Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 611 612 [613] 614 615 ... 663

Viestit - Hervast

Metsätalous / Vs: Hankintahakkuut
: 01.02.11 - klo:00:12
Vielä piti jälkiä ajella suvikelillä metsään, tuli innostus jos keräilisi sieltä alikasvuiksi jääneitä koivunrunkoja polttopuiksi.

Muut mehtähommat saa nyt jäädä kunnes alkaa lumi huventua. Ei ala traktorikaan mennä tuolla 60 cm hangessa enää mihinkään, itestä puhumattakaan.
Tuo on just se paras puoli klapilämmityksessä että verottajan on hankala saada siihen kiinni kynsiään. Palkansaaja maksaa ensin tuloistaan veron ja sitten ostaa energiaa jonka hinnassa olevaa veroa ei voi vähentää. Onhan se klapilämmitys jo pelkässä asuintalossakin töisevä, mutta silloin polttoainehuolto on omissa käsissä ihan kirjaimellisestikin.

Nykysillä koivukuidun hinnoilla kannattaa niistä tehdä klapia vaikka omaan käyttöön. Reilun viikon työllä saa normaalikuntoinen aikaiseksi useamman vuoden puut.

Tuossa tapauksessa nykyaikainen asunto+halli taidetaan lämpöenergian kulutuksessa liikkua hieman siinä rajoilla että useampikin lämmitysmuoto on järkevä. Kun lämmitystehon tarve kasvaa niin hakelämmitys tulee yhä kannattavammaksi.

6900 tais olla tehonnostoa ajatellen se huono puoli että on ns. pienellä perällä joka oli Mezzoissa ennen 2001 vuotta.

Jos pilkekoneen pyöritykseen ym. on joku joutilas pikkukone, niin melkein laittaisin tuon 8050 tai 8150. Metsäajo tuskin sen suurempi ongelma kutosella kuin nelosellakaan, harvoin tulee eteen niin tiukkoja ajolinjoja että tuo 30 oikeasti merkkais. Lisäksi Neloskoneinen ilman ek:ta pikkusen köykänen metsävaunun eteen. Metässä ei painosta ole yleensä mitään haittaa, päinvastoin.

Tehoa jos meinaa joskus nostaa niin turbiinikytkin kannattaa ainakin kutosesta jättää pois.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: xt 60?
: 29.01.11 - klo:22:55
Kysäse sähköpostilla vaikka http://www.voitelukeskus.com/ täältä

Pitäis löytyä HT-60 vastaavaa öljyä, näyttelyssä kesällä hieman kyselin. Tykkäsin sen ominaisuuksista enempi, tämä XT on jäykempää kylmässä ja HT:n viskositeetti riitti omassa ajossa hyvin kesähelteilläkin.
Pitkäaikaisen kokemuksen perusteella aidot Verkut kestävät lähes loputtomasti.  Ei tee hiukkaakaan haittaa jos aloittavat tämän piraatituotannon.  Hyviä ja kestäviä käytettyjä aitoja riittää hamaan maailmantappiin.  Valmetin asiallinen käyttöikä on alle viisi vuotta ja siksi niiden tuotantoa on lisättävä. Remonttimiehille riittää hommaa viiteenkin vuoteen, jottei se ole niiltäkään pois.
Fenttistäkin tehdään velmutti, kuka sitäkään enää ostaa.

Verkumiehen selityksiä. Kun Verkusta rauta pehmenee ja kytkimiä on mennyt pärekopallinen aletaan puhumaan että se ei ole "oikea" Massey fergusson  :D

Myöntäkää pois että Verku alkaa olla semmonen konsernin merkkien tehtaiden nurkista löytyneistä osista koottu sekasikiö...

Tosiasia on kyllä että mailmalla ajetaan noilla 100 sarjalaisilla vielä piiiiiitkään. Inkkari tai bangladeshiläinen työläinen ei paljo ergonomiaa tarvitse.
Kaverin isältä meni 6610 sontareestä etupyörännavasta lukitussokka poikki tuossa syksyllä. Ei se ihan halpa remppa ollut sekään kuulemma, jotain ylimääräistä oli kai käynyt rattaiden välissä pyörimässä  :'(
Oiskohan ideaa -10 sarjalaisten omistajien vaihtaa nuo sokat jo ennakkoon ? Eihän navan purku paha homma ole jos rakentaa vielä hallitunkkiin sopivan kannatinraudan napamöykkyä varten.

Massikan heikot akselit ei juuri yllätä, serkkulassa oli taannoin joku 600 sarjan neliveto verku sillä isommalla navalla ja siinä ei ne navat kestäneet kasassa.
 
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Seat
: 27.01.11 - klo:12:14
Hiace on luotettava kuin junan vessa. Junan vessassakin on vaan mukavempi matkustaa kuin Hiacessa.
 ;D

Itse pysyttelisin konsernin autoissa ihan VW linjalla, toki hieman mallista ja varustevaatimuksista riippuen. Isä hankki kesällä uuden golfin, 1.2 tsi koneella. Aika näyttää miten se kestää, mut mukava peli se on ajella kelissä kuin kelissä.

Japsikittanoita kävästiin myös koejamassa ihan mielenkiinnosta, se oli sellainen nostalgiatrippi 15 vuotta historiassa taaksepäin...


Hyvät alv. palautukset sais...
Tuli mieleen tuosta jutusta että oishan tuossa ollut tuppisoviterungon alla tilaa öljysäiliölle ja normaalille VOA pumpulle. Jäis sitten traktorin hydrauliikka kouran käyttöön ja nosturille olis sitten ihan kokonaan oma piirinsä ? Mut eikai nuo risukourat niin paljoa tuottoa tietty tarvitse.
555 oli paras A sarjalainen, neloskoneet kuuluis jo isompiin runkoihin ja vahvempien laatikoiden eteen.

Oishan nuo saaneet turbiinikytkimen edes laittaa jos ei pikavaihteita.

Fendin runkoväri tais olla tuossa, tuleekohan myyntiin myös fendin väreissä  ;D
Olen positiivisesti yllättynyt Nokialaisten kestävyydestä. 3 vuotta on ollut nyt käytössä veljeltä saatu N80 eli tämmöinen liukukannella varustettu puhelin jossa on kameraa ja nettiselainta yms. On ollut kosteassa taskussa ja kylmässä ym. ja sitä on pudoteltu mut ei ole antautunut. Akun kesto oikeastaan ainoa isompi murhe, saattaa kylmässä tiltata kesken päivänkin jos on huonossa kentässä.

Tuota samsunkia kattelin jostain mainoksesta, mutta ei nyt vielä suurta innostusta herättänyt. Akunkesto kyllä plussaa ja ihan käytännössäkin todettua että lataussyksi voi olla jopa viikkoja noissa.

Ps. ainoa puhelin jonka rikoin pudottamalla oli tämä nokian "työmiehen puhelin"  ;D Kauhea möhlö muutenkin kokojaan ja painonsa puolesta. Näytöstä hävisi yksi rivi kokonaan kun puhelin tippui paidan rintataskusta maantielle, eli reilun 150 cm korkeudelta.
Teroman, agronetin turhake.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Turhake
Eilen just nyppäsin valtran etukuormaimella skidoo nordikin lumihangesta  ;D Ajelin latua ja jätin latukoneen uran viereen ja ajattelin pyöräyttää kotitalliin pienen ylämäen kautta niin eikös se kelkan piru löytänyt sieltä jonku pienen jontkan jonne kaivalsi itsensä. Aikani sitä siihen hieroin ja ajattelin että empä ala selkääni sen takia venäyttämään, nostan sitten kun traktori on ajossa. Kelkassa on 50 cm pitkä telamatto, mutta matalalla harjalla ja kulunut. Aikamoista vääntämistä on ajaminen umpihangessa.

Aika vinkeä keli tuolla on moninpaikoin ajella ja linjan alla vois kuvitella olevan kaikenlaisia yllätyksiä, vauhdillakaan ei aina voi mennä eteenpäin. Uskoisin kyllä että korkeaharjaisella 60 cm telalla varustettu riittävän tehokas kelkka tuolla vielä menisi kohtuudella jos kuski ei ole ihan tumpelo.
Samat moottorikalut niissä taitaa olla, nestevälijäähdytin ja stanadynen jakaja. Itellä 6850 liikenneperällä ja tämänpäiväisen lumisouvinkaan aikana en tainnut juuri yli 40 ajaa kun tuntipalkalla on hommat ja ketjut takasissa. Säästää mukavasti polttoainetta tiellä tuo pitkä välitys. Ite en muutenkaan tykkää konetta suotta huudattaa, mutta mäkisessä maastossa ja raskaammissa vetohommissa sais varmankin olla kierrosreserviä yli matalakierroskoneen kierrosalueen.

Se etu 6750:ssä on että jos tekee niinkuin Jupe niin saa liikennekoneen nopeuksia tarvittaessa kulkevan koneen joka on maataloustraktori. Eipähän tule C kortin tarvista ainakaan teoriassa, eri asia on tietty jos tutkaan ajaa 50 km/h...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: IKH
: 23.01.11 - klo:16:19
IKH on just Terolle tehtyä laatua.

Pääsisköhän Agri.fi jälleenmyyjäksi ? IKH:ta varmaan kiinnostaisi jälleenmyyjä jolla kauppa käy ?  ;D
Sivuja: 1 ... 611 612 [613] 614 615 ... 663