Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 158 159 [160] 161 162 ... 169

Viestit - ht

Tollasiin puhtaasti eloperäisiin mistä vielä nousee hakoja, sopii kokemuksen perusteella lautasmuokkari (nyt joku kiroo...) kohtuuhyvin. Ei nouse hakoja eikä kiviä, ei tule lopetusvakoja kun ei kynnä, juola pysyy kurissa glyfolla. Kiekkovannaskoneella voi kylvää suoraan lautasmuokkarin perään. Kokonaiskustannus on pienempi kuin kyntö+normaali muokkaus.
miksi muuten olette noita ratteja repineet irti?    onko joku tarkoitus asiaan?

Hitecissä on ratin alla ne suunnanvaihtajan ja käsijarrun magneettianturit, suunnanvaihtajan vipu tuppaa löystymään jousestaan tyvestä ja sitten ei rattori kulje tai kulkee vain toiseen suuntaan tai ei mene kässäri päälle. Säätö sinällään ei ole rakettitiedettä mutta varsinkin jos se suunnanvaihtajan vipu jää kokonaan käteen, ni pitää tuo ratti irrottaa että pääsee sinne muovien alle käsiksi.
Juu. Äkeessä ei saa olla keveillä mailla muuta pyörivää kun pyörät, ja kylvökoneessa taas pitää kaikki maahan tapaavat osat pyöriä. Säästää hermoja...
Vapaa sana / Vs: juhannus sää
: 25.12.12 - klo:11:29
...ja vielä sevverran lisää että lunta on todennäköisesti vähemmän kuin nyt. Ehkä.
"I'm watching you."   =   "Minä rannekellotan sinua."    ?     ::)

http://youtu.be/QAZnm1XJeTM
Jos noilla p*skasilla pelloilla ajelis Ventillä ni eikös niistä tulis YLIVOIMASEN puhtaita..?
Se voi olla ja toivottavasti on hiukan parempi kuin VAG:in DSG 

Mikä vika? Toinen menossa, ei pahaa sanaa enkä tavalliseen ajoon parempaa kaipaa. automaatin helppous ja mekaanisen hyötysuhde. Eikä ainakaan meillä ole nikotellut millään tapaa.
Lappeenrannassa varaosamyynti on kyllä niin hyvällä mallilla, etten usko muutaman kiilahihnan ja pellistä tehdyn laakeripesän sitä kauppaa sekoittavan. Mutta tontti on jo nyt puolet liian pieni. Mitäs kun ajetaan siihen muitten pyydysten sekaan vielä pari Komiaa? Sitte pitää sisäänkin pyrkiä takaovesta...
Mulla ei ole jyräcombia, ihan nostolaitekone, mutta jos vähänkään epäilyttää mahdollisuus tukkeamisiin laahavantailla, niin omasta kokemuksesta voin suositella noita lannoitepuolen kiekkoja. Tukkoon ei saa, jos ei aja pajupuskaa tai vastaavaa koneeseen.
Metsätalous / Vs: Motot seisokissa !
: 24.11.12 - klo:00:13
Kyyyllä motolla hakkaamaan pystyy. Siitä ei vaan ole isoakaan hyötyä kun se kuormakone hukkuu nevaan rankanipun alle...
Kyllä Point7 on aika liukas talvella. Mulla ongelma on ratkaistu konevaraston sijoituksella. Koppolista lähetään heti ylämäkeen; jos Valtu ei nouse kylätielle niin ketjut kulmiin... pellolla em. Taurus on ainakin hintaansa nähden mielestäni hyvä. Pitää ja kantaa kohtuullisesti.
VR:llä on alarajat 140 km ja 10 vaunua kerrallaan. Kaikki loppu näperrellään kumipyörillä.

Ja edelleen olen sitä mieltä yhdessä laskimen kanssa, että tuota pienemmillä matkoilla ei kannata pulata kahden kärrin tai muun palapelin kanssa. Nippu vetäjään, kaks kärriin ja paanalle. 80 km matkalla lastauksineen purkuineen taukoineen päivineen keskimäärin 4,5 tuntia. Puutavara-auton toteutunut keskinopeus on ainakin täälläpäin yleensä luokkaa 36-38 kmh. Toisen kärrin kanssa kuluva aika ja siitä maksettava liksa eivät tuo kuljetukseen lisäarvoa, päinvastoin nettotulos huononee.
Kolminiveliset yhdistelmät kiellettiin maassamme muistaakseni vuonna 2006.  ;)

Tässä ja ei ollut mitään järkeä. Homma tehtiin Liikenneministeriössä kuvia ja piirustuksia katselemalla fiilispohjalta. Puoliperävaunun perässä 3-akselinen lyhyt täysperävaunu on paljon stabiilimpi kuin 2-akselinen vasikka. Mutta kai tällä taas joku leveeravattisetä tai jakkupukutäti rikastui...

Tiet ei kestä 76 tonnin vehkeitä. Ei päätiet, ei sivutiet eikä metsätiet. Ei kestä nytkään.

  Mitenkähän suurilla ylikuormilla ajetaan?

Isoilla mettäyhtiöillä on puutavarakuormiin kaikilla ns. taksaleikkuri, eli määrätyn tonnirajan yli menevästä kuorman osasta ei makseta. Ensolla on 63 tonnia, olisko ML ja UPM 65? Sammal- ja sahajauhokuormista en sano mitään.
Metsätalous / Vs: Kouran pyörittäjä
: 19.11.12 - klo:19:11
Ostat sen halpiksen ja ensimmäisen kuorman jälkeen kiroat hartaasti että miksemmää tolvana hommannu tätä jo vuosia sitte. Mikä tahansa on parempi ku sellanen mikä ei pyöri ympäri.
Sivuja: 1 ... 158 159 [160] 161 162 ... 169