Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 28

Viestit - MFV8

Naapuri otti taannoin Tempoihinsa ketjut Ofalta Liomaalta. Hinnasta ja laadusta ei tietoa.
IKH:n myymät muovit kului perstuntumalta paljon nopeammin kuin Ylijäämätuotteen. Rintapala laitettiin viimeksi teräksinen heti uusien siipien vaihdon yhteydessä, aiemmin vaihdettu teräksiseen vasta kun muovi kulunut puhki. Helpompi leikata pala muovista pois kun siipi irrallaan, eikä tule sitä siiven etunurkan pystyynnousua mikä voi tapahtua uusillakin siivillä heti ekalla pellolla...
Lainaan vähän tätä ketjua, kun samasta mallista kysymys.

Noin keskellä kuvaa on proppu, tyhjeneekö tuosta voimansiirron/hydrauliikan öljy? Kuva otettu 3080, mutta oletettavasti 3090 samanlainen.

Kyllä. Toinen roppu samalle öljylle löytyy lisäksi vaihteiston alta.
Muuten tietääkö kukaan massikka-tietäjä saako muinaiseen 3070-malliin jollain helpolla ja halvalla lisää tuottoja. Tuo Foresteri kun kaipaisi vähän lisää liikettä :-((

Mulla on just työn alla 3085:een lisäpumppu keulaan. 3070:ssäkin varmaan on yhtä hyvin tilaa etukehdon sisällä niinkuin kuutosissa. Pumppu suoraan kampuran päähän ilman mitään kardaania. Sähköventtiili väliin jotta saa vapaalle tieajoon, tai oikeastaan niinpäin että saa tuoton yhdistettyä tarvittaessa. Arvoin pumpuksi 15 kuutioisen, saa nähdä onko riittävä. Öljyn otan ajo-voa:n reiästä joka tässä sattuu olla vapaana.
Tuostahan oli täällä tai jossain kuvia kun oli rysäytetty tieltä johonkin rotkoon. Sittemmin oli AVK:lla myynnissä.
En oo näihin perehtynyt tarkemmin mutta Yuneec Typhoon H vaikuttais olevan aika pro värkki, hinta silti siedettävällä tasolla, näköjään alle tonnilla saa jo:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/21110/gvrsj/Yuneec-Typhoon-H-Advanced-heksakopteri-kotiinkuljetus-kaupan

https://www.youtube.com/watch?v=c9Tdv2uJ8_4
Itse ostin viime kevääksi Uukuniemen metallin Masa-talikon. Siinä on piikin kärki levystä leikattu ja muotoiltu kuten Ålön talikossakin. Ei mikään ylijäreä mutta tosi hyvä pintakivien keräämiseen, ei kovin helposti tipu kivi kyydistä kuten noilla missä suora piikin pää. Suosittelen, jos ei oo tarve kuution kiviä kaivaa maasta. Ja kotimainen.
http://www.uukuniemenmetalli.fi/tuotteet/masa-kivitalikot/
Mitään en löytänyt kun googlailin pelkkiä 5700 ja 6700 malleja, muuta kuin konekeskuksen mainoksen noista S ja Sl malleista. Kaikki kuitenkin varmaan ymmärtää, etten puhu noista brasilialaisten ym. Roskamaiden malleista.

5700 ja 6700 tuli vähän jälkijunassa 4700-sarjan jatkoksi joka Suomessa jo on myynnissä ja esillä. https://www.youtube.com/watch?v=Kt4F2fP4elk

Ranskassa kootaan mitkä Euroopassa myydään, kehitysmaiden markkinoille noita samoja toki kootaan myös muualla.

Voisi olettaa että tulevat Suomen myyntiin kunhan ehtivät.

5700 on sama kuin 5700Sl ja 6700 on sama kuin 6700S.

Ei.
4700, 5700 ja 6700 on näitä uusia Global Series -karvalakkimalleja, 12+12 mekaanisella keppilaatikolla (6 vaihdetta, 2 aluetta, suunnanvaihto mekaaninen tai hydraulinen, ei pikavaihdetta). Voimansiirto kuorineen kaikkineen aivan uutta, ei mitään yhteistä minkään edeltävien eikä nykyisten 5700SL ja 6700S -sarjojen kanssa.
Eikös tämä ole MF6700 sarjalainen ja tehdään Ranskassa.
Eipä ole.

N-sarja vastaa 6700 sarjaa.
A-sarja vastaa 5700 sarjaa.

5700 ja 6700 on käsittääkseni samalla voimansiirrolla, toisessa vaan pitempi aks.väli ja hytti korkeammalla+isommat pyörät. 5700SL ja 6700S on sitten asia erikseen.

Onko tuo A:n hytti härmäläinen?
Onko 6200 sarjassa vaihdevivut vielä tangoilla? 6400 sarjassa vaijerit ja teki samaa kun oli vaijerin päästä lähteny metallikuori irti. Syrttäs vaijerin kieroon eikä kytkenyt kunnolla

Eteen-taakse-liike tangolla, sivuliike vaijerilla. Sielä on pari rasvanippaakin, onkohan ikinä muistettu rasvata... Oma yli 8000h ajettu on varsin liukasliikkeinen kepitellä, kaverilla 4000h ajettu vähän nihkeämpi, uutuudenkankeutta vielä...
Eli onko siinä jompi kumpi näistä pumpuista? Traktorin sarjanumerot kuvan yläreunassa, tuo vanhempi vain -65 mallissa.



Ei pumpun kunnostaminen ole poissuljettu. Päädyt voi toki hioa tasaiseksi mutta pesää on säteensuunnassa hankala saada koneistettua. Tiedätkö kuka/ mikä kunnostuksia tekee? Osaatko sanoa missä on paineenalennusventtiili Multipoweria varten ja mikä oikea paine? Ja missähän mahtaa olla työhydrauliikan pääpaineenrajoitusventtiili? Tässä koneessa kun on "yksöispumppu" joka tuottaa öljyn sekä MP:lle ja työhydrauliikalle.

Multi-Powerin paine säätyy MP-käyttöventtiilissä kytkinkopassa. Paine tyhjäkäynnillä 14-16, nimelliskierroksilla 16-19 bar. Paineenrajoitusventtiilit on yleensä pumpussa.

Mutta kyllähän se täytyy olla kaksoispumppu jos siinä on MP ja lisälohkot? Noita pumppuja on montaa mallia mutta missään en oo törmännyt systeemiin että MP ja työhydrauliikka ottaisi samasta piiristä öljyn. Onko se pumppu sulla avattuna vai mistä päättelit että se on yksipesäinen?

Pumpun kunnostuksesta ei kokemusta, tuolta vaan luin: http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=73960
Minkä ikäinen kone? Jos vanhemman pään eli -65-68 niin siinä tod. näk. on vanhan mallin pohjakiinnitteinen suurtehopumppu jota ei taida saada enää mistään uutena (pelkkiä MP-pumppuja saa). Vaihtoehtona on silloin etsiä osat uudemmasta joilla saa uudemman mallin etukiinnitteisen pumpun kiinni.

Nonniin, tuossa koneessahan olikin just sitä mallia oleva pumppu (yksi hammaspyöräpumppu), jota ei saanut enää varaosana, ainakaan Agrilinelta. Onko kukaan tehnyt muutostyötä uudempaan pumppumalliin? Mitä eria osia muutostyöhön tarvitaan? Tässä koneessa on myös Multi-Power.

Ei tuollaisesta muutoksesta kokemusta mutta ensinnä pumpun kiinnityslevyt, pitää varmistaa jotta uudemmasta sopivat tuohon vanhaan nostolaitepumppuun. Sitten rattaat, harvapoorinen akseli joten uudemmista ei sovi, voi olla hankala löytää, yksi vaihtoehto vaihtaa akselit laatikosta perään asti uudemmasta (tiheäpooriset). Pumpun imusuodatus, sopiiko uudemman nl-pumpun imusarja josta suurtehopumppukin imee.

Rataspumppujahan kunnostetaan myös, onko se vaihtoehto poissuljettu?

Omistaako agco muita puimurtehtaita kuin laverda? Dronningborg lakkautettiin, mutta amerikassa?

edit. ite esittäny tän vuosia sitten https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=24590.msg397653#msg397653

Gleanerin puimuritehdas on siirretty Hesstoniin:

http://www.westernfarmpress.com/agco-begins-construction-kansas-combines-facility

Ja Brasilian Santa Rosassa tehdään Massikan puimureita myös.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 28