Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Viestit - Ylermi

Ei muuten myönnetä, ainakaan urakoitsijoille, a-vak/pohjola yhtiöstä.
Tänään viimeksi olen ollut puhelin yhteydessä ko. asiasta, kun olisin viimeisinpään hankintaan semmosen halunnut..
Aikaisemmin sai, mullakin yhdessä traktorissa on.
Ikävähennykset vaan lähtee 10% /vuosi heti hankinnasta..
Vuosi takaperin kyselin tarjousta IF:ltä, niin sieltä vielä silloin sai.
Huomenissa pitänee olla yhteyksissä IF:iin ja kysellä tämän päiväinen tilanne..
Kukapa niitä 28V työkaluja suomessa myöpi??
Voisin harkita hankintaa..
Valtran ulosotto koneistosta toisinaan kuuluu, sellainen peltinen kalina tyhjäkäynnllä kun ulosotto ei ole päällä.. ääni ei ole vaarallinen. Se kuuluu peltisestä jarrulevystä, minkä pitäisi estää pakkaa pyörimästä silloin kun se on paineeton..
Meillä myös uusimmassa ostokkaassa on herkkä virtalukko, jonkun kerran on startatessa sammahtanu ku löysää liian nopeasti avaimesta startti asennosta. Myöskin muutaman kerran on täyvestä laukasta sammunu heitossa, ku on pari avainta painona avaimenperässä.
Eikä sitä kannate ujostella, vaikka olisikin niin yksinkertainen vika. En minäkään heti ensimmäisellä kerralla vikaa osannu paikallistaa, vaikka oon rattori urakoinnilla leivän hankkinu jo kaheksakytä luvulta lähtien..
Turvesuolle olisi erinomainen.. Meilläkin useita soita ja säiliöitä ympäri maakuntaa. Kiinnostaisi kovasti.
Onnistuin saamaan lopettavalta kyläkauppiaalta voimavirta myllyn.
Vanahahan se on, mutta tosi riski.. Merkistä ei tietoa, mutta painaa ku synti.
Vanahojahan ruukataan myyvä poijes...
Me ei oo tarvike osilla kasailtu. Takuun alaisena aina valuosia myöten uusiksi.
Ihmeellisesti aina kesällä menee ku suolla koneet pyörii. Vauhdit pää-asiassa 15-25kmh.
Luulisi ainakin voitelua saavan, kun öljyt notkeat.
Öljyjäkin on kokeiltu monenlaisia, kallita erikois öljyjäkin.
Talvella pää-asiassa tie ajoa (40-55 kmh), eikä talvella oo mennyt kertaakaan.
Se kun on riittävän monesti jo tehty, niin osaataan jo siihen varautua.
Ei tule pitkää seisokkia sen takia.
Erilaiset akselit opetteluttaa taas toisenlaisiin remonteihin varautumaan..
Mekin on taisteltu kyseisen oireen kans.
Pahimmillaan ku oli kolmessa traktorissa yhtä-aikaa Carraro alla.
Kaikki on kokeiltu ainakin kertaalleen.
On sorvattu laakeri erilaisesta materiaalistakin kokeeksi,
on viilattu öljy uraa yms. yms.
Nyt on viimeisillä kerroilla porattu reikä pyörän laakerien välistä sinne vetoakselin laakerille ylhäältä päin ja tuntuu ihan kuin olis laakeri vaivat hiukan harventuneet.
Osa syynähän voi tietenkin olla sekin, ettei oo kyseistä keksintöä enään ku yhen keulan alla.
Aika kultaa muistot.. Ennen oli mukamas kaikki paremmin... Niinhän se menee..
Jos oikein muistan niin ei se niin kaksista oo ollu ennenkään. TVL:n autot ajeli kärki aura keulassa ja sen takia oli pakko olla höyliä, ettei talven aikana kerinny kertyä kovin paksut polanteet.. isommilaakaan teillä ei asfaltti paistanu läpi talaven, niinku nykyään..
Autoissa vaan oli lehti jouset, korkeampi maavara ja mikä tärkeää, paksumpi ilmatilaiset renkaat..
Niin ja ihimiset ei ollu niin ranttuja niinku nykyään...


Voisin veikata että palo on syttyny siitä fenttistä ja se on tiputellut kekäleitä pitkin peltoa kunnes on viimein syttyny kunnolla. Mutta tosiaan turvenevalla oppinu jos savu alkaa haista hyttiin niin keula kohti sellasta ojaa missä varmuudella on vettä ja nopiaa!!
[/quote]

Väärin.. jos savun haju tuntuu nokkaan, niin ei sillon  ajeta metriäkään, ennenku se savun lähde on paikallistettu ja mahdollisesti sammutettu. Liian paljon on kekäleitä jouduttu keräämään ku lähetään vauhilla ajaa rysyyttämään kohti ojia ja samalla sytytellään koko tienoo tuleen kun kekäleitä tippuu..
Sen verran oon turvesuolla minä oppinu..
Pensalla osat pessään, tiisselillä ajetaan..
Ketjujakose esittelikin?? 8) Luulin että talvikenkiä ::)
Sivuja: 1 [2] 3 4 5