Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4

Viestit - trakpa

. Kahden erillisen koneen etuna näkisin sen, että jos toinen kone hajoaa ei ajoa tarvitse lopetta. Tosin työ teho puolittuu, mutta silti heinää kaattuu. toisin kun yhdellä leveällä konella.

 Minusta tuntuu ettei työteho(yhdyssana) puolitu, vaikka toinen yksikkö lähtisi pois, koska niittonopeus kasvaa kuitenkin siinä vaiheessa. Eli väittäisin että 6 metrin työleveydellä ja 8 km/h keskinopeudella ei niitä kahta kertaa enempää tunnissa kuin yhdellä 3 metrin koneella ja keskinopudella 14 km/h. Toki enemmän, mutta ei suorassa suhteessa työleveyteen.


Miks ei voi ajaa 6m myös 14km/h, Vai eiks jollai voima riitä siihe?
Onko porukalla mielipidettä kylvimen sijoituksesta? Laitanko koneen keulaan ja myyränkolojen tasaus äes perään, vai pitäisikö kylvin yksikkö laittaa äkeen päälle? Miten muuten on tarviiko vielä jyrätä jos kylvö yksikkö on äkeen päällä. Kyseessä siis olisi tuollainen keskipako kylvin, ja paikkaus/täydennys kylvö keväällä.
Itellä ollut tollainen etu ja taka kone yhdistelmä 3 vuotta. minusta ihan toimiva. Jos meinaat taakse ajo laitteita hommata kiinnitä huomiota ergonomiaan. omassa kotimaisessa on taakse ajo laitteet, mutta en ole kuin kokeillut että toimivat. ergonomia on sitä luokkaa että en ainakaan minä niittäisi niillä. Kahden erillisen koneen etuna näkisin sen, että jos toinen kone hajoaa ei ajoa tarvitse lopetta. Tosin työ teho puolittuu, mutta silti heinää kaattuu. toisin kun yhdellä leveällä konella.
Kasvintuotanto / Vs: Tukioikeuksien hinta ?
: 02.03.12 - klo:16:59
Tääläpäin kunta ei myy vaikka kuinka yrittäis ostaa.
Ei kannata sekaantua kyseisen pajan kärryihin. Minä ostin joku vuosi takaperin syystä että lupasivat toimittaa 3 kuukaudessa. No ensinnäkin toimitus myöähästyi 2 viikkoa sovitusta, ja toiseksi, eivät osanneet lukea tilaus paperista että halusin eri kokoisen lavan kun vakio vaunussa, oikea lava tuli noin 1kk päästä, eikä tässä vielä kaikki. kärryssä oli 710mm leveät renkaat, kuten oli tilattu, mutta väärä offset, Joten ne hankasivat runkoon käännöksissä. No tämä korjattiin asentamalla levitys palat jarrurummun ja vanteen väliin. seuraava ongelma oli että kärry ei jaksanut lähteä kippaamaan johtuen siitä että sylinterien kulma oli liian pieni. asiaan tuli parannus, lisä sylinteri lavan etu reunaan.No nyt kippi nousi, mutta vain apusylinterin iskun verran. Ja taas palautetta tehtaalle. Sieltä tuli uusi sylinteri joka oli kahdella jatkolla oleva kippisylinteri, tämä ongelma poistui.Puolen vuoden kuluttua huomasin renkaiden kulkevan vinossa, joka johtui telien vääntymisestä. Tässä vaiheessa rupesin hermostumaan ja annoin palautetta, reulusti. Jolloin tehdas lupasi toimittaa uuden vaunun, joka tuli kyllä aivan sovitusti. mutta sekään ei kestänyt kuin puoli vuotta ja rungosta rupesi maali hilseilemään, Joka johtui siitä että palkit vääntyivät. laitoin kärryn myyntiin ja ostin kuorma-autosta tehdyn, joka on toiminut moitteetta. Sellainen juttu tuli vielä mieleen, vaunun kapasiteetti piti olla 18T, Mutta 16T telakone ei noussut vaihtolavalla kyytiin ilman avitusta peruuttamalla. Tämän episodin jälkeen paikallinen jälleen myyjä ei enää suostu myymään kyseistä tuotetta aluellaan.

---minkämoinen alusta?Teli vai jouset?

Vanha oli normaali teli, nykyinen tietysti jousitettu ja vetävä
Ei kannata sekaantua kyseisen pajan kärryihin. Minä ostin joku vuosi takaperin syystä että lupasivat toimittaa 3 kuukaudessa. No ensinnäkin toimitus myöähästyi 2 viikkoa sovitusta, ja toiseksi, eivät osanneet lukea tilaus paperista että halusin eri kokoisen lavan kun vakio vaunussa, oikea lava tuli noin 1kk päästä, eikä tässä vielä kaikki. kärryssä oli 710mm leveät renkaat, kuten oli tilattu, mutta väärä offset, Joten ne hankasivat runkoon käännöksissä. No tämä korjattiin asentamalla levitys palat jarrurummun ja vanteen väliin. seuraava ongelma oli että kärry ei jaksanut lähteä kippaamaan johtuen siitä että sylinterien kulma oli liian pieni. asiaan tuli parannus, lisä sylinteri lavan etu reunaan.No nyt kippi nousi, mutta vain apusylinterin iskun verran. Ja taas palautetta tehtaalle. Sieltä tuli uusi sylinteri joka oli kahdella jatkolla oleva kippisylinteri, tämä ongelma poistui.Puolen vuoden kuluttua huomasin renkaiden kulkevan vinossa, joka johtui telien vääntymisestä. Tässä vaiheessa rupesin hermostumaan ja annoin palautetta, reulusti. Jolloin tehdas lupasi toimittaa uuden vaunun, joka tuli kyllä aivan sovitusti. mutta sekään ei kestänyt kuin puoli vuotta ja rungosta rupesi maali hilseilemään, Joka johtui siitä että palkit vääntyivät. laitoin kärryn myyntiin ja ostin kuorma-autosta tehdyn, joka on toiminut moitteetta. Sellainen juttu tuli vielä mieleen, vaunun kapasiteetti piti olla 18T, Mutta 16T telakone ei noussut vaihtolavalla kyytiin ilman avitusta peruuttamalla. Tämän episodin jälkeen paikallinen jälleen myyjä ei enää suostu myymään kyseistä tuotetta aluellaan.
onko niin sanotun turbo imun läppä paikallaan piomin päässä?
Mulla on ollu Krone edessä ja lely takana. Lely pyörii huomattavasti kevyemmin kuin Krone. Krone kevennys on sitä "vanhaa" mallia eli jouset koneesta traktorin keulaan, toimii kyllä, mutta luulen että niin sanottu hinattava ripustus joustaa paremmin esteeseen ajettaessa. Itsekkin mietin etukoneen vaihtoa, Mahdillisesti kuhniin tai pöttingeriin. Mun takakone on nostolaiteversio 3,2m etukone myös 3,2m. Takakoneesta johtuen mulla saisi kyllä edessä olla leveämpi, Jolloin voisi kaartaa jyrkemmin ilman tallaus tappioita. Veturi on T 190 Valtra. Voima ei ole loppunut kesken, kuin vasta yli 25km/h nopeudessa.
Nii niitä lavoja ei kannata virosta ostaa. Ensinnäkin toimitukset kestää, jopa puolivuotta, Toiseks rauta on sellaista korkeintaan 37, kolmanneks maalit hilseilee itsestään irti.
mulla on ollu pari vuotta tollanen Roten koukkulava vaunu, Eipä siinä kehumista ole.
Kasvintuotanto / Vs: Kuituhamppu ?
: 20.09.09 - klo:21:46
Kuinkahan se toimis jos kanttipalin silppuais kuivikkeeks, tuliskoha käyttökelpoista kuiviketta?
2/3 Perhosella oon ajellu pari kolme vuotta, ei oo kertaakaan voima loppunu. Johtunee ehkä siitä että pellin ( muovin ) alla on reilu 200 pollea. Erimerkkien voiman tarpeen välillä on kyllä eroja. Mun etu krone haukka heppoja ihan toisella tavalla kun taka lely, Vaikka molemmissa on sama työleveys. Tosin kronessa murskain sormet on rautaa ja lelyssä muovia. Ajonopeus on välillä 11-16 km/h. Tosin huippuja kokeillessa pääsin kyllä ajaa 25 km/h, pitää kyl olla tasane pelto et pysyy penkillä.
Kasvintuotanto / Vs: Kuituhamppu ?
: 17.08.09 - klo:13:45
Kuivikkeeks hevosille meinasin minäkin. Pitäs vaan saada jostain vähän tietoo viljelystä. voisin heti kylvää kymmenen hehtaaria.
Kasvintuotanto / Kuituhamppu ?
: 14.08.09 - klo:23:15
Oisko kellää kokemusta kyseisestä kasvista? Harkitsen josko rupeis viljelee.
mun koneessa se oli jo osto hetkellä,joten asennus hinnasta ei tietoa. sähköllä näyttää toimivan, muutama johto siitä lähtee. Tarkistuttanu en oo mut on siinä kiekkoja tullu käytettyä aina tarpeen mukaan, siis silloin kun on kärri perässä.
Sivuja: 1 2 [3] 4