Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]

Viestit - Hesator

Paras kuormain on Valtran City. Kyllä jämpti on näin! Ainoa pieni negatiivinen puoli on se että niitä saa vain valmiiksi linkuvaltroihin liitettynä. Ja sekään ei oikeastaan ole niin negatiivista...  8) ;D

Voin yhtyä erelliseen.. Siis kirjotukseen, muusta en niin välitä....

Voimaa on ja vakain pelaa hyvin, näkyvyys hyvä levyaisaston vuoksi.. Ulottuvaisuutta vois olla lisää mutta taas voimasta/painopisteestä pois...Letkutus hyvä, ei tiellä, hyd.lukitus vakiona jonka näkee ja kuulee kun menee lukkoon!!!

Se jameksen 4000 levyaisoilla olis voinu olla hyvä... Näkyväisyys ainaki ja voimaa reilusti..
Tohon raktori asiaan että kattele joku -91-97 6400 valmetti ja vaihda siihen 66-6800 pikavaihde pakat. Niillä saat nopuetta 60-80km/h. Kierroksia joku alle kolmetonnia. Tämä tarttee jo kokeneen kuskin jota tuota hallittee. Ja risteykset tarttee muistaa ulkoo koska tarttee himmata.. Tuon ikäsiä koneita on paljo tarjolla....
Kiitos. Juu noin sitä järkeilin. Juu turvavyö on ollut heti alussa tarkotus hankkia ja hankitaan ennen lumille lähtää. Muutaman kerran perälevyn kans aurates mettäteitä on tehny kipiää ku on huomannu löytävänsä ittensä lasia vasten liimautuneena...
Niin millai nuo kuuluu säätää? On x105 vallu ja iso kärkiaura jossa on pitkät reijät joka sallii auran  pienen ylös alas liikkeen. Eli eka säädetään aura tiehen jalaksilla ja sitte auratuet niin että aisat lepäävät painollaan tukien päällä vai? Aurataan mettäteitä.
Kuinka kestäviä nuo leikkurit olis jos laittais jonkun moton kuoran tilalle ja rupeis ajaa enempi, onko kronoksen leikkurista siihen? Millanen laakerointi siinä pystyakselissa on? Kuinka leveitä nuo on? Kuinka vahva ketju sie on? 13? Slaagin ketjua? Sinistä? Entäs tuo hintapuoli pelkällä leikkurilla?
Kannesta lähtee vesi josta se menee alakennolle ja siittä katolle josta ne palaa sitä metalliputkea pitkin siihen vesipumpun päälle. Näin kiertää.. Laita se lisäpumppu siihen kannenpäällä olevaan letkun väliin.. Onko koneessa Webasto? Minkävuotinen kone? Jossain vaiheessa vesipumpun tuotto kasvo 15-20% mutten jaksaa muistaa koska se oli..
Pienellä pakopesällä saadaan turbo heräämään alempaa kuin vakio switseri. Koko homman juju on mitoittaminen! Lasketaan kuinka paljon kone tuottaa ilmaa jossakin kierrosnopeusessa jolloin pakopesän ar suhde saadaan laskettua ja lasketaan kuinka paljon kone tarttee ilmaa missäkin kierroslukumäärässa ja siitta saadaan kompura-pesän ar suhde. Lopuksi nämä lasketaan yhteen josta saadaan ko. koneeseen juuri oikia tubro. Siivillä ja eri pakopesillä tehään hienosäätö. HX40 on monella eri siipikoolla ja pakopesällä.. Suosittelisin sua kysymään LDS-Turbosta. Puh. 0400-834783. Valkonen savu vittaa suuttimiin, ajotus hieman hukassa, ruikkaa ennen ku pitäis, ei hyvä konellle, voi jopa leitata kiinni jos voimaa lisätään ja suuttimet kusee, näin kertoili huoltomies joskus...
Taitaa olla eri turbo. Eli 6800 on S1 ja pakosarjan laippa on T25 jonka tunnistaa 8mm pulteista ja 8050 ja muissa kutos valttereissa on S2 ja laippana T3, tunnistaa 10mm pulteista ja on isompi ku T25.. Holsetti hx40 tai superi tai jopa hy52.. Soita vaikka FinTurbolle tai LDS-Turbolle niin mestarit osaavat kertoa juuri oikeet siivekoon ja pesien ar suhteen. On loppuen lopus aika vaikee homma valita juuri oikee turbo koneeseen jos halutaan hyvät kayttöominaisuudet....
Olis yks 665 myynisä.. -96. 6500h. James 210. Ketterä ja pirtee peli.. Hintakin osuu juuri budjettiisi.. Pistä yv jos kiinnostaa..
Niin sitä kans aateltiin että piikit voi olla paremmat.. Tosin pyöräkuormaajissa mitä siiloilla näkee niin on aina kauha vaikka kai niihinki jotaki talikoita vois tehä.. Entie.. Jos tekis vanhasta Varmo 600 ja ottais kuupan pois ja levittäs puolen metriä molemmin puolin ja jonkun verkkoseinän jotta sais enempi kerralla... Tinailee....
Millä kolleekat leviittää rehunsa siilolla tai aumalla? Mikä on paras etukuormaimeen? Lumi/sorakauha? Kivitalikko? Joku vanha lantatalikko? Ennen levitetty pienellä etukuormaimella ja varmon rehuleikkurilla josta on kuuppa on otettu pois mutta isommalle koneelle tarttis olla joku parempi systeemi.Koneena linkkuvaltra. Rehu tarkkuussilputtua. Ja levitys tarttis tapahtua hätäseen. Kippikärryllä rehua ajetaan joten tasasta mattoa ei saa joten rehua tarttee pystyä kantaa ja tasottaa.. Häh?
Tollasella crf4dt ja pvg32 ja profi kahvoilla on kokemuksia 3000h. profi kahvoihin en o yhtää tyytyväinen, no hyvät käteen ne on.. Mutta liikeradat on äärettömän lyhkäset, eli epätarkka ja liikekohtaset sääröt kahvan pohjassa, kun vauhtia lisää niin nyppiminen lisääntyy... Mielestäni ehf- säädin ainakin tota kahvan sääritä tarkempi. On sama pöytä eri nosturissa ja eri kahvoilla ja käytettävyys eri luokkaa..

Koura.. no, voimaa on jollakin lailla mutta tuo kouraisu tuo aina mukaansa motin maata, ominaisuus, samaten kuin puitten meneminen ristiin, syy ehkä sisimmäisen leuan paksuus ero uloimpaan nähen.. tai leukojen malli..

Nosturi muuten kestävä, kelvä, liikeradat kuin oikeista ammatti nostureista.. Ehkä jos niin musta jo tän hintaluokan nosturissa sais olla rasvarin putket vakiona.. Ja maahantuojalle sellainen kaavio eri letkujen pituuksista, nipoista yms. sais pitää varastossa aina pari varalla ja olis helppo hakee uus letku ilman öljystä mallia.. Muilta valmistajilta olen saanut sellaisen ja hyvin on pitäneet paikan..
Kronoksen nostureista, no vaikka jos 5000 kattotaan niin tapitukset ja nivelet kouvisti tehty ja välystä on jo tehtaalta tullessa ja muutenkin tuntuu pehmaaltä raudalta, jatke sylintereillä.. Voimaa on mutta voi voi kun on pehmeetä rautaa, välystä tulee ja sitte plotkaa niin pirusti vaikka joka päivä rasvaa shellin srs4000.. Liikeradat on mitä sattuu, sylinterit jää kuolleeseen kulmaa tietyissä kohti..

Cranab crf 4dt.. Laatu nosturi, liikeradat kuin ammattinostureissa, viimestely, kevyt, sylinterit, kaikki hyviä paitti danforsin PVG 32.. Hyvä kun toimii.. sähkösiä keloja saa vaihtaa usein ja arvokkaita.. Kokeilemisen arvonen vois olla tuo Retkun mainostama parkerin iqan, mutta tarttee ajoakin olla..

Rahalla saa laatua mutta jokainen miettii kuinka paljon ko. toimintaa on kannattavaa sijoittaa.. Nykyisin työttämiä ajokeneita saa töihin aikas edukkaasti liisinkiin tai kuskin kanssa.. Puun ja kuoren välissä..
Oon tuossa miettiny että kumpi olis parempi siirtoajoon ja hieman pellolla ajoon(lietteenlevitys,silppurin veto..)liikennevalmetti 8550 tai vastaava taikka sitten jcb 155 tai 185 tai vastaava mersu trac... Kehutaan että jcb on aina palasiana eikä varaosia ole ja kovin kalliita.. Valmetit tunnen ja tie ominaisuudet(vauhti, jouset, olemattomat jarrut) joten jcb kiinnostaisi ja varmasti sopisi kunnon rengastuksella pellolleki..
Yks arveluttava tekiä on omapaino.. Vallussa ei kauheita massoja vedellä ilman suurta painotusta.. Millasiin päätöksiin otte päätyny?

Sivuja: 1 ... 4 5 [6]