Vapaa sana / Vs: Instituuttini menestyy !
: 18.12.14 - klo:21:32
2 Finnairin stuerttia jäi kiinni itseteosta kapteenille, muhinoidessaan koneen vessassa. Kapteeni karjaisi: "ULOS TÄÄLTÄ JA SASSIIN!!"
Nimikin on PYSYVÄ nurmi, se seuraa viljelijää hautaan saakka. Eroon ei pääse kuin sukupuolenvaihdos leikkauksella ja menemällä naimisiiin toisen sukupuolen leikkauksen tehneen kanssa.
ET kait nuin helpolla meinannu päästä pysyvästä nurmesta erilleen? Kyllä se mavin virkamies kaivautuu arkun vierelle ja antaa sakot kun perikunta ei ole haudalle muistanut istuttaa pysyvää nurmea.
Liekkö tuolla merkillä loppujen lopuksi mitään merkitystä.
Sulkyssä ei ole mitään sähköistä.
Mitenkäs sitten jos pakko nurmi pätkähtää päälle ja tekee luomusopparin viideksi vuodeksi. Poistuuko se pakko nurmi velvoite silloin jos taas viiden vuoden päästä siirtyy tavanomaiseen?Luultavasti ei
Mutta luomutilathan voi saada vapautuksen pysyvistä nurmista. Eli meinaatko että sopparin jälkeen vaadittais ennallistamaan pysyvät nurmet?Siltä näyttää tällä hetkellä. Toisaalta aika hurjalta tuntuu vaatimus kyntää viljalle kaikki yli 4-vuotiaat nurmet valtakunnassa
Pysyvä nurmi sekoilu sopii hyvin keski-eurooppaan missä nautojen ruokinta perustuu maissisäilörehuun ja vain huonoimmat pellot ovat nurmia. Suomessa nurmiviljely voi olla pitkäaikaisuudesta huolimatta melkoisen intensiivistäkin, mutta ei silti täytä noita pykäliä..
Pysyvä nurmi status vaikuttaa myöskin pellon vakuusarvoon. Siinä on vitsit vähemmällä...
Majuria ehdotti !
Kyllä se täyspaskaksi muuntautuminen alkoi 2003 -20 sarjan ap:n esittelyn yhteydessä, ja siitä on vaan pahenemaan päin.
Itse aloin -10 hankkiutumaan eroon deereistä, enää yksi vanhoja luotettavia jäljellä.-30 sarja on hiukan siinä ja tässä.Mutta -20 sarjaset on ollu tosi vähävikaisia,vaikka on autopowerikin.
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä.
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
En kyl tuntenut, miten niin? Ostitko vai pitikö ostaa?Loimaan valtralla on nätti 415 myynnissä..Ja kouvolan valtralla vielä nätimpi 415
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.
Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä.
Uteliaisuudesta kyselen, tunsitko 415:n Fentin, joka oli reilu vuosi sitten Lahden
valtralla myynnissä.
Oli luomutilalta tullut, oliko millainen historia?
Toivottavasti karjasuomi uusii ensikeväänä paljon vihantaviljalla nurmia. Ideana että ilmoitettaisiin mahdollisimman vähän alaa pysyväksi nurmeksi. Pientä alaa on jatkossa helpompi hallita koko maan tasolla.
Pysyy 5% helpommin kurissa.
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä
Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori, vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.
Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.
JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.