Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 640 641 [642] 643 644 ... 663

Viestit - Hervast

Alakaa noiden uusien Volvojenkin laatu sitten paranemaan !

Käytetyt xc90 Volvot olivat kuin ongelmajätettä Dubaissa kun kävin siellä keväällä. Ei niitä kukaan halua riesakseen.
-95 6300:ssa oli kanssa vähä probleemaa magneti marellin (muistaakseni se tai lucas) kanssa. Siitä laturista suli tasasuuntaajasillan diodeista tinaukset ja jossain vaiheessa koko tasasuuntaajalevy piti vaihtaa. Toki perusmalli ei kauaa kestänyt ja levis uudestaan.

Ostin sitten tilalle iskran, se kesti parituhatta tuntia. Sen tilalle vaihdoin alkuperäisen marellin laturin johon olin jossain vaiheessa saanut hankittua ja paikalleen asennettua hieman vahvistetun mallin tasasuuntaajasillan. Se kestikin sitten vajaan tuhannen tuntia ennenkuin kone meni vaihtoon hieman vähemmän ajetun tieltä.

Startissa ei ollut reilun 7000 tunnin aikana muuta sanomista kuin bendix ratas jonka vaihdoin kerran.
Mut ei se sitä tosiasiaa muuta miksikään että Kelfri tuotteet on ylihintaisia paskoja. Piste.

Investoimpa polttoainesäiliöön oikein huolella. Kaverilta löytyi 2700 litran farmarisäiliö pumpulla oikein asevelihintaan. Ollut pari vuosikymmentä taivasalla ja noin vuoden tyhjennettynä.

Kömpysin sisään ja siivoilin epoksipien jämät pois pohjasta ja pari litraa löpöä. Säiliö oli sisältä kunnoltaan liki uutta vastaava. Nyt vaan hionta ja epoksimaali päälle ja aikanaan säiliö pääsee uuteen katokseen entisen 1700l pytyn kaveriksi. En näe järkevänä hiekkapuhaltaa säiliötä joka tulee säänsuojaan.

Tuossa puhdistellessa tuli mieleen että mikähän järki sitä pikeä on sinne ollut edes levittää alunperinkään.
Äkkiseltään tuntuisi että kaarihallin pitäisi olla ISO jotta matalempaa hukkatilaa ei jäisi reunoille paljoa.

Ja työkoneiden varastointitilaan tuntuisi kätevämmältä sellainen ratkaisu jonne käynti olisi pidemmältä seinältä.
Yleensä IKH:n startit on jotain kiina/intia halpatuotantorojua, toki poikkeuksiakin voi olla ja jopa alkuperäisvalmistajan tavaraa. Mut aika huono kuva on jäänyt.

Hyvinvarustetusta autosähköliikkeestä löytynee starttiin hiilet yms. osat jos murikka ei ole mennyt ihan pilalle. Yleensähän noista renaavista vanhoista starteista on hiilet kuluneet loppuun/jumittuneet, solenoidi on likainen tai bendiksi on mennyt epäkuntoon.

Ja ainakin valtran startteihin löytyy mm. bendixit varaosina.

Toki jos menee uuden hankkimiseksi, niin melkein ulkomailta (enklannista) ennemin hankkisin kuin IKH:lta.
LG on pääsääntöisesti aika kuraa, tosin suoravetoinen pesukone on ollut positiivinen yllätys.

Astianpesukone täysi susi LG merkkisenä, monitoreja vaihdoin 3 kpl 3 vuoden takuun aikana sähkövikojen takia. Tämän takia en ostaisi muuta telkkaria kuin Sonyn. Philipsitkin saa jäädä kauppaan minun puolestani.

Meillä emäntä kans kehu tuota suoravetopyykkäriä kahvipöydässä naapurin emännälle, ittellä ei kokemusta pyykinpesusta..... ;D

Eikait sitä jos on tottunut kossista asti siihen että äiti tekee kotityöt. Joskus se on vaan kätevämpi pistää itse ne rytkyt pesuun kuin kiusata toista moisilla askareilla. Saattaa emäntä vaikka ilahtua sellaisesta huomaavaisuudesta. VINK VINK

Putkimiehellä oli kyl suoraveto LG:stä laakerit korkannut 3 vuoden käytön jälkeen. Että ei ne pomminvarmoja ole nekään.
LG on pääsääntöisesti aika kuraa, tosin suoravetoinen pesukone on ollut positiivinen yllätys.

Astianpesukone täysi susi LG merkkisenä, monitoreja vaihdoin 3 kpl 3 vuoden takuun aikana sähkövikojen takia. Tämän takia en ostaisi muuta telkkaria kuin Sonyn. Philipsitkin saa jäädä kauppaan minun puolestani.
Ota jostain pajalta lainaan magneettiporakone ja sieltä varmaan löytyy kierretappejakin ? Kun keskireiän saa porattua tarpeeksi isoksi, niin kyllä ne kierteenjämät saa jollain tavalla poistettua. Jos rungossa on  käyttökelpoisia pultinpaikkoja ne kannattaisi ottaa käyttöön, tuommoinen pulttien katkeilu kielii siitä että sovitteet pääsevät elämään.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: 4270
: 02.06.09 - klo:20:32
Sitä minäkin olen hieman joskus miettinyt että miksi traktoreissa kulutus on uusien päästörajojen kanssa yleensä aina noussut ja käyttökelpoinen teho tuntuu pienentyneen kun uusissa autoissa ja kuorma-autoissa ominaisuuksien voi sanoa jatkuvasti parantuneen uusien moottoreiden myötä.

Nuo ureakoneet on ehkä ensimmäinen askel sinne suuntaan että päästöt pienenevät, kulutus pienenee ja tehoakin saadaan käytöön. En usko että pakokaasun kierrätyssysteemit yms. hiluvitkuttimet tulevat pidemmänpäälle toimimaan traktorikäytössä, mut kuorkissa ja autoissa ehkä jotenkin.
Yhdellä kaverilla on tuos kylillä moinen varaosakoneena hallin takana. Pitää kysäistä saisko siitä hakea nuo tarvitsemasi osat. Käyn siellä varmaan tässä viikon aikana.
Normaalit markkinatalouden lait toimivat, alussa joko IKH panosti hieman enemmän tuotteisiinsa tai sitten heidän alihankkijansa tekivät parempaa tavaraa ? Nyt sitten kun on asema saavutettu ja sitä roinaa menee myyntiin kotomaassakin useampiin satoihin myyntipisteisiin niin ei niin tarvia olla justiinsa laadun kanssa. Sama kuvio on ollut nähtävissä useammissa halpakaupoissa kun niitä on lanseerattu, silloin on itsekin tullut tehtyä niistä parhaimmat hankinnat jotka ovat työkaluja joita harvemmin tarviaa, mut on kätevä omistaa itse.

Biltemaa kun yleensä moititaan, niin itse olen hieman toista mieltä. Vaikka siellä on krääsä lisääntynyt niin käsi- ja ilmatyökalujen laatu on pysynyt suht tasaisena. Hintaisekseen ihan asiallisia kun vähä kahtoen ostaa.
Tulee väkisinkin mieleen, että miks helkkarissa pitäs jatkuvasti eri merkkien välillä *****ta? Aina uudestaan ja uudestaan opetella eri merkkien viat ja ominaisuudet? Eikö se riitä, että osaa yhden merkin viat?

My point exactly ! Hyvän koneenpidon perusta lienee se että tuntee koneensa ja sen tekniikan. Jos merkki vaihtuu vaikka kerran 3-5 vuodessa niin näin ei kai voi sanoa ? Ja pelkästään merkkihuollon varaankaan ei voi jättäytyä.
Ei pitäis olla jarrut lähelläkään loppua tuolla käytöllä ja noilla tunneilla jos ei ole vettä tai ihan vääränlaista öljyä perässä. 9000 ajetun -95 mezzon jarrulevyjä kurkkasin aikanaan peräkotelon päältä kun vaihdoin jarrutangon kumeja ja näytti niissä pintaa vielä olevan. Aika paljon tuli sillä koneella jarruteltua tieajossa jarruttoman kärrin kanssa. Silloin jarrut alkoivat äännellä kun öljy oli likempänä vaihtoikää. Yleisöljyllä tuli myös ajeltua ja silloin oli jarrut herkät ääntelemään lämpimänä.

En tiedä miten pitkä historia Miken farmilla lie, mutta tälle mäelle on ostettu viimeisen 30 vuoden aikana 5 traktoria joista 3 uusia. En oikein ymmärrä mikä ilo se on julistaa että on vuosikaudet verkukauppiasta elätetty ahkerasti ?
Metsätalous / Vs: MHY:t lopetetaan?
: 29.05.09 - klo:15:49
No puukaupan teonhan pitäis olla ihan peruskauraa, siis ainakin muutaman kymmenen hehtaaria omistavalle maalaismetsänomistajalle. Senverran pitää kiinnostusta olla nähdä vaivaa että ottaa asioista selvää ja hoitaa itse puukaupan siten että taloudellinen tulos on maksimaalinen.

Minusta MHY:n hoidettaviksi kuuluvat kaupunkilaismetsänomistajat ja muut jotka haluavat syystä tai toisesta hoitaa metsän uudistamisen kokonaispalveluna. Siitä sitten joutuu väkisinkin maksamaan.
Sivuja: 1 ... 640 641 [642] 643 644 ... 663