Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 147 148 [149]

Viestit - Wejjo

Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan

Juurikin näin, viimeisen kymmenen vuoden ajan on suuret konemerkit agressiivisesti hakeneet ensin yritysostoin omaan talliinsa kattavan koneketjun, ja sen jälkeen pistäneet kauppiaat ruotuun, eli valinnan eteen. Ja kun tämä kuvio on jo edennyt näin pitkälle suuremmilla markkina-alueille, ei näillä full-linereilla ole mitään halua alkaa kikkailemaan yksittäisiä tuoteryhmiä eri myyjille pienissäkään maissa.

Agcon tulevaisuus eri traktorimerkkien suhteen on ollut jo selvästi nähtävissä. Johtoportaan antamat lausunnot haastatteluissa viitoittavat tulevan :

Fendtin suhteen tapahtuu muutoksia, Agco ei ole tyytyväinen merkin "tuottoon", nykyinen tekniikka ja tuotantoteknologia on liian kallis, ja vaikka merkin hintataso on saatu pidettyä merkittävästi muita kalliimpana "statustuotteen" imagolla, ei johdolla näytä olevan uskoa siihen, että viljelijät olisivat tuota hintaa tulevaisuudessa maksamaan.

Agcon panostus uuteen portaattomaan juurikin Valtran tuotekehityksen kautta ei ole mitenkään outoa taikka sattumaa. Sisun tehtaan laajennuksen ansiosta tulevan yhtenäisen malliston pohjana tulee olemaan Sisun moottorit, ja Valtran kokemus Sisun moottoriohjauksen ja voimansiirron ohjauksen saralla on sellainen vahvuus, jonka Agco halusi hyödyntää. Eikä vähimpänä syynä Valtran ja Sisun pohjalta tehtävälle kehitystyölle ole ollut luotettavuus - Agcon johtoportaan lausunnot mm. moottoreiden ylivoimaisen pienestä reklamaatioiden määrästä kertovat suoraan mihin asioihin iso valmistaja kiinnittää huomiota.

Massikasta uuteen mallistoon tulee portaalliset vaihteistot, joihin kehitetään nykyistä monipuolisemmin toimiva automatiikka Valtran kehittämän voimansiirron kuormitusmittauksen pohjalta.

Todennäköistä on jollakin aikataululla yhden merkin käyttöönotto, mutta arvioisin kuitenkin ainakin viisi vuotta markkinoilla pysyvän tuotemerkkeinä nykyiset, sopivasti varusteilla eriytettyinä
Tiesivät kertoa juuri puoli tuntia sitten Worsan Saunassa

Sampo menee kotimaisuuden takia ja MF vario korjaamoiden työlogistiikan takia.

Jep jep, Agrista taitaa tulla JD-talo ja Keskosta Claas-talo. Sinänsähän MF sopii tulevaan tuotekonseptiin halvemman pään täydennyksenä - Valtra ja Fendt tullaan varustamaan uudella portaattomalla. Fendt säilyy ökyisännille hinnoiteltuna, saman saa Valtrana hieman edullisemmin, ja MF myydään vanhanaikaisella Fendtin perua olevalla portaattomalla edullisena karvalakkimallina. Muutaman vuoden sisään tosin koko mallisto tulee yhtenäistymään ja jäljelle jää vain yksi markkinointinimi.
Aivan niinkuin pienenä huomautuksena tässä lypsyn ohessa pyytäisin herra Talojussia ottamaan huomioon Webmasterin toivomuksen että kukin juttu omalle aihealueelleen.

Mä olisin sitä mieltä, jotta talojussin pitää kirjoittaa vain ja ainoastaan tälle alueelle. Minua ei yhtään kiinnosta tätä samaa lukea noilla asia-alueilla. Tähän astihan näin on ollutkin ja saisi minun puolestani jatkuakin.

Äänestys?
Onko ihan mahdoton yhtälö saada pellon 400 ruokkija jakamaan murskesäilöttyä viljaa?
puintiaikaan tuli säilöttyä jonkin verran viljaa litistämällä kun ei siiloihinkaan sopinut ja nyt pitäisi alkaa syöttää sitä lehmille. Saisikohan systeemin toimimaan siten, että täyttäisi ruokkijan murskeviljalla aina navetalla käydessä ja muina aikoina ruokkija ottaisi itse kuivattua/murskattua viljaa lisäksi??
Niin kysymysmerkki on että holvaako murskevilja ruokkijaan vai saako sen tulemaan läpi?
Tietenkin myös jonkinlaisia automaattisia täyttösysteemejä voisi murskeviljalle  kehitellä. Mitenkäs täyttöspiraali käyttäytyy murskeviljalla?
Jos jollakin on kokemuksia tästä systeemistä, niin kirjoitelkaa!!

Kyllä se huonoa taitaa olla, aikoinaan työharjoittelutilalla monenmoista kokeilua taisi olla eikä mikään oikein hyvin toimi. Onko tuota paljon? Jos määrä ei kovin iso, niin jaa kaikille lehmille käsipelissä rehun päälle tasamäärä, ja ruokkija hoitakoon loput kuivalla viljalla.
Olisi kai se puimuri 10 km:n aikana voinut jossain vaiheessa väistää ja päästää ohitse?


No jos oli samanmoinen tapaus kuin mulla kerran, naisautoilija ei kyennyt menemään ohi niittoyhdistelmästäni (kuljetusleveys 310 cm ) vaikka ajoin pientareelle ja pudotin ajonopeuden 10 kmh:iin ja näytin vilkulla. Toistin tuon vielä kaksi kertaa uudestaan, ei onnistunut. Sitten ajettiin varmaankin tuo 10km vilkuillen koko ajan peileihin jotta mitä se nyt oikein meinaa. Sitten kun tuli semmoinen parin kilometrin suora niin rohkaistui tarpeeksi, ja pääsi parissa sekunnissa isokoneisella farmaribemarillaan ohi.  ::)

Jos enemmän liikennettä, näistä arkailijoista tulee vielä isompi ongelma, kun sitten vielä roikkuvat niin lähellä, ettei niiden perässä tulevat pääse väliin vaan niiden pitäisi sitten ohittaa samalla heitolla se autokin. Ja jos se ensimmäinen vielä keikkuu siinä keskiviivalla "kytiksellä" niin ei kukaan tahdo uskaltaa siitä ohikaan kun ei tiedä koska kieppaa eteen.

Kyllä noita hankalimpia on pakko joskus pakottaa ohi pysähtymällä kokonaan, jos alkaa jonoutumaan liikenne. Varmaan nämä on sitten niitä jotka isointa ääntä pitää yleisönosastoilla, kuinka traktorit haittaa liikennettä....
Jep on kumma kun sekä vastaantulevat että ohimenevät rekat mahtuvat ilman pientareelle menoa kulkemaan mutta pien henkilöpirssi ei ohi mahdu ilman että näyttää kansainvälistä tai illalla vilkuttelee valojaan kuin ois isompiki HÄTÄ  >:(

Jep, yleensä ammattikuljettajien kanssa pärjää liikenteessä hyvin, osaavat ennakoida ja ymmärtävät annetut merkit ja reagoivat nopeasti. Mutta yhden kerran koin asennevammaisen kiitolinjan kuskin, olin kärryn kanssa menossa, ohituspaikka hyvä pitkä suora eikä vastaantulevaa liiikennettä. Jostain syystä kuski koki tarpeelliseksi ohittaa ihan nuolemalla kyljestä, ja sitten eteen tiukasti etupyörää hipoen. Liekkö liikennetraktoriallergiaa....
Oletteko kilpailuttaneet pankkeja ja vakuutuksia, entä miten muuten pidätte kulupuolen kurissa?
Pieni kilpailukierros pankeissa toi esiin yllättävästi eroja lainojen marginaaleissaja muissa perittävissä kuluissa. Seuraavana on vuorossa vakuutusedustajien juoksutus..

Pankit kilpailutin, suosittelen - marginaaleissa on kyllä pelivaraa, ja ihan asiallisesti suhtautuivat tilanteeseen. Ja samalla tuli selkiinnytettyä koko lainakantaa yhdistelemällä niitä.

Vakuutuksetkin pitäisi, vertailu vain hankalampaa....
Katsokaa ensin:
Turha nöyristely liikenteessä on vaaraksi. Voi käydä kuten esimerkissä.

Juurikin näin. Aiemmin olin herkkä antamaan ohitusmerkkiä ja väistelemään, mutta nykyään en juurikaan henkilöautoliikenteen suhteen hötkyile - kyllä niillä traktorista pääsee ihan oikeasti ilman apuja ohi. Raskas liikenne on eri asia, niiden kanssa yritän olla niin joustava kuin pystyn, se palvelee koko liikenteen sujumista.

Mutta henkilöautoilijoissa on niin monentaitoista kuskia, ettei enää uskalla "auttaa". Yleisin ongelma on liika arkuus autoilijoilla, ohitusmerkin antaminen tai reunalle väistäminen on vaarallista, jos perässätulija jää arpomaan tilannetta ja kuvittelee luvan olevan voimassa vielä minuutinkin kuluttua. Myös liian lähelle tulevat autoilijat estävät esim. levikkeelle väistämisen tehokkaasti, ei uskalla hidastaa kun kurkitaan peräkärryn nurkan alla.

Pääperiaate pitää kuitenkin olla liikenteessä, että jokainen vastaa ensisijassa omasta ajamisestaan - nykyisen kaluston hallinnassa on kyllä tekemistä ilman, että yrittää auttaa arkoja kuskeja ohituksissa.
Onkohan MMM lomakepalvelu pois käytöstä? http://lomake.mmm.fi ei ainakaan toiminut äsken, toimiiko kenelläkään muulla?

Liekö tämä sitä byrokratian yksinkertaistamista, kun ei ihmiset pääse palauttamaan esim. lannankäytön tehostamisen maksatushakemuksia....

Löytyykö keneltäkään ladattuna 216L lomaketta
Onko ymmärrettävä niin, että vanhan ryhmän keskustelut säilyvät arkistoituna vain vuoden loppuun entisillä sivuilla?

Noissa on kuitenkin todella paljon hyvää asiaa, ja tavallaan myös "historiallista" arvoa. Monta "turhaa" vääntöä jäisi pois, kun asiat löytyisivät tuolta.

Ehdotan, että vanhat säilytetään, vaikka tuolla vanhalla pohjalla tuollaisenaan, etsi toimintohan on ihan hyvä tuossa.
Vapaa sana / Vs: Uuden kanavan toimivuus
: 25.10.07 - klo:07:29
Vähän vaatii opiskelua tämä systeemi....

Äkkiä vaikuttaa sekavalta entiseen verrattuna. Onhan tässä paljon silmäkarkkia, vähän semmoinen bling-bling meininki, teinit varmaan tykkää, mutta toivottavasti kaikenmoinen hymiö ja muu kikkailu ei vie täysin asiakeskustelua sivuraiteille.

Mutta kattellaan, kaikkeen oppii.
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.

Sivuja: 1 ... 147 148 [149]