Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38

Viestit - Cultor

Itse olen koettanut mittailla l/km.Vertailu alkoi oikeastaan siitä kun vertasin Case MXM120(NH TM120) kulutusta NHn TS135A:han.Ajoin saman keikan saman perävaunun kanssa kaksi kertaa molemmilla ja lopputulos oli kulutuksen osalta pumppumittarini tarkkuudella ihan sama.
Nyt sitten sain aikaiseksi jonkinlaisen vertailulukeman Vallun T160n kulutuksesta.
Yksi mittaus on myös muistissa Case CVX kokeilusta.

Yllättävintä on minun mittauksillani se,että kaikkien noiden mainittujen traktoreiden keskikulutus pyörii 0,45-0,55 l/km haarukassa.Kärryajoissa puolet matkasta kuormalla,puolet tyhjänä.

Et sitten raaski kertoa perävaunun painoa, tai yhdistelmän kokonaismassaa ;- )

Vertailuksi, KV:n testissä T202 Direct kulutti 0,567 l/km eco-asetuksella ja 0,596 l/km normaaliasetuksella, perävaunumassa 17,4 tonnia.
Ajoin minäkin Fullerilla nuorena kloppina ja myönnän kyllä etten ollut sen asiantuntija, vaikka normaali ajo onnistuikin. En oikein hiffaa sen väitettyä nopeutta, kun seuraava vaihde vaati kuitenkin kierrosten laskun joka kesti joskus ikuisuuden vanhoilla Sisuilla, kuten myös Volvoissa.

Erikoispainava vauhtipyörä? Kaasupoljin jumissa? Eihän kierrosten lasku muuten voi ikuisuutta kestää.

Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..

Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )

"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
jos oon oikein ymmärtäny niin eikös nuo konekädet käytä synkronoimatonta lootaa, välikaasua ainakin kuuluu antavan jotkut mutta laatikko ei korise koskaan, vannoutuneelta sisukuskiltakin joskus korina kuuluu ???

Vaan sitten kun se automaatti missaa, koriseekin kunnolla. Eikä automaatilla ole silmiä ;- ) Koeajaneen kommentti:

"Powershift vaihtaa kyllä hienosti,mutta liian rauhallisesti tiukassa paikassa=ei anna autolle kaikkia´mahdollisuuksia´."
Alkuperäiseen juttuun vastaus:2,5-4 litraa.Luulisin tuon 2,5 olevan lähempänä.
Yli kympin menee tunnissa oli homma mikä vaan... >:(

Tiedä häntä mitä Valmet 6400 kuluttaa missäkin hommassa, mutta SR2035:n Sisudiesel vie yli kymmenen litraa kelatuntia kohden. Vallan 12,55 l/h seitsemän vuoden keskikulutuksena.
Kiitos tiedosta. Viitsitkö laittaa vielä vuosimallin? Mielestäni ei ollenkaan paha kulutus.

SR2035 hydro vuodelta 1999 100hp turbo Stanadynen pumpulla.
Lainaus
Valmetin markkinointi on samalla idealla kuin Sisulla: myydään sitä mitä asiakkaat haluavat; " Legendaarinen Eaton Fuller tekee paluun Suomen soramontuille"

Ongelma on vaan että kovin moni ei noita halua enää kunhan pääsevät kokeilemaan joitain muita autoja. Nykyään metsäauto- ja soramonttutiet ovat niin hyvät että sinne menee tavallisilla telivetoeurooppalaisillakin, joissa lisäksi paremmat ja taloudellisemmat moottorit sekä ergonomia. Eaton-Sisuja saa myytyä kunhan ei päästä asiakasta välillä paremman makuun.

Niin, fulleri vaatii kiinnikasvamisen, ja kun siihen tykästyy niin pois ei antaisi..

Ei sitä Fulleria ole pakko kenenkään ostaa edes Sisun mukana. Kädettömille on tarjolla robottivaihteistoja ;- )

"Jos konekäsi ei riitä, on otettava Fuller. Synkronoimattomalla vaihteistolla osaava kuski päihittää minkä tahansa vaihteistoautomatiikan."
JXU Casesta tässä puhuttiin. Sellaista katselin, käytettyä. Hinta oli 52 000 € sis. alv. Varusteina hydr. suunnanvaihto (jotain vikaa tuntui olevan) ja triman etukuormain. Ajettu n. 1500 tuntia.

Tuohon hintaan olisi saanut uuden A93:n paremmilla varusteilla  ???   Mitä se tuo JXU maksaa varusteltuna uutena? Yli 60 000 €?  

Naurettava vertaus A-Valtra ja JXU-Case. Casessa suurempi maavara, vie ruokaa vähemmän , parempi suunnanvaihto ja kooltaan luokkaa isompi kone... ::)

Mutta kuinka sitä sitten tässäkin ketjussa tarjottiin vastineeksi A:lle? 
Normi A on vastine JX:lle ja A3 on vastine JXU:lle...

Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? A93 versus JXU oli nuffieldmasterin viestissä
580 sampo ja 60ha puimista syksyssä = itsemurha ja siihen on varmaan helpompiakin keinoja...  ;D

Että nää poikaset vaan jaksaa aukoa päätään asioista, joista luulevat tietävänsä kaiken ;- )

Minäkin olen vielä hengissä, vaikka olen viissatasella puinut useempana vuonna 80-100 ha syksy. Joka taas oli peräti helppoa verrattuna M-H 780 säkkimiehen hommaan.

Alkuperäiseen juttuun vastaus:2,5-4 litraa.Luulisin tuon 2,5 olevan lähempänä.
Yli kympin menee tunnissa oli homma mikä vaan... >:(

Tiedä häntä mitä Valmet 6400 kuluttaa missäkin hommassa, mutta SR2035:n Sisudiesel vie yli kymmenen litraa kelatuntia kohden. Vallan 12,55 l/h seitsemän vuoden keskikulutuksena.
Samaan listaan kannattaa kuunnella esim. spotifystä Jussi & The Boys: Sampomies

Tuli muuten eilen kadonneen levyn metsästäjistä, Yleltä. Soi itsellä kännykän soittoäänenä tuo samainen kipale.

Joo, sattumalta kuuntelin kanssa tuota ohjelmaa. Meteli.netistä voi myös ladata ko. kappaleen.

Melko kallista Meteli.netissä, tupla-cd ämpäreinä maksaa 20,49 €. Vuosi sitten ostin Epe'siltä ko. tupla-cd:n hintaan 19,90 €.
Lainaus käyttäjältä: Timppa link=topic=28387.msg461859#msg461859
Mutta nyt onkin kyse portaattomalla vaihteistolla varustetusta traktorista.

Ja vain MF ja Frentti kuuluu tohon ryhmään.


Muut on pikavaihteellisia jossa vaihteitten välit liirataan hydrauliikalla.

Ja variossa ei ole edes pikavaihteita, joten siinä pitää liirata hydrauliikalla koko alue maksiminopeudesta alaspäin.
Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.

Juu... on se vario-laatikko ylivertainen, maksimivetovoima löytyy nopeudella 8 km/h (5 mph).

-paljonko tuo maks.vetovoima on ja millaisella kehävoimakertoimella rengas pystyy tuon välittämään maahan?

En edes yritä laskea, mutta etkös sä ole insinööri, piankos tuon lasket ;- )
http://www.farmdepot.biz/Fendt700-800InfoGuide.pdf
Näkyy olevan sisäiseen käyttöön tarkotettu, mutta kun kuukkeli löysi, niin siitä voit kattoa pumpun ja moottorin koot. Erään vanhemman kuvan mukaan nopeudella 8 km/h moottori(e)n ja pumpun kierrostilavuus on maksimissa, joten momenttikerroin ei siitä nouse, vaikka nopeutta lasketaan. Toki käytännössä moottorin teho ei riittäne maksimipainetta ja -tuottoa aikaansaamaan kuin viritetyllä koneella.
Mikä paniikki tossa hydraulisen vedon osuudessa nyt on?

Pääasia että toimii hienosti.

Hienosti varmaankin, muttei mitenkään ylivertaisesti. Esim. Valtran directissä on paljon suurempi momenttikerroin eteenpäinajossa, taakseajosta puhumattakaan.
Kun sää olet kerran tehnyt mitä tahansa töitä dynavtllä niin huomaat sen ylivertaisuuden kaikissa töissä.

Juu... on se vario-laatikko ylivertainen, maksimivetovoima löytyy nopeudella 8 km/h (5 mph). Toki dynavt:n maksimivetovoima voi löytyä alemmallakin nopeudella, jos sen moottorissa ei riitä puhti pyörittää hydepumppua maksimipaineella ja -tuotolla.

Otsikkoa sivuten, Directin voimansiirrossa on puhdas mekaanisen vedon piste nopeudella alle 3 km/h.
Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.


****Taas höpöhöpöä. Mulla on koko ajohistorian keskikulutus n 10litraa/tunti.Sis kaikki ajot. En mää ole huomannu että peruutus jotenkin enemmän veis polttoainetta ta raskaampi olis.

Tosiasiat on tosiasioita, ehkä ne sinullekin valkenevat, kun riittävästi ja ajatuksella tiirailet varion periaatekuvaa. KV:ssa oli varsin hyvälaatuinen kuva suomenkielisellä selostuksella.
Yks hyvin tarkka fendt mies sanos että jos lumitöissä peruttelee paljon niin menee tuplasti enemmän polttoainetta mutta tiedä sitten itse hiukan epäilen mutta jos tuo huono hyötysuhde taaksepäin vaikuttaa niin paljon   :P  5 litraa tunnissa pihoilla joilla lykellä etuperin ja jos täytyy takaperin ajaa paljon niin 10 litraa kuulemma  :o

Niin... Varion peruutushan on väkisin tehty, mekaaninen puoli yrittää väntää kokooja-akselia eteenpäinmenosuuntaan ja hydraulimoottor(e)illa väännetään väkisin taaksepäin. Ei ihme, jos löpöä palaa.
Niin,Vario laatikon mekaaninen osuushan kasvaa hyvin äkkiä liikkeellelähdön jälkeen.Taitaa olla 5 kilsan paikkeilla olla jo yli puolet.

Mekaaninen osuus on neljännes nopeudella 7 km/h, hitaalla alueella.
http://www.farmdepot.biz/CVT-Fact-VS-Myth.pdf
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38