Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
http://www.vaderstad.com/products/cultivators/topdown
Olen mullannut siemeniä Carrierillä (siis kynnettyyn ja tasattuun) jossa on tuo steelrunner pakkeri, ja ainakin se teki perus jyrän tasoista jälkeä, tasaisuuden en siis usko olevan ongelma ainakaan jos kahteen kertaan ajaa.
Ja onneks on mattoperällinen murskain niin ei tartte erikseen karhotella enää
En löytynyt Youtubesta yhtään videota missä noilla ajettaisiin nurmea. Tuskin kuitenkaan kerta-ajolla tuppaat hajoaa. Sitten jos tollasella hirmulla joudutaan useampaan kertaan hieromaan, niin herää kysymys missä se säästö tulee kyntöön verrattuna.
Pelkkä kultivaattori syö jo saman määrän löpöä kuin kyntö per hehtaari niin säästö ei tule kuin ajassa..
Kyl tää ketju levis taas käsiin kuin jonnikkaan portaaton vaihteisto.
On se Dyna Vt vaan sellainen kateuden aihe
Näyttää nuo variotkin leviävän aika innokkaasti..
Deutsin ulostyöntyvällä koukulla ei oikein pysty vetämään paalainta. Ainakin rajoittaa karhottamista. Omat vaaransa myös noissa ulostyöntyvissä, jossei koukkkua olekaan vedetty ihan sisään. Aikalailla noilla on koneita lähtenyt perästä omille teilleen.
Omista pidän näppärämpinä Valtran ja Valmetin peilistä katsottavia, kuin Casen ulostyöntyvää. Paljon nopeampi napata kärry perään, kun se käy kertakoukasulla.
Valtran alkuperäinen koukkuvalo on kyllä onneton. Se vaihdettiin melkein uutena lediin.
No jaa ei oo paalainta tarvinnut vetää mutta akselin alla oleva koukku on kyllä perseestä kärryn kanssa kun pyörä ottaa heti kiinni aisaan..
Vieläkö noita myydään ilman ulostyöntyvää koukkua?
Ei siitä urealaitteiden poistosta ole mitään hyötyä. Ostan 60 litraa ureaa vuodessa ja sillä ajan noin 400h, ureakustannus viimeksi 44e. Siinä se menee ohessa.
No voihan sen niin ohjelmoida ettei pudota ureavikojen kohdalla pudota tehoa. Mutta halutessaan voi ottaa vaikka laitteet hyllylle esim turvehommien takia että saa turhat pölyä keräävät kolot pois pakopuolelta.. Sitten kun vaaditaan paljon tehoa niin kyllä sitä ureaa menee.
Uusimmassa päästöluokassa isompi urean kulutus kuin aikaisemmissa. Sitten vielä jos ureavehkeet ronaa niin ei mikään ihme että ohjelmoidaan pois, etenkin kun podottaa tehot jos ei toimi.
Samaten jos traktoriin tulee reilusti tunteja vuoteen niin alkaa se ureakin maksamaan.
Kyllä siinä hermo menee kun tuommosen turhuuden takia joutuu aina bussipysäkin ettii tienpäällä että saa sammutettua ja käynnistettyä..
Telakeskukselta saa Oledonen sivukiinnityksellä olevia ledivaloja..
Ei siitä urealaitteiden poistosta ole mitään hyötyä. Ostan 60 litraa ureaa vuodessa ja sillä ajan noin 400h, ureakustannus viimeksi 44e. Siinä se menee ohessa.
No voihan sen niin ohjelmoida ettei pudota ureavikojen kohdalla pudota tehoa. Mutta halutessaan voi ottaa vaikka laitteet hyllylle esim turvehommien takia että saa turhat pölyä keräävät kolot pois pakopuolelta.. Sitten kun vaaditaan paljon tehoa niin kyllä sitä ureaa menee.
Kyllä se on vaan niin että tekniikan pitää olla raktorissa ja kone perässä vaan sellainen "kylmä" laite. Siinä raktorissa kun hyöty on käytettävissä moneen koneeseen mutta yksittäiskoneessa vaan siihen yhteen laitteeseen. Raktorissa pitäisi olla kaksi hydepumppua ja tarpeeksi iso erillinen säiliö lauhduttimineen. Silloin Saisi hydrauliikan pelaamaan kunnolla melkein kaikkiin koneisiin.
Eiks sen apevaunun pitäny pelata itsenäisesti?
Noi multivan halpamallit on kyllä onnettoman kevyitä jos vertaa muihin. Camionin 80 painaa tonnin enemmän kuin vastaava farmeri, pakkohan niin ison eron on pidemmän päälle näkyä.
Mää oon luullu et kärryt valitaan kantavuuden eikä niiden ominaispainon mukaan.
No maansiirtokärryissä on hyvä olla rautaa runsaasti kunhan se on oikeissa paikoissa. Kevyet rakenteet kun ei vaan kestä jotain louhoskiven ajoa..
Jännä juttu kun Jontikan öljymäärät on jääneet johonkin 70-luvulle. 05 Valmeteillakin nousee kipit (joskin hitaasti), joita ei uudehkoillakaan Jontikoilla saa pystyyn.
505 vallulla nousi joo puoleenväliin kippi..
Deutsin kanssa ei onneksi ole kippauksen kanssa ongelmia vaikka latvialaisen 20tn kantavuudella olevan kärryn 26tn kippisylkkä ottaakin 40ltr öljyä