Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 41

Viestit - Komissaari

Kasvintuotanto / Vs: TOS-maksu
: 19.01.11 - klo:00:51


Eipä taida sky osata vastata kysymykseen, että mihin lakiin perustuu sopimuksen teko toisten puolesta....


Vai onko vastannut?
Justiin tuli vastaus (!) ihme ajankohta, taitavat paiskia ylitöitä >:( Ote viestin lopusta:

"...laillinen omistaja. Tästä seikasta voitte varmistua esim. ottamalla yhteyttä Eviran yhteydessä toimivaan kasvinjalostajanoikeustoimistoon.

Boreal Kasvinjalostus Oy kuten ne kaikki muutkin kasvinjalostajat tai heidän lailliset edustajansa Suomessa, joita Siemenkauppiaitten Yhdistys ry edustaa, ovat kirjallisesti valtuuttaneet Yhdistyksen hoitamaan puolestaan kaikki tos-laskutukseen ja perintään liittyvät tehtävät. Jokainen lajikkeen jalostaja tai hänen laillinen edustajansa Suomessa vastaanottaa Yhdistykseltä kasvilajikkeen koko tos-kertymän (ha-määrä x yksikköhinta, joka on viljakasveilla 3,99 ¬/ha). Vastaavasti jokainen lajikkeen jalostaja tai laillinen edustaja osallistuu tos-laskutuksen kustannuksiin siinä suhteessa kuin saa tuottoa, eli kunkin lajikkeen viljelyala määrittää myös kuluosuuden.

Kohteliaimmin


Johannes Hahl
asiamies, Siemenkauppiaitten Yhdistys ry"

 Periaatteessa ihan asiallinen vastaus. Mutta rojalti ei tuosta selviä. :)

 Ja siis alkuperäinen lähettämäni kysymys oli:

"Hei!
Sain teiltä laskun oman siemenen käytöstä. Meillä ei ole mitään sopimusta mikä oikeuttaisi teitä laskuttamaan minua asiasta joten lasku on aiheeton. Lisäksi minä en usko että teillä on edes jalostajanoikeutta kyseiseen OSKARI kuminaan (nimi muutettu). Jos saan teiltä kopion kasvinjalostajan kanssanne tekemästä sopimuksesta josta ilmenee korvaus jonka he ovat teiltä saamassa niin saatan harkita maksun aiheellisuutta uudelleen."

 Vaikuttaisi lajikkeen jalostajan saama korvaus olevan siis kaikilla viljoilla tuon 3,99€/ha.

Enempää pohtimatta tuo ei kuitenkaan oikeuta lajiketietojen vaihtoon (tukihaku-SKY) välillä.

Itsellä ainakin kielletty kaikki materiaalin luovutus kaupalliseen käyttöön, eikö tuo ole sitä jos joku?
Myös löytyy käytettynä -06 7495 ja -09 6495 malleista.

Jos perään sopii tuo, niitä on kovasti eri leveyksiä (kiinnikkeitä)
http://www.youtube.com/watch?v=gAP0R3wKyT8&feature=related

pitäisi riittää useimmille isännille. Euroopasta 1350/1355 n.15000-25000€

Taikka kuvan varusteilla uusi 1355 35000€ kotihallissa
Tietty MEPU
Kasvintuotanto / Vs: TOS-maksu
: 11.01.11 - klo:14:22
Siit 44000 on 70% muutaman kymmenen aktiivisen asiaaseuraavan aikaansaanosta.

Jos nyt ensialkuun lähetetään kaikki ei MTK laiset lasku SKY:lle takautuvasti asianmukaisine korkoineen, jos kertyisi edes 200 osallista niin utiskynnys on lähellä. Tuhannella varmasti jokainen  maakuntalehti perehtyy jo aiheeseen.

Aurajokimaan Pienveneyhdistyksen seiloripurseri voisi asiaan perehtyneenä julkaista valmiin blankon pyynnöstä, jota kukin omilla tiedoillaan täydentää.  Olisko hyvä?
Ei ole ollut säätötulen kontin kanssa mitään ongelmia, kaikki mikä maksaa tai asennetaan lisää on täpistelyä ja puuhastelua.

Nää kommentit oli parista pienemmästä laitoksesta 500 kw, sorry väärä info.
Eurotierissä kattelin tota Hydraccia. Ihan näppärä tuo irrotus ainakin. Onko tolla ketään maahantuojaa Suomessa?
On ainakin yksi suomessa (ei auto).
No kuka mistäkin tykkää, ja miten tekee. Pystystä ajelen paaleja, nyt on nurkissa peräti neljä erilaista pihtiä, ja lisäksi quicke lähti yhden päivän jälkeen pois. McHalen pihdistä en tykkää, kun ne leuat heiluu siinä edes takas, lisäksi se on turhan pitkäkäpäläinen. Kvernelandi on putkipiikkimallia, ihan hyvä jos pinoo vaakaan kasalle, turhan kaukana vaan paali on. Sitten on TEM-tuotteenpihti, mikä ei ole yhtään huono,   joka on ihan hyvä nostolaitteissa peltosiirroissa, koura on kaareva ja tarttuva, mutta ei oikein hyvä kuormaan lastauksessa.
Ja mieluisin on MP-lifti. Se on riittävän siro, ja ohuilla kourilla saa paalit lähekkäin esim. kuormaan, ei liian painava ja kahdella sylinterillä kun on, niin ei leuat heilu puolelta toiselle.
ELHO

http://www.elho.fi/WebRoot/1000211/ProductPage.aspx?id=1000253&MainCategory=6&SubCategory=43
ps:pihti ei haarukka
Tuntityöläisten leluja.

Taitaa muuten tuo ominaisuus kuitenkin olla myös nykykoneis. Ei ole osannu tarvita .....
Anteeksi että taas kyselen tyhmiä, mutta missä kohtaa nappikytkintä tarvitsee? Mulla on ollut kaksi(2) vuotta sellainen ja en ole oppinut käyttämään. Sehän sitoo oikean käden pois muilta toiminnoilta(en tarkoita käteenvetoa.) Paljon tunnokkaampi on käyttää jalkaa kytkimen käyttöön. Monen mielestä varmasti yliveto keksintö..
ei sitå poljinta tuu käytettyä muulloin kun työkoneita ja kärryä kytkettäessä.
  Deutzilla ei voi suuntaakaan vaihtaa ilman kytkinpoljinta ainakaan yli 8 km:n tuntivauhdissa(sammuu tai suunnanvaihto on töksähtävä) . Lumitöissä joutuu pihoilla rappaamaan edestakaisin ja vaihtamaan suuntaa  yli 20 km/h:n vauhdista sekä välillä työntämään kasaa vasten. Kun ei ole turbiinikytkintä tai portaatonta lootaa, niin pakko on kytkintä painella. Kuormaajaakin pitäis käytellä samalla niin ei siinä mitään nappikytkimiä edes pysty painelemaan. Nyt kun oikein miettii niin joskus olen aluevaihdon tehnyt maantiellä nappikytkimellä ja todennut että turha laite. Suunnanvaihtovipu vapaalle ajaa saman asian tossa alueen vaihtamisessa.
   Se miksi tässä vaahtoan on se että ihmettelen miksi joku haluaisi nappikytkimen jälkiasennettuna?? Olisi kiva tietää jos vaikka oppis itsekin käyttämään sitä.
Vinnamon ajatukset on kuin lainattu mun otsasta :)
Täysin turha kapistus, 11 vuotta ja vain joskus leikkinny sillä. Töihin siitä ei ole ollut (valtra ja NH). Nykyisissä ei olekkaa.
Kasvintuotanto / Vs: KM Satokilpailu
: 21.12.10 - klo:18:13
Just oli tutkimustuloksia koulutuspäivillä ETTEI mitään hivenravinnetta kannata laittaa ilman puutosoireita, varmuudenvuoksi ei tule kuin kuluja.
Tutkimukset piti olla riippumattomia, tiedä sitten.

ERITYISESTI KANNATTAA MUISTAA LAITTAA YHTIÖN PURKAMISPYKÄLÄT/JOS JOKU OSAKKAISTA HALUAA ULOS YHTIÖSTÄ. Silloin ei tartte alkaa kinata rahasta, siitä kun on niin helppo saada riita. Käytännössä menee samalla tavalla kuin on rakennettukin.


Onko osakeyhtiössä muuta purkua kuin osakkeiden myynti, joko toisille osakkaille tai yhtiö lunastaa ne? Ja jos haluaa yhtiölle myymänsä koneet takaisin niin ne on markkina-arvolla ostettava samoin kuin ne on sinne myytykin. Mitä muuta pitäisi huomioida
Vähintään vielä se miten markkina-arvo määritellään. Markkina arvoja on niin erilaisia.  Suosittelen kiinteää vuosimaksua lisäksi osakkaille joka oikeuttaa minimissään johonkin. Ettei vuosien päästä käy niin että muut osakkaat ylläpitää yhden palokuntaa, tippuu osakkaat pois joilla ei ole intressiä yhtiöön.
Osakkeiden myynnistä, saako niitä myydä esim kelle vain ja muiden osakkaiden tietämättä. 
ELHOlle ääni jos 3.7 koneest puhumme.

Jos krone, niin en näe järkeä muussa kuin BIG M II:ssä, tehdaskunnostettu.


(kuinka joku voi vakavasti ajatella et lautasten välii jää hapsuja niin et se olisi konemerkkitekijä?)

Kyl mä olen maahan vedetyn putken kannalla, kaivot maksaa paljon enempi kuin "naapurijussin" ojankaivuu ja täyttö putkenlaskun jälkeen.

Saako teidän kunnassa lämpökaivon tehdä vielä ilman toimenpide/ ilmoituslupaa?
Mulla oli bensa Avant 1995-2006 ja Diesel Agromatic 744 tuon jälkeen. Kummankin ongelmat ovat olleet pelkästään moottorissa. Tässä uudemmassa tuli tuo Kubotan tyyppivika, polttoaine-elementin jousen katkeaminen. Muutenkin tuo moottori täristää senverran, ettei tahdo koneen hilut pysyä mukana. (ilmansuodatin, äänenvaimennin).  Avantissa käytetty pääasiassa samaa dieseliä.
n. vuonna 2005 molempiin merkkeihin tuli vetomoottorit joka kulmaan ja rullaketjut jäivät pois vomansiirrosta. Ei mulla tuossa vanhassakaan ketjujen kanssa ongelmia ollut, mutta on siinä yksi ylimääräinen huoltokohde.
Agromatic:ssa olen kuullut joillakin nostoaisojen katkenneen.
Nähnyt aikasmonta (ehkäpä kymmeniä) avanttija joissa liimattu aisoja, eli tuskin eroa sielläkään.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 41