Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7

Viestit - mäkitorppa

Siemennyskansion mukaan jäsen :) Ja muuten kyseisen firman semmarit on ihan parhaita asiakaspalvelijoita ja hoitavat hommat niinkuin kuuluu =) Noh meiliä lähti ja varmaan perästä kuuluu... Ehkä aikanaan tulee selvyys suuntaan tai toiseen...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: deutz
: 01.11.11 - klo:21:25
Kiitoksia kommenteista. Lähtökohtaisesti itsekin pitänyt Deutzia laadukkaana, mutta kuten aiemmin mainitsin, hintataso vähän epäilytti. Juuri ijasja2:n mainitsemaa perustraktori juuri hakusessa. TM NH olisi myös varteenotettava vaihtoehto, mutta se 50 km/h laatikko on ollut saatavana vain kahteen isompaan, jotka ovat vähän turhan järeitä nykytarpeeseen. Mites noiden piristäminen menee? Uudelleen ohjelmointi vai muitakin muutoksia? Noitten vanhempien "isolohko" moottori on kyllä melko kiihoittava  :P
Lastulla =) Noissa isoissa tulee sähkölohkot mukana ja ainakin silloin uutena jotkut "hirtti" lämpötilaeroista johtuen kiinni,kun kuumaa öljyä ajettiin kylmään lohkoon-> näytti sähköistä vikaa ja saattoi tuhota lohkon. Näitä on vahdettu jonkin verran turhaan,ihan toimivia lohkoja.
Mix joka toista uraa ? Kapeammat päisteet kö  ::)
Jokin jäykempi kone kylvimen edessä? Ei tarvii vekslailla =) Muuten Valttereissa on lähes tulkoon kaikissa rajoittimet etupäästä säätämättä tehtaan jäljiltä, kannattaa tarkistaa...
Woikoski on paremman saatavuutensa (AGA:n täyttöön 25km pidempi matka) ja hieman halvemman hinnoittelun perusteella käytössä. lisäksi on omat nestekaasu+asettipullot,tosin asettia ei ole mennyt kuin puolipullollista viidessä vuodessa sen jälkeen kun nestekaasuvehkeet tuli taloon  ::)
Ja kerrankin kun tää olis halunnu äänestää =(
Maidontuotanto ja lihanaudat / Faban vaalit
: 01.11.11 - klo:16:55
Aloin kyselemään vaalilipun perään kun ei ole kusti tuonut. Soittivat perään ja ilmoittivat ettei tilamme ole enää jäsen koska ei ole kuulemma tarpeeksi heidän palvelujaan käytetty... Meni meikäläinenkin hippusen sanättomaksi kun semmari on vähintään kerran viikossa tilalla käynyt ja siemeniäkin heiltä on jonkin verran kuitenkin otettu :o.
Tuntuu jotenkin nurinkuriselta...  Mikä on tarpeeksi, kun tiedän jäseninä olevan jo aikoja sitten karjansa pois laittaneita henkilöitä,jotka eivät ole annostakaan ottaneet muutamaan vuoteen... Meni viimeinenkin luotto kyseiseen firmaan, onkohan kyseessä nyt se että on tullut annettua rakentavaa palautetta suomalaisen työn puolesta (Sonnihovin alasajo) ja tämä on otettu kritiikkinä vastaan johtoportaassa. Ilmeisesti en ole ainoa poispotkittu? Vai enkö ole sopiva äänestämään? Ne jotka saavat äänestää niin äänestäkää omantuntonne puolesta. Meillä ainakin salossa liehuu SINIRISTILIPPU!
http://metallikonepajakniemela.com/

Tuolla tehdään 6" ruuvit, lähdöt yms.

Yhdessä kuvassa olikin jännästi ruuvit vedetty kyljestä siiloon, eikä pohjasta.

Varmaan ihan toimiva jos rypsirouhetta siilossa ja sekoitetaan myös appeen joukkoon ja pohjasta kioskiin?
10€ Valkoinen alumiinipelti katossa,vitosen kaakeli seinässä Lanatin tekemä pinnoitus
 lattiassa, On sitten kestävä pinta kun joskus tulevaisuudessa muksut puunaa autoja tuolla nykyisessä maitohuoneessa =D
Mun ajatus on. Navetta pitää olla kannattava. Eli nämä 20 vuoden päästä tehtävät laajennusmahdollisuudet saa heti unohtaa. Kun rakenttaa selaisen kokonaisuuden joka maksaa itsenä kahdeksassa vuodessa saa sen purkaa kymenen vuoden päästä. Taas saa aloittaa suunnittelu "puhtaalta" pöydältä.

Maailma kehittyy. Kuka olisi valmis tekemään kymmenen vuotta sitten suunnitelun navetan ???

Ja tähän tominnaliseen suunitteluun. Jos sitä ei pysty isäntä itse suunittelemaan, kannattaa vaihtaa alaa. Rakennesunnittelu sitten ammattilaiselle.
Totta kai navetan tai minkä tahansa investoinnin pitää olla kannattava. Mutta purkamista en ymmärrä, koska siitä tulee kustannuksia, rakennus on jo kertaalleen maksettu joten sen pidennetty käyttöikä tai uusiokäyttömahdollisuus tuo joka tilalla tarvittavia kateeuroja. Hyvä suunnittelu maksaaa kyllä hintansa =)
Toisaala jos suunnittelija pääsee tekemään alueesta neitseellisellä näkökannalla oman näkemyksen ilman viljelijä pariskunnan kommentointia saattaa tulla ilmi seikköja mitä omistajat eiväi itse näe...
Mulla on oma näkemykseni millainen pihaton pitää olla ja olen muodostanut sitä viimeiset 15 vuotta 8). Ensimmäisestä versiosta on tultu aika matka eteenpäin eikä enää olla siellä päinkään mitä eka versio oli. Tontilla on jo laakasiilo,kuivalantavarasto(tänne saisi mahdollisen jaloittelun/nuorkarjan aika helposti jos lietesysteemit uuteen), heinävarasto ja yksi halli. Tontti on erillään pääräkennuksen tontista ja näin mahdollistaa sitten joskus erottamisen omaksi yksikökseen.Tontti sijaitsee alueella jossa lähimmät naapurit( maatila) on 400m:n päässä.Tontilla kokonaiskaltevuus on noin 5% luokkaa ja tontilla myös kalliota jota mahdollista louhia, pohjia ei luonnollisesti vielä tutkittu mutta nykyiset rakennukset perustettu pintamaan poistolla ja tekemällä itsekantava laatta sorapohjalla.
Karjamäärä on tuplattu kevyesti peruskorjaamalla vanhat tilat tulevaa silmällä pitäen.
Rehuala riittää. Seuraavien vuosien investointien on tarkoitus olla tulevaisuutta tukevia ratkaisuja (laakasiiloja lisää rehulle,viljalle,kuivikkeille yms.) mahdollinen biovoimalaitos. Pihaton rakentamiseen mahdollisesti valmistaudutaan jo nyt mutta viimeistään seuraavan hallituksen aikana olisi tarve uudelle.
Tämän tähden olisi hyvä kun löytyisi hyvä suunnittelija joka käsittäisi millaista kokonaisuutta ollaan tekemässä. 
Olishan se hyvä kampe vaikka pakata veneitä nautaliiteri täyteen sitten kun kantturoista on päässyt eroon...  ::)
Kyse olisi siis siitä että löytyisi suunnittelija joka ottaisi jo olemassa olevat rakennukset,maaston muodot eli kallistukset huomioon ja osaisi HYÖDYNTÄÄ niitä. Näitä pro rahastuksen "suunnittelijoita"  jotka tekee tekovehkeen ehjään pxxseeseen kyllä on nähty... ainoo mikä niiden jäljiltä oli hyvin tehty oli lasku >:( Tarkoitus olisi saada niin toimiva ja yksinkertainen konstruktio että sen tai ainakin ison osan pystyy hyödyntämään seuraavankin sukupolven ajan.
Pitkäranta osaa piirtää kyllä pihaton, onko muita? Entä kuka osaa suunnitella toimivan kokonaisuuden? Ottaa huomioon tulevaisuuden tarpeet muuttuvassa maailmassa?
Ilmeisesti nelivedossa sakarakytkin joka paukkuu kun irrotetaan "väkisin". Ylensä on parempi että etupää vetää hieman enemmän kuin se että jarruttaa, johtunee siitä että kaarroksissa ilmiö korostuu kun etupää kiertää pidemmän lenkin eli pidemmän matkan. Muistelisin kuulleeni että eron pitäisi olla etupään hyväksi n.5%, oikokoon joku joka tietää :)
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7