Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]

Viestit - Juha H

Ihan säkki pimeään metsään en kyllä töihin lähtisi, mutta päivän alkua/loppua voisi hieman jatkaa.
Itse olen kiinnittänyt polkupyörän led-valon Huskun kahvoihin, valo terää kohti. Koivikossa pärjää iltahämärässäkin, mutta pimeään kuusipuskaan kun terän työnnät niin voi olla että kipinät sinkoilee, kun terä karahtaa kiveen.
Suunnistajan kaupasta voisi tietysti löytyä jotain tuotteita.
ps. viilan kiinnittäminen koteloineen sahaan on myös kätevä juttu.
Samaa mieltä pneumoista kuin ijasja2. Loppu kesästä tuli hommattua käytetty pneuma Tume. Toisena vaihtoehtona olivat pienet 2-lautaslevittimet, Rauch ja Amazone. Päädyin kuitenkin käytettyyn pneumaan juuri levitystasaisuuden vuoksi, koska meidän mäkisillä pelloilla eivät nykyisten pintalevittimien suuret työleveydet ja limitykset auta yhtään, päinvastoin.
Sopivan siistin vehkeen kun löydät, niin osta pois.
Kasvintuotanto / Vs: Kuminan syyslannoitus?
: 23.08.10 - klo:21:25
On tullut. Antaa lisäpotkua tulevaa kesää varten, varsinkin jos puitu kasvusto on ollut tiheä. Minulla alla oleva kasvusto ei ollut kovin hyvän näköistä, kärsii varmaankin myös kuivuudesta.
On kokemusta, ihan ehdoton juttu. Mulla 600l (Tecnoma)edessä ja 1000 l (Junkkari)takana. Nesteen siirto Tecnoman omalla pumpulla, jota pyörittää hydrauliikka moottori. Tecnomassa on mekaaninen sekoituspotkuri akselissa, alkoi tosin vuotamaan ja otin kokonaan pois. Kyllä jonkinlainen sekoitus systeemi olis hyvä, riippuu tietysti vähän aineistakin jotkut sakkaantuu herkemmin.
Nokkasäiliö on painojakauman kannalta tosi hyvä, etusäiliön voi pitää koko ajan täytenä ja pumpata taakse sitä mukaa kun tarvii. Pehmeillä paikoilla takasäiliö liki tyhjänä.
Hukille ääni lisää.

Ajettu -03 talvesta asti ilman ongelmia. Nuoskakin menee hyvin.
1000 r/min perä on mielestäni ehdoton valinta, säätää paljon nivelakselia. Me on pärjätty vanhalla pikku Eskon räikkä nivelakselilla. Haastavin aurauskeikka oli metsäautotie maaliskuulla nuoskaiseen umpihankeen. Läpi meni, vaikka heittolavat kolkuttivat melkein koko matkan. Moottorikelkalla tampatut kohdat on myös vähän ikäviä, siinä loppuu paino jo Hukistakin.
Ei tietenkään mikään. Meillä tarve on niin pientä talvella, että suurin osa talvilaadusta pitäisi sitten ajaa kesällä (jos täyttää säiliön täyteen) enkä ole nähnyt sitä mielekkääksi, kun läpi vuoden kesälaadullakin pärjää. Huoltoasemalta tai naapurin säiliöltä voisi tietysti myös hakea, mutta kun ei ole lähellä, ainakaan sellaista josta voisi varmuudella tietää saavansa puhdasta öljyä.
Jos lämmintähallitilaa ei ole, niin ilman muuta talvilaatuista polttoainetta on järkevä käyttää. Syytä on muistaa etteivät kesä ja talvilaatuinen polttoaine sekoitu kunnolla keskenään, siksi tankki kunnolla tyhjäksi ennen talvilaadun tankkaamista. Siitä varmasti johtuivat tänä talvena monen ongelmat.
Tämä parafiinin käyttäytyminen pakkasen jälkeen olisi sikäli mielenkiintoista tietää, kun kaverin puimuri sammui pellolle viime syksynä puintikauden alussa. Koneeseen oli hiljan vaihdettu kaikki polttoaine suodattimet ja edellis syksynä tankki tankattu täyteen. Koneen sammumisen syy oli tukkeutuneissa polttoainesuodattimissa jossa ilmeisesti oli parafiinia. Eli voiko olla mahdollista että parafiini olisi laskeutunut talven aikana tankin pohjalle ja sieltä puintien alettua syksyllä siirtopumppu sen väkisin imenyt suodattimille tukkien ne?
Eihän siinä kesälaadulla ajamisessa mitään muuta järkeä ole kuin että pärjää yhdellä polttoainepytyllä ja aineella. Tärkeintä on "Maken" mainitsema lämmin säilytystila. Mekin olemme pärjänneet toistakymmentä vuotta kesä/välilaadulla ilman ongelmia. Mutta mahtaakohan joku asiantuntija tietää miten kesälaatuisten polttoaineiden lisäaineet, parafiinit sun muut, käyttäytyvät lämpötilan vaidellessa. eli kun lisäaineet laskeutuvat pohjalle pakkasella, kuinka hyvin ne sekoavat takaisin lämpötilan noustessa. Eli pitääkö kesälaadun polttoaine sekoittaa farmitankissa pakkasen jälkeen, jotta lisäaineet sekoavat (myös keväällä talven yli käyttämättä seissyt kesälaatupytty) ? Asian luulisi olevan oleellinen nyky traktoreiden hienoissa moottoreissa. Vanhemmalle kalustollehan voi kesälaadusta tehdä talvilaatua vaikka bensalla.
Raisio Oyj
 
RAISION MARGARIINILIIKETOIMINNAN KAUPPA TOTEUTUI
 
Raision margariiniliiketoiminnan myynti Bungelle on toteutunut. Kauppahinta oli
80 miljoonaa euroa. Kaupan toteutumisen edellytyksenä ollut Puolan
kilpailuviranomaisten hyväksyntä saatiin 8.10.2009.
 
Kauppaan sisältyi margariiniliiketoiminta Suomessa ja Puolassa. Raisio jatkaa
margariinien myyntiä Bungen jakelijana Suomessa, Ruotsissa ja Virossa. Bungesta
Raisio saa myös uuden, merkittävän Benecol-partnerin, jonka kanssa kehitetään
Benecol-brändiä ja funktionaalisia elintarvikkeita. Benecol-brändi ja patentit
säilyvät Raision omistuksessa. 
 
Raision toimitusjohtaja Matti Rihko: "Margariiniliiketoiminnan myynnin myötä
Raisiolla on entistä selkeämpi fokus yrityksen keskittyessä viljapohjaisiin
tuotteisiin. Yhtenä Euroopan innovatiivisimmista vilja-alan toimijoista
Raisiolla on hyvät mahdollisuudet kehittyä yrityksenä, joka tuo markkinoille
kuluttajien ja asiakkaiden tarpeiden mukaisia uusia tuotteita."
 
Kasvintuotanto / Vs: Multaus kuminalle
: 19.05.09 - klo:22:51
Eli jos ruiskuttaa syksyllä pienellä määrällä rounduppia, haittaako se seuraavan vuoden kukintaa?
Kasvintuotanto / Vs: Multaus kuminalle
: 19.05.09 - klo:22:15
Mielenkiintoinen tilanne kujalalla. Veikkaan että se kumina voi vaikka yllättää, olen kuullut ennenkin, että se sietää yllättävän hyvin Rounduppia. Kuinka paljon sitä muuten laitoit? Yksi huomion arvoinen näkökohta on, että mitäs jos kumina otti sen verran itteensä roundup ruiskutuksesta, että ei suostu kukkimaan. Tuleeko ongelmia tukien kanssa?
maalattuna ja vahattuna.
Samaa mieltä "konemiehen" kanssa. Olen tyytyväinen Hukiin. Suojalumikin menee hyvin kun pitää siivet liukkaina. 1000 R/min perällä ei vaadi nivelakseliltakaan mahdottomia.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Areksesta
: 02.12.07 - klo:18:00

En oikein ymmärrä minäkään painoon perustuvaa moittimista. Ainoastaan jos haluaa päästä syysmuokkauksissa lähes kyntösyvyyteen niin silloin tarvitaan luonnollisesti suuret lautaset ja tonneja päälle. Ihmettelen vain että miksi tarvitsee? Kyntö on siinä tapauksessa edelleenkin (polttoaine)taloudellinen vaihtoehto.
Itse pärjäilen Areksen 3 metrisellä L muokkaajalla. Syksyllä riittää kohtuu syvyys ja kevätmuokkauksissa liiallinen paino on pelkästään haitaksi. Maat pääasiassa hiesusavia.
Koneen hinta-laatu suhde mielestäni hyvä

Hinausvarustus on kyllä ehdoton kaikilla lautasmuokkareilla.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]