Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Aiheet - leksa

Onko tietoa saako vuoden -98 Hiluxiin jonkun tarvike ilmastoinnin asennettua? Tuohon saisi alkuperäisenkin, joka kustantaa noin pari tonnia, mutta oisko tietoa muista? Enkä nyt tarkoita sitten mitään bilteman pientä puhallinta kojelaudalle tai mitään propellihattu jäähdyttämään kuskia :D vaan ihan oikeita ilmastointi ratkaisuja.
Onko muilla kokemuksia Newkkarin TS100 sähköisellä suunnanvaihtimella ja niillä neljällä pikavaihteella. Kone on vuoden 2000 malli. Tuntuu että kone ei jaksa enää viedä itseään enää edes pien mäen nyppylälle ilman pikavaihteiden pienentämistä. Muutenkin tuntuu kyllä tosi vedottomalta jo kone. Saako pumpusta ruuvattua lisää tehoja kotikonstein, onko jostain tehotuonnin säädöistä apua tai jotakin.

Toinen probleema siinä on se, että se pomppii kuin kenguru. Eli siinä on goodyearin 18,4x34 takakumit ja en tiiä onko ne kierot vai mikä, mutta ei sillä tasaista kyytiä saa. Johtuuko se pienestä akselivälistä vai siitä että GY renkaat on niin soikeet.
Vanha Varmo 600 alkaa vetää viimeisiään ja uusi vehje rehun ottoon siilosta tarvittais. Keskenään taistelevat nyt Silocut, Multigrab, Multibenne ja Stoll monitoimikauha. Toki monilla muillakin valmistajilla on noita virityksiä, mutta nuo on nyt minun puntarissa.

Rehu mitä käsitellään on tarkkuussilputtua ja siiloissa. Kuivaheinä ja pehkupaaleja peuhataan paalisilppuriin päivittäin, joten etua olisi jos tulevalla härkillä olisi helppo käsitellä myös paaleja.

Onko kokemuksia eri ratkaisuista, mikä oli toimivaa mikä ei?

Emolehmätila on siis kyseessä missä tätä vehjettä tultaisiin käyttämään.
Ymmärsinkö ihan oikein kun lueskelin teurastamon salmonellavakuutuksen sopimusta ja lisäksi nyt keväällä tullutta kirjettä. Niistä olin ymmärtävinäni, että teurastamolta saatava korvaus on 150% edellisen vuoden verottomasta myyntitulosta? eli jospa vaikka 50 emon karjassa möin vaikka 10 eläintä teurastamolle ja loput suoramyyntinä itse, niin saatu korvaus ei kyllä riittäisi kattamaan juuri mitään kuluja jos vahinko iskisi.

Vakuutuyhtiöt ei taida kovin mielellään tarjota salmonellavakuutuksia. Pohjolalla ei ainakaan ole, ymmärtääkseni ei Tapiolallakaan (korjatkaa jos olen väärässä), Lähivakuutus tarjoaa kai jotakin.
On ihan tuurista kiinni milloin Jonssi päättää ettei starttaakkaan ja jos odottelee vaikka päivän niin sit se taas saattaakin lähteä käyntiin. Kokeilin vaihtaa vaihteiston vapaalla tunnistimen sieltä vaihdelaatikon alta, mutta ei se auttanut. Vähän ajan kuluttua ongelma tuli uusiks. Vaihdoin sen siksi, koska huollossa epäilivät että se ei aina tunnistaisi että suunnanvaihtaja ois vapaalla, että se vois startata.
Kun ongelma iskee, niin esim. virrat päällä kun laittaa vaihteen päälle ja suunnanvaihtajan päälle ja starttaa niin se kyllä laukasee sen suunnanvaihtajan vapaalle, mutta ei starttaa. Naksutus kuuluu releestä ja moottorinkin suunnalta kun virta-avainta renkaa startille. Otin akunkengän pois ja ajattelin että nollais tilanteen, mutta ei. Kokeilin ottaa sen suunnanvaihtajan anturin pois ja laitoin hyppylangalla sen yhteen, mutta ei niin ei.


Onko tietoa tahi kokemuksia vastaavasta?
Sattuiko joku katsomaan

http://nettitv.mtv3.fi/uutiset/index.shtml/uutiset/ajankohtaisohjelmat/45minuuttia?127428#127428

Eli kyseisessä ohjelmassa oli otsikolla "naudanliha käy kukkarolle" kerrottu miten Brassi-lihan tuonti nostaa lihan hintaa Suomessa ja siihen tulee vielä ohjelman mukaan ns. Brassilisä. Jutussa oli aika negatiivinen lataus. Eniten minua kuitenkin kummastutti muutamat lauseet jutun lopussa. "Viisi vuotta kestänyt herkuttelu edullisella luomulihalla on siis tältä osin loppu,sisäfile vaihtuu ensin ulkofileeksi, sen jälkeen riistaan tai kotimaiseen lampaaseen" Mitä Helevetin luomua se Brassifile on!!

Tällaisia päättömiä asioita ei mielestäni saisi edes valtakunnan verkkoon laskea ilman seurauksia.

Quicken 660 kuormaajan hommasin lisälohkon eli ns. 3. toiminnon nokalle, mukana tuli johtosarja jossa oli sellainen vanhanaikanen auton lämmitysroikan pää. Avasin sen ja sieltä löytyi seuraavat johdot.

punainen, harmaa oli omissa navoissa ja sininen ja musta oli liitetty samaan napaan.
No eihän 660 mallissa vielä ole siihen sitä vastaavaa liitintä.

Sitten tuli uusi joystickin nuppi, jossa on neljä johtoa ja kytkentä kaavio. (joka on liitteenä)
Joyckarissa on siis kaksi nappia ja liukukytkin, joka on se turvakytkin

Nyt kysyisinkin, miten hiivatissa ne johdot pitää laittaa jotta homma rokkaisi. Uuden virtajohdon olen jo vetänyt siihen lähelle, mutta maajohtoa en vielä. Tarviiko sen vai maadottaako se lisälohko tai joystick jossain kohtaa itse itsensä? Mihin virta pitää kytkeä....jne..
Sivuja: 1 [2]