Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 138

Viestit - TDK

Onkohan tämä nyt se mun vanha?
Soittakaa sille ahopellolle. Tai menkää käymään ja viekää mennessä pari kossupulloa. Tiiä vaikka se vähä rauhottus ja antas neuvojaki.
http://m.nettikone.com/valtra/6400/1520125?vifAdCount=18&vifNav=Y#2
Siinä olis aika hieno peli, ehkä vähän kova hinta..

Tuollahan saa jo uuden nykyaikaisen koneen???
Jäätävä hinta. Mää ostin mezzon pari vuotta sitte. Tunteja sillon 4000h, uudet metsärenkaat ja vanteet, iso nosturi tuppisovitteilla ja keulpumppu. Hintaa 20t€ vähempi ku tuosa.
On ollut todellinen Jakkimakupala, olisin voinut antaa pari Massikan raatoa tuota vastaan... 8)
Niin on. Aivan ihana. Tuommonen mezzo on ihan ookoo tuosa nosturinjalkana. Mihinkään muuhun siitä ei ole.
Mää en kyllä ymmärrä miks jotku kuolaa noita. Ihme kiikkulauta. Laita EK ja johan on takarattaat ilmasa. Laita jotaki vähänkään häävimpää nostolaitteisiin ja johan on eturattaat ilmasa.
No huh. Aamulla vaihtelin öljyt ja huolsin tuon uusimman (-98) ei siinä kulut päätä huimannu. Aamukasteen aikaan ja vielä ehti töihinki.
http://m.nettikone.com/valtra/6400/1520125?vifAdCount=18&vifNav=Y#2
Siinä olis aika hieno peli, ehkä vähän kova hinta..

Tuollahan saa jo uuden nykyaikaisen koneen???
Jäätävä hinta. Mää ostin mezzon pari vuotta sitte. Tunteja sillon 4000h, uudet metsärenkaat ja vanteet, iso nosturi tuppisovitteilla ja keulpumppu. Hintaa 20t€ vähempi ku tuosa.
Mulla on täys sarja natikan orkkispainoja, mutten myy.  ;) Painot muuten sopii suoraan vanhoista 845 yms ainaki 5100 maxxumiin asti.

NH painoja on ainaki ylivieskan haka-traktorin takapihalla läjäpäin. Halavalla sieltä ja ite tekee sopivan telineen.
Määki oon haaveillu yhestä lisä kippikärrystä.
Mutta ku noita hintoja kattelee nii taijan myyä edellisetki pois...
Rehut kasassa ja muovin alla. Murtopulttiakseli tuli eikä ollu ongelmia. Kiitokset kysymykseen vastanneille.
Hienoa keskustelua vaseliinin sielunelämästä.
Mutta se ny ei vielä selevinny että tartteeko tuo silippuri välttämättä levykytkintä?
Miten tuota mahtaakohan tuollasessa jiiäffässä se kulmavaihde kääntää pyörimissuunnan toisinpäin? Tosin jos et vapaakytkinakselia tarvi niin eihän sillä sitten mitään merkitystä ole, Elhon superluokosta yritin joskus lainata niittomurskaimeen sitä toisioakselia, hetken aikaa sai ihmetellä että mitä teen väärin kun vapaakytkin vaan rallattaa mutta mitään ei tapahdu ;D Eli siinä ainakin kulmavaihde kääntää myös pyörimissuunnan joten normaali akseli ei siihen käy jos vapaakytkimellisen tarvii :)
Yritin määki elhon toisioakselilla muuan vuosi sitte pyörittää lumilinkoa.... 😂
Ostin tuommosen ku halavalla sain. Sivukiinnitteinen.
Puuttuu toisionivelakseli, eli kulmavaihteelta silppurille.
Pitääkö olla levykytkin? Muuta huomioitavaa?
Levykytkin on hyvä ettei tule murusia muualla, jos on vääntöä ajokoneessa.Vapaakytkin voi olla myös siinä traktoristakulmavaihteelle menevässä akselissa.Soiva peli muutoin ja jos olet kiinnostunut varaosakoneesta laita yv.viestiä
Kiitoksia tästä. Eli pärjäiskö ilman kytkintä jos veturi on vähä kesympi? N.100hp? Vapaakytkin näky olevan siinä toisesa akselisa.
Mulla jää tuo vanha 900 varaosiksi ku näyttää ettei se kaupaksikaan käy.
Ostin tuommosen ku halavalla sain. Sivukiinnitteinen.
Puuttuu toisionivelakseli, eli kulmavaihteelta silppurille.
Pitääkö olla levykytkin? Muuta huomioitavaa?
Yleistä maa- ja metsätaloudesta / Myel
: 05.04.16 - klo:08:15
Mitä tapahtuu jos katkasen myelit? Saakelin kallis kuluerä.
Viien tonnin mitsu VS kolomenkympin amaretto. Terävää vertailua.
Mulla on l200 doublecap -02. Ajettu nyt 350tkm. Ostin ku halavalla sain. Oli leima ummesa ja seisonu jonkuaikaa. Nyt oon ajanu sillä jonku 30tkm. Jarruja oon joutunu ropata ja valojen kans ollu värkkäämistä. Jos kirjat on tuosta nii kansi vaihettu 270 kohalla. Pelaa nyt ainaki hienosti ja lähtee kylmästäki käyntiin, tosin ilmanroikkaa enoo koittanu. Tuo on autojobbarin unelma, tuontiauto ja suomesaki kiertäny avk:n kautta eli kaks kilpinen. Mutta mulle passaa kuhan on kummasaki pääsä samanlainen kilpi. Tuo on magnum, eli ilmastoinnit ym sähköhilut on. Tohin suositella.

Kävin muuten viimekesänä ajamasa samanlaista jolla ajettu 780tkm. Ihan auto se oli seki. Ollu ekl hommisa.
Multiva trm16 vaunua on tullu tänä talvena jokunen päivä perässä hinattua. En nyt niin siihen rakenteeseen perehtyny mutta jotain havaintoja.
Tulee perässä mukavasti, 52kmh ei loikkinu oikiastaan missään vaiheessa. Toki lunta ajettiin ettei se ehkä ihan rajoilla ollut. Päällimmäisenä jäi mieleen tukevuus. Ei huojunu pätkääkään vaikka väliin lunta piti herkutella alas lavalta. Mun oma hyväkonekki huojuu enemmän. Ainut huono puoli lumenajossa oli tuo kasetin perälauta. Ei siedä yhtään kukkurakuormaa. Tai sitte sitä kukkuraa pitää olla rajusti jolloin tulee laidan yli ja ali. Helposti jäi kamit jumiin laudan alle. Toisaalta viljanajossa ei haittaa ja matalissa tiloissa mahtuu aukeamaan.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 138