Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12]

Aiheet - Wejjo

No niin, näyttäisi löytyvän ihan kansainvälinen taustaryhmä näille ryhmille. Tuon tehotuotanto.net -domainin haltijan takaa löytyy

http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Liberation_Front_Supporters_Group

Oma palvelin jossa tuo suomalainenkin sivusto on, näyttäisi nyt olevan nurin, liekö kaatunut ylikuormitukseen.

Jahka aukeaa, niin voisi olla hedelmällistä hiukan tutkailla vastaavia sivustoja muissa maissa, saattaa löytyä paljonkin yhteistä.....
Vapaa sana / Salavideot tehotuotannosta...
: 29.11.07 - klo:08:33
www.tehotuotanto.net

Juuri äsken aamutv:ssä kipeä haastattelu, jossa julkistettiin tuo sivusto.

Jatkokeskustelu Sikatalousosastolle
Kasvintuotanto / GM viljely
: 26.11.07 - klo:09:12
Hiljakkoin hyväksyttiin uusia GM-tuotteita tuotavaksi EU-alueelle, rehumaissia. Nyt olisi jo korkea aika viritellä arvokeskustelua tulevalle päätökselle GM-viljelyn sallimisesta EU-alueella - tämä on kuitenkin väistämätön tosiasia.

Jotta viljelijät eivät joutuisi tämän asian eteen ns. housut kintussa, olisi meidän keskenämme käytävä tämä keskustelu.

Keskustelun alustukseksi omia kirjoituksiani: http://wejjon.blogs.fi/?tag=gmo
http://wejjon.blogs.fi/2007/11/

Valmista tuli vain tänäkin syksynä, vaikka alkusyksy menikin liian vetiseksi. Muovisiivillä kyntö sujuu hienosti pakkasellakin, ja myöhäisellä kynnöllä on luomuviljelyssä monia hyviä puoliakin - juolavehnä ei saa syksyn kasvulla etumatkaa keväällä.
Tuossa kuikan sähköohjauksessa on tuommoinen juuri havaittava viive, eli liike alkaa ja päättyy hieman jäljessä. Onko vika vai ominaisuus?
Onkohan MMM lomakepalvelu pois käytöstä? http://lomake.mmm.fi ei ainakaan toiminut äsken, toimiiko kenelläkään muulla?

Liekö tämä sitä byrokratian yksinkertaistamista, kun ei ihmiset pääse palauttamaan esim. lannankäytön tehostamisen maksatushakemuksia....

Löytyykö keneltäkään ladattuna 216L lomaketta
Onko ymmärrettävä niin, että vanhan ryhmän keskustelut säilyvät arkistoituna vain vuoden loppuun entisillä sivuilla?

Noissa on kuitenkin todella paljon hyvää asiaa, ja tavallaan myös "historiallista" arvoa. Monta "turhaa" vääntöä jäisi pois, kun asiat löytyisivät tuolta.

Ehdotan, että vanhat säilytetään, vaikka tuolla vanhalla pohjalla tuollaisenaan, etsi toimintohan on ihan hyvä tuossa.
Laitanpa vanhasta keskusteluryhmästä ennustukseni tänne talteen, niin pääsen sitten trossailemaan jotta "mitäs minä sanoin..."

Ensi vuonna Agco julkistaa uuden yhtenäismalliston portaattomia Sisun koneella ja uudella edistyksellisellä portaattomalla voimansiirrolla, joka perustana on Valtran kolmiportainen pikavaihteisto ja suunnanvaihto johon on kytketty perään portaaton aski. Erityistä huomioita on kiinnitetty vaihteiston ohjaukseen, joka automaattisesti säätää välityssuhdetta kuormituksen mukaan (Valtrasta tuttu kuormituksenmittaustekniikka Sigma-malleista) optimaaliseksi kulloiseenkin työhön ilman että kuljettajan tarvitsee tehdä mitään erityisiä säätöjä. Kaikkiaan tätä on kehitetty jo pitkään, jo ennen agco-kauppaa, jonka jälkeen se olikin hetken topissa, kunnes agcon omat kehitysprojektit ja tämä yhdistettiin. Viimeiset vuodet onkin olleet jo käyttötestejä, raskaassa ja vaihtelevassa ajossa ja nimenomaan suomalaisissa vaativissa oloissa, myös talviajossa. Agcon selkeänä tavoitteena on tuottaa markkinoiden paras ja varsinkin luotettavin portaaton. http://akseli.tekes.fi/opencms/opencms/OhjelmaPortaali/ohjelmat/MASINA/fi/system/projekti.html?id=6620642&nav=Projekti

Juuri tämä automaattisesti toimiva mekaaninen aski yhdistettynä portaattomaan on se uudistus minkä vuoksi agco tähän panostaa - nykyinen fendin ratkaisu on hyötysuhteeltaan huono juuri yleisimmillä peltonopeusalueilla, ja kuljettajan vaivaaminem etukäteen tehtävällä nopeusaluevalinnalla halutaan pois.

Voimansiirron kuormituksen mittaamiseen perustuva automatiikka valitsee aina automaattisesti hyötysuhteen kannalta parhaimman moottoriohjauksen ja voimansiirron yhdistelmän. Valtran pohjalta tätä kehitystyötä agcossa jatkettiin juuri valtran ja sisun vahvan kokemuksen takia moottorinohjauksen ja voimansiirron ohjauksen ja kuormitusmittauksen saralla.

Valtran erinomaisen toimiva hitech-pikavaihteisto ja suunnanvaihto on hyvä ja luotettava pohja tulevalle ratkaisulle.

Sitä en varmasti uskalla ennustaa kumpaan tämä aski julkistetaan ensin, valtraan vai fendtiin. Luulisin jotta Valtraan, koska agcon johdosta taannoin komentoitiin tätä kehitystyötä nimenomaan valtran ratkaisuna

Valtran myyntiorganisaation kautta tätä mallisarjaa saa sitten haluamansa merkkisenä joko Fendtinä tai Valtrana. Vanhanaikaisempi portaaton tekniikka jää Massikkaan, joka jää edelleen Keskon myyntiin siihen asti kunnes Kesko heivaa sen pois Claasin tieltä.

Sivuja: 1 ... 10 11 [12]