Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 372

Viestit - zetor8045

onko se isokin vika???   ite en kyllä tajua että miksi kuunnella jotain tiettyä ja ite määrättyä ajaessa????   en nyt sitten kysenalaista esim. äänikirjoja tahi jotain tärkeetä.... mutta noita omia soittolistoja en ymmärrä!   pussi päässä ettei maailma näy!!!!!
No radiokanavien soittolistat on niin lyhkäsiä että itsehän ne pitää nekin tehdä.. Riittää useiksi päiviksi eri musiikkia. Radio puhe kun meni pilalle urheilun myötä niin ei sitäkään enää viitti kuunnella.
Nuo nelos valtrathan on vasta ekoja hienoja valtroja. Mutta hytin sisällä jäänyt jälkeen käsinojan osalta.. Nappulat ympäri kahvaa ja sen alla.. Olis ne voinut niinkin asentaa että pystyisi monia toimintoja käyttämään samaan aikaan.
Mites semmonen lehtipuhallin etukuormaajaan. Joku onnenpyörän kokoinen lietso raktorin perässä ja sitten lehtiä puhaltelemaan syksyllä?

Tulis jälkeä ja pöly lentäis komeasti.
Niillä putsataan vai ovenedustat ja seinänvieret..
Toiset harjaa aina ku pölisee...
No se on turhaa touhua.. Sit kannattaa jo pestä..
Kausi lyhyt???
Yks pisimmistä "kausi" töistä toi harjaus.
Sesonkia kaikki se aika ku asfalttia näkyy..
Tuntuu et nykyään pihat on sulia ja pölisee
maaliskuulta marraskuulle. Hinta silti pitää
olla oikea.
Itse joutoaikana harjatessa voi ajaa halvalla.
No kerran vuoteen me vaan pihat harjataan.   Ei siinä nykyään enää montaa päivää mene kun kauhaharjalla vetäsee. Avoharjalla ja normi keräävällä pystyi puhumaan sesonkihommasta 😅
100€/h rupeet kattelee.. Erikoishommaa ja käyttökausi lyhyt ja harjalamellit kuluu eikä niiden vaihtaminen mitenkään kivaa ole..
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Jyrsin
: 22.03.16 - klo:20:21
Huonosti kuvia teristä että mitenkä se eroaa muista kelajyrsimistä?
Ketjut ei mahu enää kuten N2 ja N3 sarjaan kun on taas insinööri päättänyt ottaa näistä harakirikoneista (Nh ja vastaavat) mallia, ja tankki on osana lokasuojaa ja väliä muutama hassu sentti. Paskana aivan varmasti.
Mites toi metsälokasuoja, auttaisiko asiaa vai onko normaalikäytössä aivan hölmö.
Tai sit vaan pienemmät renkaat..
No jollei tartte käyttää voimaa niin eihän koneet kulutakkaan.. 20ltr/h on noin 100hv..

Niin savuhan on voiman merkki  ;D
Oikein säädetty kone ei savuta kovassakaan vedossa.
Joku muu varmaan tietää paremmin, mutta minusta 90 hevosella ei tuupata/vedetä 6,4 metristä niittokonetta tai fusionia 75 hepalla tai 15 tonnin lantavaunua 50 hepalla, toi kyntö nelisiipisellä ja 50 hepalla vois hyvissä oloissa luonata, mutta Zetkalla taitaa olla aika huonon hyötysuhteen koneet ittellä, kattele jostain vanhempi valtra  8)
Keskikulutuksia noi sun luvut on niin taitaa ne vaan sitten kulkea noills tehoilla..
Ihmettelen vähän noita jonnujen kulutuslukemia, valtraa on aina pidetty juoppona, mutta mä en saa puoikasperhosellakaan tommosia lukuja, mitä noi jonnut syö pelkällä hurun ajolla tyhjänä..

Nyt kyllä puhut paskaa.

Esimerkiksi toi massikka vie jo 3m hinattavan kanssa 15-20l/h.
Valtra T-170 vm 2004 vie 16-18L tunnissa niitossa kovia loppukesän kasvustoja brutto 6,4m, netto 6m työleveydellä sisältäen siirtymätaipaleet max 50kmh nopeudella ja tolla 10 tonnin massalla.. Normaali nopeus niitossa 15kmh..

Kaivoin viimekesän muistiinpanot, niittoa 117.1H(sisältää kaikki siirtymät), kulutus 2013 L = 17,19L/H. Niitettiin jotain jonkin verran yli 300Ha, eli noin 6L/ha kulutus..
Paalaus T-161 -08 213,2 tuntia 3195 Litraa, eli 15L/tunti, kyntö 4-siipisillä sarka-auroilla 10,3L tunnissa..
Karhotus nelipyttyisellä 170 heppasella 6,5L tunnissa..Lannanajo 10L tunnissa..
Lannan kolaaminen ja kuormaus metsolla 4,5L tunnissa..
No jollei tartte käyttää voimaa niin eihän koneet kulutakkaan.. 20ltr/h on noin 100hv..
Hommahan menee niinpäin että Volvo ei tee enää ollenkaan pienempien kuorma-autojenkaan moottoreita, jakelu-Volvot liikkuvat nykyään Deutzin voimin, taitaa olla 9-litrainen pienin Volvon tekemä moottori, kaivurien kuutoskoneet myös samoja Deutzeja vastaavissa kokoluokissa. Kyllä nämä Deutz-Volvot on hyviä koneita, toisin oli ennen kun pikku-Volvot oli Perkinsejä niin sitä öljynkulutusta ja murhetta piisasi mutta onneksi Cat-Perkins yhteistyö lopetti Volvon sotkut Perkinsien kanssa. Pikkukaivureissa ja muissa kevyemmissä vehkeissä Volvolla käytössä Yanmar moottoreita omissa väreissä nyt tuon Perkins-kuvion loputtua.
Mut moottorimalli oli eri volvossa käytetyissä koneissa.
Maaseutu lehdessä oli juttua kuinka saksalaisia moottoreita yritetään (deutsi) pajottaa Tammerd.
kun on synnynäinen tyyppivika niissä. On se tuo saksalainen laatu todella hyvää. :o ;D
Tuo oli vissiin jossain volvo/deutz yhteistyömoottoreissa kun en oo kyllä ennen kuullut moisesta vaivasta. No on noit moottoreitakin muutama tehty enemmän kuin kotimaisia niin mahtuu joku paskakin joukkoon.
Ne on järestään paskoja tuo malli.
Traktoreissa tuota moottoria vissiin ole.. Volvon maansiirtokoneiden kanssa ei oo tullut oltua missään tekemisissä.
6920 autopoweri kysees.Pojilla meni 248litraa ja ajoaika noin15tuntia.Siitä tulee 16,53 tunnille.Konees on pboksi,ja se oli kokoajan päällä.Ja heppoja on n225.
Munmielestä se on tiellä aina ollu suht isoruokainen,mutta pellolla se ei mitenkään mahdottomasti haukkaa.
Heitä se p-boksi metsään ja laitata ohjelmointi.. Varsinkin noin isolla tehonlisäyksellä tehoboksi on jo aikamoinen löpönhukkaaja. Tehoboksi kun pidentään vain ruiskutusaikaa ja isoilla lisäyksillä niiden kanssa löpö palaa vasta turbossa..
Maaseutu lehdessä oli juttua kuinka saksalaisia moottoreita yritetään (deutsi) pajottaa Tammerd.
kun on synnynäinen tyyppivika niissä. On se tuo saksalainen laatu todella hyvää. :o ;D
Tuo oli vissiin jossain volvo/deutz yhteistyömoottoreissa kun en oo kyllä ennen kuullut moisesta vaivasta. No on noit moottoreitakin muutama tehty enemmän kuin kotimaisia niin mahtuu joku paskakin joukkoon.
Mielenkiinnolla odotan miten takuu asiat nyt toimii. Tehdas takuu kyllä jo ummessa mutta k-maatalouden lupaama omavastuullinen jatkoaika menossa. Muutenkin huolto mietityttää. Suurin osa huoltajista taitaa olla yksityis yrittäjiä ja sinänsä ei vaikuta, mutta onhan niillä jotku sidokset.

Deutsin myynnin lähdettyä K:sta huoltajille annettiin joku aika, minkä saivat huoltaa Deutseja. En tiedä kuinka tarkkoja olivat, mutta ainakin yks tuttu huoltaja sanoi, että saa tulla vetämään K-huollon kyltin katolta. Lupas ettiä vaijerin valmiiksi. Tuskimpa hyvässä huudossa olevat ammattilais massikan huoltajat nyt merkkiä jättävät vaikka tulis ukaasia kuinka paljon K:sta. taitavat ennemmin sanoa irti K-sopimukset. Ja jos huolto menee Valtran kyltin alle, niin sitten menee senkin merkin huolto heikkoihin kantimiin  :(
Kyllä K-huollot edelleen näyttävät täälläpäin deutseja huoltavan.

Onko oikein sopimukset voimassa vai vaan kyltti katolla? En tiedä tämän päivän tilannetta ja toteuttiko K jossain ukaasiaan. Taitaa täälläkin olla toisella huoltajalla deutsi, Case  ja MF samassa hallissa. Toisella NH ja MF + muut
Ihan on joo sopimushuoltoja.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 372