Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 28

Viestit - MFV8

Pistä Googleen haku Hella K12642
Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä.

Ainakin Amerikan preerioilla puidaan Porin Massikalla: https://youtu.be/l02W2-fXoA4?t=12s
Nyt on ruvennut hinnoissa
eroa tulemaan itälannoitteiden eduksi. Ja tuo, että nyt juuri ei yaralta saa tiettyjä lajeja, kuten y5:sta ja y6:sta, kääntyy sitä vastaan, koska haluan tilata kerralla kaikki, myös nuo em. lajit, ja kun esim. Belorilta löytyy noita vastaavat lajit, niin tuleepa nyt sitten tilattua heiltä. Ja saapi sieltä myös typpirikkilantaa, eli NS 21-24, sitä vois kans varoilta tilata, jos vaikka rapsia innostuis kokeilemaan.

Pari viikkoa sitten tarjouspyyntökierros, jossa mukana Yaralta Y5 jaY6. Mitään ongelmaa ei ollut hinnan ja toimitusten saamiselle samalla kertaa muiden lajien kanssa. Vanhaa varastoa? Hintaeroa itälannoitteisiin lähes olematon, joten pitkän tauon jälkeen tilasin Yaraa.

Päivälleen 2 viikkoa sitten tilasin omat ja Y6:ta ei saanut hintaa eikä tilausta sisään, vasta seuraavalla jaksolla onnistuu. Mutta sama juttu muuten hinnoissa, satasen-pari olis säästäny rekkalastissa venäläisellä joten Yaralaista otin muutaman vuoden tauon jälkeen. Belorin tavarassa ei muuten ole ollut moittimista monen vuoden aikana mutta viime keväänä 22-3-10 pölisi sen verran että tahmasi kylvökoneen suppilot umpitukkoon pari kertaa kylvöjen aikana.
Dyna4/6 vaihteiston toiminta on aika typerää raskaita kuormia vedettäessä kun alueen vaihtuessa veto katkeaa.

Eihän se mikään täyspowershift olekaan.
Ostitko sen siistin 3000h ajetun nettikoneesta?

Ne valukeskiöt on 6-pulttiset tuon kokoisessa koneessa. Raju-vanteet liukukiinnikkeillä on varmaan kätevin vaihtoehto.
millanen mittari kysessä?  olis kiva asentaa moinen noihin värkkeihin...

Ihan tavallinen nestevaimennettu mittari mitä hydraulikaupoista saa, asteikko tais olla 0-1.0 bar niin on riittävän tarkka.
0,4 - 0,8 bar yleensä. 6280 Verkussa oli laiskuutta havaittavis kerran vaikka suodattimet hiljan vaihdettu, laitoin suodattimelle mittarin ja nollaahan se näytti. Suodattimen vaihdon jälkeen 0,4 bar. Tuollainen mittari sais olla vakiona kaikissa vehkeissä, näkis heti kun suodatin alkaa tukkeutua.
Virta nostolaitteelle tulee suoraan akun navasta ja siellä on oma sulakekin sille akun lähellä. Katto ettei ole johto hapettunut akun kengästä irti. Laturilta muistaakseni tulee vain signaali joka herättää nostolaitteen kun kone käy. Ja hytin alla oikean askelman takana on liitoksia jotka voi olla hapettuneita. Nostolaiteboksi tulee käteen kun otat neljä kuusiokoloruuvia sen ohjauspaneelin ympäriltä pois.
Maestro? Nelimetrisenäkin sopivan kevyt vrt. VM tai Tumen vastaavat.
Näin ulkomuistista ei pitäisi boksin vaikuttaa merkkivalojen palamiseen ja käynnistymiseen. Moottorin päällä on moninapaisia liittimiä, niissä voi olla kontaktihäiriötä. Kojetaulun suoja lähtee parilla ruuvilla niin pääsee virtalukkoon käsiksi, näkee tuleeko sinne asti virtaa. Simppelit sähköthän näissä on loppupeleissä että tutkimaan vaan.

Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?


4700, 5700, 6700

"Prices for the new 4700 series range from about $35,000 to just over $50,000 for the 100 hp 4710 Deluxe.

The 5700 series will include two models at 100 and 110 engine hp. The overlap with the top end 4710 involves the fact that the 5700 will have a larger frame. The 6700 series will have three models at 110, 120 and 130 engine hp. We'll keep you posted. You can learn more at masseyferguson.us."

http://psndealer.com/dealersite/images/newvehicles/2016/nv1062532_1.pdf

Mitäpä tuo kone maksaa MF 8600-sarjan pelleillä? Onkohan juurikaan sen kummemmassa kurssissa silloinkaan.

Laatumerkistä joutuu pulittamaan tuplat  ;) €90,902.50  http://pykett-tractors.co.uk/product/massey-ferguson-8690-2/
Ja pumppuja on vissiin kolmea eri versiota, vanhimmista (-99-00) saa sen n. 200hv irti, seuraavista vähän vähemmän ja viimeisistä (-03) ei juuri mitään. Boschin pumppuja on kuulemma näihinkin vaihdeltu hyvällä menestyksellä ja omaanikin sellaisen hommasin mutta vielä asentamatta.
Onko muuten jollakulla sattumalta Sampo, jossa Valmetin kuutoskone vaparina ja CAV-jakajapumpulla normaalin Stanadynen jakajan sijaan? Muutama yksilö on maailmalla ja sellaista polttoainelaitteistoversiota tuossa viime syksynä entrailtiin suuren ihmetyksen saattelemana.

Tuossa mun 26:ssa on CAV:n jakaja mutta se on turbokone, 140 hv.
Yhden syksyn kokemuksella vm.96 MF 26:sta (2065) voin sanoa ettei 100ha ole kuin maistaa tuolle koneelle. 420 pöydällä. Tämä yksilö ainakin oli muuta kuin "tietäjät" sanoo, pui puhdasta, ilman tappioita ja käy tasaisesti. On toki varmaan parempiakin koneita mutta tämä on enemmän kuin riittävä mulle. Ai niin ja varaosakulut 0 euroa koko syksyltä.

Eikö 530:llä enää ehdi?

Ehtishän sillä, tuo oli vaan niin sopivan hintainen ja alle 1000h ajettu että ei malttanut olla päivittämättä hydrovetoiseen. 530 on reservissä edelleen, hyvin pitkälti maksanut itsensä jo...
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 28