Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 169

Viestit - ht

Kollegalla oli aikanaan 705 perässä muistaakseni Joutsa 33 ja siinä Naarva.

Sitten kun tuli vaihtoon lähdön aika, purki nosturin ja tupet pois. Kumpikin putki oli 3/4 halki niin, että yläpuoli oli ehjä.

Laittoi sitten purkaamosta ehjät putket tilalle.

Miten onkin suomikilvissä oleva kone löytänyt tiensä Liettuaan..?  ???
Metsätalous / Vs: olipa koneviestissä..
: 07.12.23 - klo:12:17
Näinköhän. Tuon jos kehittelee ns. valmiiksi tuotteeksi niin maksaa paljon. Ja jos yksittäiskappaleita tehdään vanhoista raktoreista, niin markkina on aika pieni. Kun ei siitä ilmainen tule silloinkaan. Täysmittaisessa ammattikäytössä tuollaiset vehkeet ei kestävyyden suhteen menesty, tämän on mm. Valmet kokeillut jo 60-luvulla
Oksan savolainen piruilu sisältää totuudenkin; kuitenkin kaikki muu kuitupuun käyttö kuin sellu ja energia ovat mittakaavaltaan paljon pienempää nyhväämistä. Ainakin nykyään.
mutta kuka noita käyttäis?   

Oksa & co.
omistajan pitää olla korkeintaan  metrin pituinen ja kädet pitää olla 1,5 m pitkät

Tunnetaan myös ammattinimikkeellä "Porilainen kätilö"...
Mitäs teille tulee noihin pulkkiin kilometrejä vuodessa?
Kasvintuotanto / Vs: Apulannan hinta
: 08.10.23 - klo:16:59
JOS löytyy yhteistyöhalua ja älliä muutenkin, niin kylvöaikana -jos vaikkapa mennään perinteisellä systeemillä- yhteistyökumppaneista toinen muokkaa ja toinen kylvää, riippumatta siitä kenen pellolla ollaan. Eikä vaihdeta äestä ja kylvökonetta rattorin perästä toiseen muutaman tunnin välein. Vielä jos jommastakummasta torpasta löytyy vanha ukko siemen/apulantalogistiikan hoitoon, niin päivässä tulee valmista aika hyvin.

Ja ihan superia on sitten, jos joku kodinhengetär tuo palasta ja sumppia pellon reunalle...
Just näin. Vakiorenkaat, ei hyde kallistinta eikä työntövartta, jarruventtiilistä ja vyötärövaloista puhumattakaan. Oliko nuo yläajovalot noissa jo vakiona, muistaisin että omassa 2002 mallisessa ne tuli vielä rastilistalta..?
...   ite pyrkinä  kylvöön mah. vanhoilla menetelmillä.. 

Vakka..?

Mitä sama tuote maksaa muualla?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/481184/Takavalo-104-x-97mm-4-toimintoa

Ei ole just presiis saman muotoinen, mutta jos se  jotakuta ahdistaa, niin alle neljäsosalla alkuperäisen hinnasta saa kaksi...
Ei Nettikoneesta mutta Kolmen Koukun verkkokaupasta.

Alkaa olla kateprosentti kohdallaan...

https://www.hankkija.fi/varaosat-ja-tarvikkeet/vaderstad/ia-takavalo-taydellinen_-412895-2042564/

Tämä kuuluu samaan surkuhupaisaan juoneen jossa hävitettiin em. puotien asiakaskahvikoneet. Sisäpiiritiedon mukaan tällä katsotaan olevan merkittävä positiivinen vaikutus firman tuloskehitykseen.
Antti 70-luvun puolivälistä, tunteja n. 8300. Alkuperäinen elevaattorihihna hiukan hirvittää. Uunia tietysti joutunut korjailemaan.
Saisko sopivalla halkaisijalla olevia pyöriä jos vaihtaisi vanteetkin?

Mikähän moottoria on vaivannut kun noille tunneille on jo kunnostettu?


Ihan hatusta vedetty arvaus: menny kansipahvi ja sitten kun se kansi on pois niin laitettu ns. varmuuden vuoksi putket männät laakerit; ei tuossa vaiheessa lisää hirveästi töitä eikä edes ole kallis.

Valtun kansihan pitäisi kiristää 80 Nm + 90 ast + 90 ast + 60 astetta. Ite olen nuo kasannut siten, että tuo viimeinen 60 asteen kiristys on tehty pienen lämmityskäytön jälkeen. Teettää jonkun verran töitä, nesteet vähemmäksi, välijäähdytin pois, suuttimet pois. Mutta ehkä saattaa pahvi kestää paremmin. En tiiä.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 169