Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18

Viestit - msan

Nykyautoissa on pitkät huoltovälit 30 tkm ja ylikin. Mutta missä tulee säästö huoltokuluissa, jos valmistaja pitää normi öljynkulutuksena 1 l/ 1000 km. Jos longlife-öljy maksaa 15 e/l, niin se tekee tuolla vaihtovälillä 450 euroa lisäkulua. Tulisiko sittenkin normaali synteettinen ja 15 tkm:n vaihtoväli edullisemmaksi?   ???
Tämän palstan neuvoja mukaillen ostat ensin liian pienen/tehottoman. Sitten viet lastutettavaksi +250 hv. Hetken päästä tulet palstalle kiroamaan kuinka paskan traktorin ostit kun ei kestä mitään   ;D
Aikoja sitten olen lopettanut poutun tuotteiden käytön. Taitaa kaikki liha tulla ulkomailta.

Pitihän Atrian ostaa Pouttu, että voi kierrättää tuontilihan sen kautta. Ennen oli Poutun paketeissakin joutsenlippu vaan ei ole enää.
ei atria omista pouttua.

Eli Pouttu toimii vain jalostajana ja Atria osti vain teuraspuolen

http://www.taloussanomat.fi/perusteollisuus/2007/08/21/atria-ostaa-poutun-lihat/200720156/12

"Joustava toiminta raaka-ainehankinnassa"= tuontiliha
>vaihtaminen muoviseen

Muoviputkien kanssa voi tussahtaa koko paska.

Harvoin viljaputkessa ylittyy tuo hiukkasmäärä, joka vaaditaan pölyräjähdykseen.

En menisi muoviputkea laittamaan staattisen sähkön vuoksi.
Aikoja sitten olen lopettanut poutun tuotteiden käytön. Taitaa kaikki liha tulla ulkomailta.

Pitihän Atrian ostaa Pouttu, että voi kierrättää tuontilihan sen kautta. Ennen oli Poutun paketeissakin joutsenlippu vaan ei ole enää.
Eipä tuo selviä kuin soittokierroksella...

http://www.purkupojat.com/fiat.html

Tuolta tuli ostettua Fordiin katto, sattui aumalla pieni vahinko. Onneksi kuskiin ei tarvinnut varaosia
tähän häiriötilanteeseen on vain yksi ratkaisu, tuottajahinnan alentaminen. Näin on kilpailuvirasto antanut ymmärtää ja tilanne ei korjaudu ennenkuin kyseinen toimenpide on suoritettu. >:(
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: seiska
: 06.12.12 - klo:21:59
Itsellä epsonin monitoimilaite kiinni seiska-koneessa. Ei tarvinnut kuin kytkeä laite kiinni koneeseen ja virta päälle. Seiskan pitäisi löytää ja asentaa tarvittavat ajurit ilman levyä. Xp vaatii vielä erilliset ajurit mutta seiska ei enää vaatinut. Kokeile ;)
No just tuommosen epsonin asensin tänään appiukon vastaavanlaiseen koneeseen...  Eikä kyllä ilman levyä tehnyt mitään ja asennuksenkin joutui vähän keplottelemaan läpi  :o  Langatonta yhteyttä ei saanut ollenkaan...
Kuulostaa kummalta kun itsellä niin usb-liitäntäinen Epson kuin verkkoliitäntäinen Lexmark asentuivat heittämällä ilman mitään ajurilevyjä. Verkkotulostin vain piti vain kone laittaa hakemaan. Jotkut todella vanhat tulostimet eivät välttämättä toimi seiskassa kun  sopivia ajureita ei vain ole.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: seiska
: 06.12.12 - klo:20:58
Itsellä epsonin monitoimilaite kiinni seiska-koneessa. Ei tarvinnut kuin kytkeä laite kiinni koneeseen ja virta päälle. Seiskan pitäisi löytää ja asentaa tarvittavat ajurit ilman levyä. Xp vaatii vielä erilliset ajurit mutta seiska ei enää vaatinut. Kokeile ;)
Lexmarkin mv-lasertulostin ja Epsonin monitoimisuihkari löytyy. Molemmat pelanneet yllättävänkin hyvin, mitä nyt mustekasetteihin Epsonissa kuluu omaisuus vuoden aikana. Mutta kun ei raaski toimivaa laitetta roskiinkaan heittää. Lexmark on verkko-ominaisuudella varustettu joka on ehdoton useamman koneen verkossa. Laserilla tulee tulostettua varmaan 95 % tulosteista mutta kopiointiin ja väreihin tarvitsee Epsonia. Mielessä on kyllä ollut vaihtaa värimonitoimilaseriin niin pärjäisi yhdellä laitteella. Mutta ilmeisesti kannattaa jättää vanhat varalle.
Jenkkilässä käyttävät pyyhkäisyruuvia säilörehutorneissa myös. Alta tavara tippui hihnakuljettimelle ja siitä apevaunuun. Kun pönttöjä useampi rinnakkain ja tavaraa tuli useammalta hihnalta, niin apevaunussa ei tar***** sekoitusruuveja ollenkaan. Vain pohjaraapat ja hihnakuljetin sivuille. Altapurkavassa oli sekin hyvä puoli, että torniin pystyi tekemään uutta satoa vaikka vanhan syöttö oli kesken. Täyttöpurkaimiakaan ei tar*****. Ainoa huono puoli että jos ruuvi hajosi täydessä siilossa niin remppaaminen hieman hankalaa.
Pystyy lataamaan kyllä jos laittaa elektronisen virtalähteen.   18V akkuun 20V jännitettä ja rajoittaa virran vaikka 150mA paikkeille.  Tuohon voisi vaikka viritellä jonkin releen joka katkaisisi virran latausjohdosta  jossain vaiheessa niin ei haittaa pienet käyttötauot :)
  Alunperin virittelin johdot loilla sai rikkinäisen akun lataukseen samaan aikaan kun ehjää akkua ladattiin ja siis sillä ehjän akun elektroniikalla.  Muutama latauskerta meni hyvin mutta sitten niistä risoista akuista alkoi tuhoutua kennoja :(
Melko virittelyä. ;D Paljonkos ne kaksi kyrvähtänyttä akkua ja laturi sitten maksavat. Kympin remonttimies tekee tonnin vahingon  ;D
Onko muilla kokemusta Claasin Dominator 150:stä jossa koneisto pyörii liian hitaasti. Paikallinen urakoitsija kiroaa Claasin ja Keskon toimintaa, kun ei tunnu olevan kiinnostusta korjata vikaa. Huoltomies nosti moottorista kierroksia 200 kiekkaa mutta edelleen ei toimi oikein. Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(
Mulla on läjä vanhoja maatalousalan kirjoja tallessa. Ja jos täytyy tietää jotain, niin esim "Traktorimiehen käsikirja" vuodelta 55 kertoo kaiken tarpeellisen. "Maanviljelijän Pikkujättiläinen" taas kertoo kaiken pelloista+kasveista. Uutta ei todellakaan ole keksitty 50 vuoteen.


Toi on muuten taivaan tosi. Mä olen aika paljon lukenut tuota vanhaa maatalouskirjallisuutta ja kasvinviljelyn perusasiat ei ole muuttunut juuri miksikään.
Välillä tuntuu että on ennemmin otettu takapakkia kuin kehitytty.

Koneiden suuruutta ihannoidaan kun loppujen lopuksi se paras tuotto lähtee niistä maan matosista. Nykyisillä koneilla maan rakenne pilataan totaalisesti. Unohdetaan että Suomessa maa on taatusti aina kosteampaa kuin Keski-Euroopassa johon nuo koneet on suunniteltu. Maaseudussa oli kyllä osuva juttu kun urakoitsija ajoi "vain" 14 kuution kärryllä lietettä kun asiakkaat pitivät isompaa kalustoa liian raskaana. Isännät alkavat pikkuhiljaa ymmärtää maan rakenteen merkityksen. :)

Juu, kaikki oleellinen on ollut kirjoissa noin 100 vuotta. Sen jälkeen on kirjoitettu samoja asioita mutta vaikeammin ja isommilla otsikoilla.
Halvoissa autoissa on ajonesto pakollinen varuste mutta sadantonnin traktorissa ei.  :o
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 18