti. Tähän ei vaikuta nivelen koko, maatalousmalli väljistyy yhtä varmasti kuin teollisuusakselin osa.

Olen porannut reiän nivelen päälle ja siihen pikku nippa. Varmistus hitsaamalla. Yksi ruuttaus rasvaa kuukauden parin välein estää veden pääsyn niveleen.
No näinhän se homma etenee vanhemmissa koneissa kuten VAG konsernin tdi ja sdi  koneissa.

Mut mitenkähän noissa uudemmissa dieseleissä joissa se kierrätettävä pakokaasu jäähdytetään ja se parantaa sylinterin täyttösuhdetta ja toimii oleellisena osana kaasunvaihtojärjestelmää. Tämä systeemi kai tekee samaa asiaa  kuin urearuiskutus.

Ensimmäisen sukupolven koneissa EGR lähinnä kait pienensi kylmäpäästöjä jotta moottori sai päästönormit alitettua.
Ihan asiallinen ek kone, turbiinikytkin paikkaa tehokkaasti vaihteiston pieniä puutteita. Huoltamalla voi ennustaa koneelle pitkää ikää. Moottorista vaikea keksiä pahaa sanottavaa.

Jos etuakselin raidetangonpäissä ei ole väljää niin kiireesti nipat yläpuolelle ja rasvaa täyteen. Tuppaavat kulua kuivuuttaan kun "kestovoitelu" pettää ja vesi pääsee rasvan tilalle.

Testi ainakin osoitti sen että JD:n moottorin pakokaasunkierrätys ym. uuden ajan systeemit toimivat varsin hyvin uudessa koneessa. Tuo konehan oli tekniikaltaan hyvin pitkälti vastaava kuin uudet autodieselit.

Liekkö sitten sattumalta lehden loppupuolella juttua noiden EGR venttiilien huoltamisesta ja huollontarpeesta ? Itse ei ainakaan kaipailisi moisia värkkejä työkonemoottoreihin vaikka oleellista hyötyä noista näyttää olevan kulutukseen ja vääntöön.

No siitä voidaan olla ainakin samaa mieltä että kaikki kelfrin tuotteet ovat laadutonta sontaa !

Tosin niissä mainoslehdissä on viihdearvoa, varsin hauskoja kaikkine kirjostusvirheineen kaikkineen.

Vai pitäsköön tuo tilata rätkästä sen kummemmin kyselemättä?

Tuo on jo ihan oikian massikkamiehen puhetta ! Eikös se riitä jos siinä konepellissä lukee Mamsel Sirkusson

:P
Olikos tuossa Fiiatissa ne mammuttipyörät ?

Ite huomasin eron 18.4 34->38 muutoksesta. Jotenkin sitä tottuu automaattisesti arvioimaan esteet maastossa joiden yli pitäisi ajella.
Se tuossa autonvalmistamisessakin on ollut tämä muutos tuloillaan jo pidemmän aikaa, on vaan niin konservatiivinen ala että ei ole halunnut nähdä muutoksentarvetta. No jospa tämän kertarytinän jälkeen loppus se kitinä joksikin aikaa. Amerikkalaiset on ajaneet kotimaisen autonvalmistuksensa aika syvälle keltaiseen aineeseen...

Toyotalla ei ole mitään hätää, laadukkaat tuotteet ja hyvä maine. Kyky uudistua nopeasti ja tehokas valmistusorganisaatio. Epäilen että britanniasta leikataan ekana tehdaskapasiteettia.

Kyl se meno yleensä toppaa suht äkkiä kun pyörät uppoavat, siinei vetämättömällä kärrillä tarvia syvemmälle mennä. Toisekseen ikävä se on jos kannon tai kiven päältä ajettaessa jää täys kuorma sen päälle keikkumaan kun maavara loppuu.

Ei uskoisi miten paljon 5 cm maavarassa vaikuttaa, ainakin traktorissa sen huomaa selvästi.
Veli hankki just uuden 525i bemun, on se upea auto kyydiltään, mukava ja jämäkkä yhtaikaa.

Piti Dubaista etsiä kohtuukulutuksinen ja laadukas auto jonka sais myytyä suomessa sopivasti aikanaan poikkeen. Yhdistetty kulutus vain 7.5 litraa jota pidän tuonkokoiseen bensa-autoon tosi pienenä. Tosin kerkeääkin kohtalaisesti tarvittaessa, 220 heppaa taitaa olla vakiona.
Noista lujin vehje lienee tuo 655. Harmi vaan että siitä turbiinikytkin puuttuu ? mut muuten hyvistä komponenteista koottu kone pitäisi olla ja luotettava jos vaan muistaa huollella.

Omaansahan saa kai kehua  :D

Mut tojenperrään minusta Hakin vaunussa on suht järkevästi yhdistetty leveä laakerointipinta ja silti keskelle jää avara rakenne. Eikähän tuo ole väljistynyt kymmenen vuoden aikana, joten kai se lienee myös käytännössä toimiva rakenne.
Viimekesänä sai uutta peltiä pienissä erissä 6.5 euroa verollisena neliö, joten eikai se uusi priima tosiaan paljoa kympistä voi heittää. Nämä erät peltirullan lopusta ajettuja satseja määrämittoihin katkottuna.

Konesaumakattojen tekijöitä vois nyt löytyä paremmin, joten jos sellaista on harkinnut niin vois olla hyvä aika tehdä.
Valtralla näky olevan tuollainen 6810 foordi (-91 mk III) vilan kuormaimella myynnissä. Ainakin päällepäin tosi komea peli ja hintakin alle 20000. kommenteja ?

EDIT: mallimerkintä meinas mennä vähän metsään.

Noita näytti olevan jopa kaksin kappalein etukuormaajalla ja toisessa kai jopa pikavaihde
Sivuja: 1 ... 642 643 [644] 645 646 ... 663