Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 630 631 [632] 633 634 ... 663

Viestit - Hervast

Maastullissa oli kaupan sisäänajettu 8400, 18000 ja rapiat tunteja. Kuka ehtii ensin ?
Skidoo nordik 500:lla pyöräytin lenkin lammen ympäri 15 asteen pakkasessa. Siinä se pahin kuume laskee jos sitä on ikinä ollutkaan :D

Melkein sääliksi käy uudempien kelkkojen omistajia kun nämä lumikelit on olleet parina vuotena melko kehnot.
Uskallan väittää että 8400 oli malli jossa "delta powershift" lanseerattiin. Edeltäjät 8100, ja 6000 sarjalaiset olivat volvon peruja olevalla 2 port pikavaihteella joka ei olisi kestänyt uusien mallien tehoja luistamatta.
Vuosi sitten suunnilleen raaskin ostaa 12/24V starttibuusteri laturin, pionier merkkinen muistaakseni. Telwinin tekoa kuitenkin.

Pitkään sen hankintaa sottailin että tarviisinko mut on sille jo monesti ollut käyttöä. Oiskohan tässä joku 250 tai 300A starttivirta, hyvin se on piisannut kun vaan ei ole akku ihan jäässä/tyhjä ja malttaa hetken antaa latautua ennenkuin alkaa kirnuamaan.

Lainaus
kohtuuttomia ovat myös metsänhoitoyhdistyksen hinnat kun tarkistavat onko nuoren metsän kunnostustyöt tehty tukien edellyttämällä tavalla :'( :'( :'( :'( hyvää tiliä tekevät puolen tunnin työllä

Noo hyvän jouluaterian tarjosi suomen suurin MHY meille valtuutetuille  ;)

No tottapuhuen jos ei itse ole metsäalan ammattilainen niin noista suunnitelmista joutuu maksamaan. Toki sen saa tukena pois mutta se on vaan ajateltava että hyvä kun siitä jotain saa. Metsänomistajahan siitä pitkässäjuoksussa hyötyy kun taimikon saa kasvukuntoon.



Agcon päämerkin 4400 sarjasta vai   ;D

Ei nyt sentään päämerkki, volyymimerkki enneminkin. Sellainen jota dumpataan kehittyvien talouksien vähään tyytyville käyttäjille  ;D
Minulla vilkuttelee 3-1 kun laittaa jousituksen päälle nostolaitteesta. Muistaakseni se koodi viittaa vasempaan vetovarren anturiin. Ei ole tullut perehdyttyä tarkemmin kun jousitus ja nostolaite kuitenkin toimii normaalisti.
Jos on uutta hakemassa niin 2 palkkinen samalla kantavuudella on kepeämpi ja vääntöjäykempi. 1 palkkinen taasen yleensä mahdollistaa telin ja ehkä jopa tolppien ja sermin paikan säädön, tosin harvoin niitä tarviaa säädellä.

Kannattaa ottaa hieman korkeammilla renkailla kuin pallokumeilla jos ei vetoa laita, vastustaa perässä vähemmän ja ei etsi matkallaan ihan joka monttua.
Metsätalous / Vs: UPM opettaa.
: 25.12.09 - klo:11:48
Arvelin lykätä parrukaupat kevääseen, siis jos näyttää parrua tulevan senverran että kannattaa alkaa edes kauppaamaan minnekään. Voin onnitella itseäni siitä että viimeiset isot ensiharvennukset tuli teetettyä 1.5 v sitten kun siitä vielä jäi jotain viivan alle.

Spv vaikuttaa taustalla, maatalous tuottaa toistaiseksi senverran tappiota että käytännössä puukauppojen veroaste on nolla. Siinei paljoa verohelpotukset vaikuta  :D
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: mf 4345
: 25.12.09 - klo:11:28
6850 meinas välillä aavistuksen hyytyä lumitöissä suuntaa vaihtaessa ja tyhjäkäynti oli hienokseltaan epätasaista. Aloin sitten tutkimaan siirtopumppua huollon yhteydessä kun vuoti öljyä ja huomasin että sieltähän olikin pumpun takaiskuventtiili viallinen.

Tympeää, ei ollut tällaista pelleilyä rivipumpun aikaan, se toimi kuin kuuluisa junan vessa....
Ittellä käytössä noin vuoden vanha ms laser mouse 7000. Akku alkuperäinen, hieman epämääräisen näköinen vihertävä. Varmaan kiinantekele mut ei ole tarvinnut parempaankaan vaihtaa. Toimii yli viikon vähän käytöstä riippuen, sitten lataukseen telakkaansa. Muuten ok, mutta tuo hiiren muotoilu on omaan siroon pikku kämmeneen hieman liian matala ja pieni.

Näppis perus langallinen logitech, kuten joku edellä sanoi ovat hyviä perillisiä kun on alunperin opetellut keytronikilla näpyttelemään. Seuraava näppis vois olla joku langaton joka latais itsensä vaikka USB väylän kautta.

tuo sama on joskus käynyt mielessä toki en massikkaa tai valmettia ikää omistanut ja en tod.näk. omistakaan mutta kuitenkin ni moottori suotimet saa valtterilta missä sisun moottori... kuinkas muuten laatikon suotimet onko samat ku ventin variossa ni dyna vt:ssä...?

Kaipa ne aikalailla yhteneväistä tavaraa ovat ainakin S valtrassa, isossa verkussa ja isoissa Fendeissä. Tuntuis ainakin järjettömältä jos ne olisi eri tavaraa.

Sisudieselin logothan noissa suotimissa on ja agcon hologrammitarrat, eli k-liikkeestä saanee ihan samannäköistä tavaraa.
No tilanne Fendillä on hieman erilainen kuin Massikalla. Fendin kaikki nykyiset mallisarjat on varustettu jonkinsortin variolootalla ja sähköhydrauliikalla, can väylillä ym. premium varusteilla. Eli tekniikka on melkolailla yhteneväistä ja sikäli yleisempikin koulutus pätee paremmin.

Massikalla taasen löytyy mallisarjoja jokalähtöön kotimaisesta yöntimot versiosta ranskalaisiin ja suurimpiin koneisiin joissa on kotimainen laatumoottori sekä saksalainen voimansiirto. Huolto-organisaatiolla on sikäli "hieman" erilaiset haasteet. Tarvettakin on kouluttaa jos Kesko mielii suoriutua edes välttävästi moisen arsenaalin kunnossapidosta. Ja hyvin se kesko toimiikin, massikkamiehet käyvät paljon Valtralla suodinostoksilla kun tavaraa saa tilaamatta hyllystä ja on halvempaakin kuin keskolla.

Keslalla on ollut käytössä pitkään koepenkki missä prototyypit testataan ja hierotaan valmiiksi. Olikohan niin että korotetulla paineella nosturin piti kestää yli satatuhatta työkiertoa ennenkuin se hyväksyttiin myyntiin. Olivat kerran ostaneet vertailun vuoksi muistaakseni Farman nosturin ja laittaneet sen koepenkkiin. Ensimmäisen yön aikana oli kuulemma puomi mennyt poikki. Oli helpompi sen jälkeen ymmärtää hintaeroa.


On se totta oltava kun olen saman jutun itsekin kuullut.

Joskus joutessani tutkailin paineita millä nostovoimat on nostureissa ilmoitettu. Muutamissa  kestäviksi tiedetyissä kuormaimissa ovat käyttöpaineet aika pieniä, jopa alle 170 bar. Olikohan Farmiforest jonka nostovoimat oli ilmoitettu 190 bar paineella, varmaan monesta koneesta ei edes saa niin korkeita paineita ulostotosta.

Jos se ei olisi rahasta kiinni voisin itsekin oikein mielelläni vaihtaa Keslan kuormaimen, mut näillänäkymillä pilkitään Hakilla jos ei ihmeitä tapahdu  :)
Tuollainen jäähdytysjärjestelmän vika selittäis ehkä osaltaan sitä miksi se laatikko porsii jontikassa mut kestää muissa zf eccomia käyttävissä koneissa paremmin. Hauska varmaan kuskin urakoidessaan ajatella että laatikon kestäminen kasassa on jostain 20 sentin sulakkeesta kiinni... :)


Sivuja: 1 ... 630 631 [632] 633 634 ... 663