Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 185 186 [187]

Viestit - Neke

Rahaa varmasti tulee jos yhdessä keksitään kohde mihin sitä tarvitaan.
Kittilän suunnassa rahdit toimii tehokkaasti, koska autolla on aina paluukuorma, kun se tuo uusia eläimiä Kittilään niin samalta tilalta lähtee täysi lasti teuraaksi, ei milään ihme että rahti on halvempi silloin.
Kuljetustukeahan ei saa, kuin siihen kuormaan joka vie eläimiä teuraaksi teurastamolle ja sen saa myös muualle kuin "pohjoiseen".
Jos autossa on 30 eläintä ja siirtymä 700 km, kustannukset 1,2 € / km, 1,2 x 700 = 840 € : 30 = 28 € / teurastettava nauta, johon tulee sitten kujetustuki jotain 15 %:tia valtiolta.
Eli ei tämä bisnes kuljetuksiin kaadu.

Tätä minä en sitten millään ymmärrä. Ei vaan tajua. Että kun on kyse tuotteen siirrosta tilalle tai noudosta tilalta eli vaikka välitysasikan vienti tilalle tai teuraseläimen tai maidon haku tilalle niin sehän ei maksa juuri mitään ja melkein ilmaista ja ainakaan kustannukset rahdin osalta eivät ole yhtään korkeammat kuin etelän tilalla. Ei siis mitään syytä etteikö tuotanto voisi olla pohjoisessakin koska rahdissa ei tule mitään eroa, ei.

Mutta? Annas olla kun aletaan puhua tukierosta ja kysytään perusteita tukierolle! Niin heti kivisten pienten peltojen ja vapun lumen jälkeen putkahtaa esille rahtikustannukset! Nehän ovat vallan helvetin suuret jolleivät vielä isommat! Tilaapas vaikka lannoitekuorma tai rehukuorma niin rahtihan on niin saatanan kallis että hommasta ei tulisi yhtään mitään ilman kunnon tukia! Että tukiero on vähintäänkin tarpeellinen ja perusteltu tai saisi vielä isompikin olla...

Ei ymmärrä, ei...


Joo, rahtien merkitystä kyllä vahvasti liioitellaan ....
Joo,jos emoo uskoo. 1400*2.8:30=131,jos asetusten mukaisesti kuljetetaan.
Ja joutsenlippu pois, jos epäilyskin tuontirehusta raaka-aineena.
Vuoden 2010 alusta liikennetraktorit siirretään lainsäädännössä (polttoaine, katsastus ym.) yhdenvertaisiksi kuorma-autojen kanssa.
Jos suunnitelmissa on olla maataloustuotannossa vuonna 2014, niin velan määrä maatalouden tuloksesta on syytä olla alle 70 % vuonna 2010.
DynaVt loikottaa 1700 kierroksilla 53 km/h
[/quote   Lämpötila -20, DynaVt loikottaa 30min ajon jälkeen 2000 kierroksilla 50 km/h
Versu ja Direct (Mortti ja Vertti)
Ei voi uskoa suomalaisinsinöörien pystyvän tällaiseen kehitykseen ja luovuuteen, joukossa on täytynyt olla myös jokunen teknikko. Kyllä keltavanteisten jälleenmyyntihinta romahtaa, jos Valtran tuote kestää edes tämän hetkisten mallien tapaan.
Vapaa sana / Vs: Olikarkit rahapulassa
: 26.10.08 - klo:17:09
Kiinan valtiolla maailman suurin valuuttavaranto. Saattavat yllättää amerikkalaiset Wall Streetillä, Paskaan eivät koske.
Sivuja: 1 ... 185 186 [187]