Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Koivusta saa klapeja.
Et punctum...
Viimeiset MF 630 kuplan koneella on vuodelta -63
Oli 16 aikaan tänään vielä tavaraa tyrkyllä
Hinnasta ei tietoa
Mites sata cc krissipyörän saa mukaan kun siirtää puimurin?
Pöydälle..?
Jälkiviisaana voi todeta, että monen puimurin (ja muunkin koneen) kulkukyky paranee paljon hankkimalla hyvät ja tarkoitukseen sopivat renkaat.
Mulla oli aikanaan Pori 500, mitä pidettiin kohtuuhyvänä kulkijana pehmeässä, vaikka oli normaalit 80-lukuisert ristikudosrenkaat. 2012 märkänä syksynä tuli sitten 690, missä eturenkaat on vain pykälää leveämmät, ja takana ripakuvioiset sirkkelinterät. Ihmettelin itsekin, että miten iso on renkaiden vaikutus. Vanhalla koneella olis jääny enemmän vähemmän puimatta; ei olisi kulkenut kurassa mihinkään.
on kumminki 200 tuntia aikaa niittää.
Jonkunmoisen alan luulis vaatimattomallakin niittovärkillä niittävän tossa ajas.
RemmiPomo. 200 tehokkaasta työtunnista remonttiin menee puolet. Jää 100 tuntia. Ko. värkin työsaavutus hyvän mallisella ja -kokoisella lohkolla hyvässä heinässä on n. 40 a/h. Jos on apilaa seassa niin saanto laskee n. 30%. Eli Oikein Hyvällä Tuurilla voisi tuommoisella sätöksellä saada reilut 25 ha nurin elokuun loppuun mennessä.
Milloinkohan tuosta on lupa odottaa tuleentunutta kasvustoa ? Syyskuun lopussa, lokakuun puolivälissä ?
-SS-
Lokakuun eka viikko. Silloinhan on vielä yleensä puintikeliä niin hyvin onnistuu.
Tänään Vaasasta Tampereen ja Kouvolan kautta itäänpäin ajellessa ei sattunu silmiin yhtään puitua länttiä valtatien varressa. Näössäkin voi olla heittoa...
Hämeenkoskella oli Hollanteri alottavan näkösesti rapsin reunassa.
Talvirenkaat (esim. Alliance 551) ja niihin vaikka ruuvinastat. Näillä mennään.
se pieni kerros lunta ei tukkiautoa paljon haittaa
On aika helppoa tehdä tuommoisia "johtopäätöksiä" kun ei tarvi itse rypeä.
Onneksi ei ole Oksan jälkiä tarvinut ajaa...
Onko noilla maailman pyörä lingoilla enään mitään tekoa auraus urakoinnissa?
Kakkoslinkona, sillä mennään sitten kun hakkuupomo keksii maaliskuun puolivälissä vielä yhden savotan -> kolme (tai kaheksan) kilometriä ja koko talven lumet 80 - 130 cm...
Ajelin iltapäivästä Lappeenrannasta kotiinpäin, vauhti kuutostiellä parhaimmillaan 65, rakeet kuulosti kuin olis 8 millin muttereita mätetty lapiolla Volkkarin katolle.
Reilu 10 mm tuli.
ei yleensä puuauton kuskia yöllä paljoa kiinnosta jos on puomi lukossa/jäässä kun pitäisi puita hakea. Sillä porukalla on kyllä "yleisavain" jolla saa puomin nostettua syrjään.
Yksityistiellä paras hallintomuoto on
demokraattinen diktatuuri. Nimim. "kokemusta on".