Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - msan

Nykyautoissa on pitkät huoltovälit 30 tkm ja ylikin. Mutta missä tulee säästö huoltokuluissa, jos valmistaja pitää normi öljynkulutuksena 1 l/ 1000 km. Jos longlife-öljy maksaa 15 e/l, niin se tekee tuolla vaihtovälillä 450 euroa lisäkulua. Tulisiko sittenkin normaali synteettinen ja 15 tkm:n vaihtoväli edullisemmaksi?   ???
Onko muilla kokemusta Claasin Dominator 150:stä jossa koneisto pyörii liian hitaasti. Paikallinen urakoitsija kiroaa Claasin ja Keskon toimintaa, kun ei tunnu olevan kiinnostusta korjata vikaa. Huoltomies nosti moottorista kierroksia 200 kiekkaa mutta edelleen ei toimi oikein. Olisi soittanut suoraan tehtaalle mutta kun kielitaito ei anna myöten. Tuntuu melko oudolta tuommoinen toiminta maahantuojan taholta. Merkki varmasti vaihtuu ensi kaudeksi. >:(
Hevoset / Laatuheinä
: 14.11.11 - klo:19:21
Oulun seudulle puuhaavat uutta laatuheinärengasta mutta onko tällä palstalla kenelläkään kokemusta asiasta, tuottajana tai ostajana? Ongelmana monesti heinäkaupassa tuntuu olevan tuottajan ja ostajan eri käsitys heinän laadusta ja hinnasta. Eikä tilannetta helpota, jos myymistään heinistä ei saa rahojaan. Eli käytännössä kauppaa pitäisi tehdä ainoastaan käteisellä. Itse voisi muutamalla hehtaarilla tuottaa heinää mutta maksaako se vaivaa?
Maidontuotanto ja lihanaudat / mobiiliammu
: 05.08.10 - klo:09:22
kätevää kun voi navetalle ottaa ammun mukaan, MUTTA... eipäs toimikaan Nokian puhelimella. Erikoinen valinta poro agrialta valita sellainen järjestelmä, joka ainakin Suomessa on marginaalisessa asemassa. Toki voi olla helpompi siirtää ammu mobiiliwindowsiin mutta silti järjestelmävalinta ihmetyttää. Täytyy ilmeisesti laittaa miniläppäri kun puhelimelle ei ole tarvetta
ensi viikolla volkkarin pommit asialistalla. Saapa nähdä onko maahantuojalla pokkaa tulla haastatteluun. Tojota kävi kyllä selittämässä kaasupoljinvikaa ja sen korjausta. Saksalaisilla tahtoo olla tapana kieltää ongelmien olemassaolo, tyyppivika kuitataan "ei ole ennen sattunut vastaavaa". Jos sama linja jatkuu voi markkinaosuus pienentyä, pitävät kuluttajia idiootteina jotka eivät ymmärrä autojen päälle.
Meinaan rehujen hinnoissa pitäisi olla kovia laskupaineita, kun raaka-aineitten hinnat tuntuvat laskevan voimakkaasti. Mutta johonkin ne paineet tuntuvat karkaavan. ???
lukekaapa oikein tarkkaan

http://lomake.mmm.fi/ShowFile?ID=24133&LANGUAGE=FI

Monikohan pystyy sitoutumaan. Karjantarkkailijan kanssa keskusteltiin asiasta. Ei tule uusi tuki kattamaan lähellekään ehtojen vaatimia investointeja.
Tyrnävällä ollut aktivisteja liikkeellä eli pohjoista kohti leviää. Eläimiä päästetty myös irti
Onko kenelläkään kokemuksia letkulevittimistä, joissa liete pumpataan säiliöstä letkua pitkin levittimelle. Kiinnostaisi kun sillä levitys olisi tehokasta ja vähentäisi tallaamista varsinkin kevätlevityksessä. Mutta kuinka hyvin järjestelmä käytännössä toimii, onko herkkä tukkeumille ja kuinka juoksevaa tavaran pitää olla? Joutuuko vaunulla ajamaan paksuimman tavaran? Alkaa väkilannoitteiden hinnat olla sillä tasolla, että lietteen levitys nurmelle ja mahdollisesti viljan oraalle alkanut kiinnostamaan. Ja tietenkin kiinnostaisi hintataso laitteistolle.
Sivuja: [1]