Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 461 462 [463] 464 465 ... 473

Viestit - ijasja2

100% putos tiivistelasku/rehulasku loppuvuodesta ::)

Viimeisimmästä rehulaskusta aminomaiturin hinta alveineen,rahteineen 295€/tn,tilaus loppukesästä. Mahtaa hinta huidella lähempänä neljää sataa nykyään.
Nimim. ijasja2 tekee jo kevätkylvöjä:

http://www.youtube.com/watch?v=brigXyqtHdA&feature=related

Hiukka on "rapakot" märkiä...

Jees,itävyys on varmistettava aikaisella kylvöllä ;D
Mulla yks siilo hakevarastona ja koneilla,toisessa viljaa ja puimuri. Kolmanteen tulee kuivuri sekä varastotilaa. Neljännessä viljasiiloja siemenille jne. sekä lisää pienempiä koneita. Toimii,ilman kattoa nämä ois käyttämättä.
Mulla jäänyt näiden siilojen uusiokäytön sekä elukoiden lähtemisen vuoksi rakentamatta uusi budjettikonehalli,sahatavara sahattuna ja kattotuolit valmiina...
***koukkaa Hp-dieselin kautta niin alkaa papua olemaan ;-)

Emmä tartte enempää tuossa,riittää vallan hyvin. Varsinkin näin talvella pihan putsaamiseen ja hakesiilon täyttöön :) Naapurissa turbotetussa satasessa viiatissa pumppu HP:lta,edellinen hajos jostain syystä. Nykyinen muuten hyvä muttei mahdu enää sivupelti paikoilleen ;D
http://www.youtube.com/watch?v=ZwSLh-4d6-Y

Tractor pullinkia ajosilppurilla  ::)

 :o Olikos tämä joku ajosilppurimainos,nelivedolla läpi harmaan vellin? Melkoista möykkyä hinas kuin pulkkaa perässään ;D
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.

***niin kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee... hyvähän se on sanoa kun sieltä ei mitään lähe. onnettomia noiden pumput...


Nih,mähän sanoinkin että kaikki otettu irti mitä lähtee,en kuinka paljon ;D

Kai tuostakin sais elementtien vaihdolla enemmän,tai sitten vaihtamalla pumppu.
6410 ja kansipahvin vaihto noin 5500h kohdalla. Kaikki otettu irti mitä pumpusta lähtee,ei ole ollut kuitenkaan lämpöongelmia? Vika ilmeni lämppärin toimimattomuutena ja lämpöjen hitaana nousemisena,silmällä ei pahvista vikaa löytynyt kuin arvaamalla.
Mulla on 150E,menee suunnilleen luvatun vahvuinen poikki paitsi jäisenä. Toimii kuin ajatus,mutta hitaanlainen. Lue koneviestin testi vuoden,parin takaa. Siinä kiteytetty hyvin millainen peli.
Liian pieni silppuri liian isolla karholla kyllä koneessa voimaa on tuo silppurin pyörittämiseen.
naapuri pyörittää saman kokosta silppuria pienemmällä rattorilla

Liian sotkuinen karho,aisanohjauksella piti passata että sai sotkut sisään. Kierrokset aaltoili selkeästi, mitenkään ylikokoiselta tuo veturi vaikuttanut kun hyytyi selkeästi ilman silppurin tukkeutumista. Kierrosten laskiessa momentit kasvaa ja sitä myöten silppurin kytkinten luisto-> tukkoon. Riittävän isolla veturilla ei kierrokset aaltoile. Tapauksesta riippumatta kuskin käytettävä järkeä kuten ko. videolla,ei tartte reuhtoa ja tulosta tulee tasaisen varmasti...
Ojala, meinaatko käydä Oulun Valtralla tänään tai huomenna?
Jos käyt niin otappa kunnon tyypit nelos-Variosta, mikäli siellä sellanen on näytillä ja kokeiltavana.
Kokeile myös vertailun vuoksi 141-Valtteria, miel. advance-varusteilla.
Kirjoittele sitten "testin tulokset" tänne, kaikkien muidenkin asiasta kiinnostuneiden luettavaksi.
Samalla voisit verrata, kun sinulla on kokemusta 6-tuoppisesta, onko paljon eroa neloseen.

Kiitän jo etukäteen vaivannäöstäsi.

Eiköhän ojala parantele tänään pääkipua eilisistä testeistä,myöhästyit ;D
Tuo läppä on sitte pysyny ainaki täysin samanlaasena kun oli silloon joskus. Joo ei se käsille lyö niinku pienet Livakat (TR50), mutta ei se meillä ainakaan pitäny ku ensimmääsen vuoden.

Tehoa siinä oli hyvin, sitä mä en moittinu koskaa.

Juu,ei pitänyt kuin eka vuoden.

Kaupoin tavalla pitää kun täyttöputki tyhjenee,eli ulosotto pois päältä ja vivun kääntö,ulosotto takaisin päälle. Luistiventtiilin laittaminen ei olis kummonen homma,muissa pumpuissahan yleensä sellainen varmistuksena.
Justihin tätä minoon tarkoottanu, kun joskus kirijoottelin kierrosten laskemisesta silippurin veros! Tekis mieli kokeella Dyna VT.tä, luulempa jotta hyytyy. Jos paukkuu kettinki 1350.s, niin mikä sieltä menöö? Kettinkiä vähemmän ku pienemmis malliis. Riittävän isoo raktori vetämähän, niin kyllä tapahtuu.Tuo tela Catti ehkä kumminki niin voimmakas jotta kannattaa rajoottaa vauhtia. JF.n noukinta oon joirenki kuullu moittivan. Ja kyllähän ne kannatta näin talavella käyrä läpi.
noukkimen ruuvilta kettinki kestää tosiasiassa muutaman päivän mutta syöttötelojen varopultit menee kyllä tunnin sisään jos kostiaa täysillä vetää .

Mitähän tuolle koneelle on tehty? Mun koneesta loppuu noukkimesta veto riittävän isolla mällillä tai tasaisellakin,isolla ja kostealla karholla. Tähän riittää parisataa pollea,tosin vedän vain silppuria,kärry tulee rinnalla. Kuuden metrin tuplakarholla reippaassa heinässä maksimi ajonopeus alle 10km/h,tällöin laskennallinen teho sadantonnin tietämillä. Laskin mutten enää muista,tyydyin toteamaan että kai kone kunnossa on kun luvattuun pystyy,vain liian riski veturi ;D

Kuivaa heinää nielee lie mitävain,mutta kuivat heinät tehdään yleensä erikerralla. Sen verran kokemusta että voima loppuu ennen silppurin nielemiskykyä,tosin 12m leveydeltä heinää ja sitä nieli vielä toistakymppiä hyvinkin nätisti. Rajaa ei ole tarvinut hakea,30ha päivässä riittää kun tavoitteena hyvälaatuinen rehu eikä nopeusennätykset :)
Näkkyy ventti olevan hintaasa nähen kallis.Saa aenaki issoemmat poestot  :D

Kuka ylläpitää vertaelua?

Ei kai kukaan,ainakin hinnat vanhoja kuten sivustokin. Hyvä kylläkin,vertailu helppoa.  Oiskohan tätä mainostettu aikoinaan jonkun konelehden,tts:n tms. toimesta.
Justihin tätä minoon tarkoottanu, kun joskus kirijoottelin kierrosten laskemisesta silippurin veros! Tekis mieli kokeella Dyna VT.tä, luulempa jotta hyytyy. Jos paukkuu kettinki 1350.s, niin mikä sieltä menöö? Kettinkiä vähemmän ku pienemmis malliis. Riittävän isoo raktori vetämähän, niin kyllä tapahtuu.Tuo tela Catti ehkä kumminki niin voimmakas jotta kannattaa rajoottaa vauhtia. JF.n noukinta oon joirenki kuullu moittivan. Ja kyllähän ne kannatta näin talavella käyrä läpi.

Eikai sieltä voi mennä kuin syöttörullien alennusvaihteen kettinkin,eihän siellä muita ole? Ja tämänkin kestoon vaikuttanee eniten käyttäjä. Huomasin että ko. koteloa ei kannata kesken päivää putsailla kuin rasvaustarkoituksissa,ketju syö itselleen kolon heinänmoskaan eikä kiedo moskaa hammasrattaisiin/ketjunväliin. Ketju erittäin lyhyt eikä kiristintä.

Noukkimelle menee ketjut noukkimen päädyssä mutta niissä akseleissa kitkakytkimet,ne saa rikki vain väärällä käytöllä ts. jumittamalla kytkimet...

Kaupoin videolla silppurin ääni kuin puolikaasulla,puolet teristä pois? Ei oo ollenkaan rähinämeininkiä äänen perusteella :) Kokeiliko normaalilla terämäärällä,millainen vaikutus tehontarpeeseen ja silpun mittaan?
Entäs pienemmille teille,vilkkaamman asutuksen alueelle tehdyt hidaste jakajat keskelle tietä?

Taas tänä iltana tuo omassa tiensuussa oleva stanan jakaja aiheutti pahaa jälkeä! Oudompi kulkija ajoi jakajan yli että rysähti,pyörähti ja vei meidän 4 laatikon postilaatikkotelineen mennessään romuksi. Auto tais mennä lunastukseen. Ainakin kolmas tapaus tässä ettei enää pikkurempalla selvitä. Rajoitus 60km/h,katuvalot ja pyörätie vaihtaa puolta. Toinen jakaja muutaman sadan metrin päässä ja siitä on mennyt autoa isoihin pihamäntyihin,asunnon seinään jne. Todella turvalliset on suojatiet jakajien keskellä,henkeään saa pelätä lähialueellakin...
Nää jakajat olleet muutaman vuoden,ennen ei onnettomuuksia ollut mutta nyt kai oikeen haetaan sellaista,kuolemantapaus vasta herättää päättäjät.

Onko muualla ollut haittaa näistä liikenteen "jarruista" (hidasteista),todellisuudessa pahimmista vaarapaikoista??
Onko näitä saatu ennen vakavampaa onnettomuutta pois haittaamasta liikennettä? Isot traktorit ja puimurit jarruttaa liikennettä pahoin kun joutuu lähes pysähtymään että pääsee läpi,kamikaze ohituksia näkyy toisinaan.
Sivuja: 1 ... 461 462 [463] 464 465 ... 473