Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38

Viestit - Cultor

No kopista kai sitä malliakin ajettiin, vitsi vitsi...
Onko noissa nykymoottoreissa oikeasti hirveitä eroja, esim löpönkulutus?

Hyvähän se on jotta kotimaassa toimiva tehdas saa töitä.
On hyvä, on hyvä, mutta valmetin laatuvaihtelut ovat muita isommat ja siksi varikkokäyntejä tulee runsaasti, vaikka hellissä käsissä saattavat kulkea yhtäjaksoisestikin.  Sama suomalainen kansanperinne laatupuolella löytyy ruusenleeviläisistä. Pehmeistä materiaaleista niputetaan laite, jota sitten korjaillaan koko vehkeen elinkaari moneen kertaan samoista kohdista. Varaosat yhtä pehmeitä.
   Tuhannen tunnin jälkeen ei ruusunlevi kestä yhtään täyttä sataa tuntia ilman päivän kestävää remonttia, Minusta tuhat tuntia on liian lyhyt kestoikä ensimmäiseen peruskorjaukseen. Kun ei saa edes kunnon sulattohintaa kun on meltoraudasta tehty.

HYS HYS!!!

Mun sampoolle ei oo kukaan muistanu sitä kertoa. Paree ettei kerrokkaan. Edellisellä meni 1500h kahdella puinnin keskeyttäneellä vialla. Toki jotakin hihnoja, tyhjennyksen ketju ja muutama laakeri vaihdettiin ennakoivasti. Nykyises vajaa tuhat ja yks laakeriremppa pellolla tehty.
  Tota usko kukaan.    :P

Ka miksei uskois ;- ) Ei oo vielä kertaakaan puinti keskeytynyt remontin vuoksi. Yhdeksän vuotta sitten oli lähellä. Sade oli keskeyttänyt puinnin ja moottori tyhjäkäynnillä hirtti laturin laakerit kiinni. Uudet laakerit ja hihna,  seuraavana päivänä taas puitiin eikä jyvääkään jäänyt sen takia puimatta.
Startilla ilmaaminen yksin on "hauskaa", kun starttauksen jälkeen saa kiivetä viljasäiliöön kiristämään ilmausruuvia huoltoluukun kautta :) Viimeksi kun tein tällä taktiikalla, niin sai pitää aika kiirettä, muuten haukkasi uudestaan ilmaa. Ei taida muuta kautta järkevästi päästä hienosuodattimen ilmausruuville kun tuosta huoltoluukusta. Paitti jos tekee hylsyräikkään ultrapitkän jatkon ja tekee kiristyksen koneen päältä??. [SR2035 -02]
Siinä se ilmausruuvi on suodattimen päällä kuin tarjottimella tuossa -99 mallisessa, ei tulis mieleenkään sen takia huoltoluukkua avata.
Kävin pikaiseen tuolla Shellin öljysivulla Harvella 5w 40  kaadettavuus- 36 astetta celsiusta Ja nämä automaattivaihteisto öljyt -45 astetta. Onhan siinä eroa... Ajoviima jäähdyttää tehokkaasti öljyt tuollaisesta auton perässä vedettävässä laitteessa ,eikä sähkömoottorilla pyörivä pumppu paljo lämpöä tuo.
Ihanan kallista vain tuo automaattiöljy

Neste Hydrauli 32 Super,  jähmepiste -45,  viskositeetti-indeksi 190
Kotipihaan tuotuna 1/1 astia 427,00 € alv 0%  + öljyjätemaksu vajaan kympin.
http://www.youtube.com/watch?v=gA9VSM0NZjc&feature=related

Tässä on minusta nähtävissä miksi vetävä etuakseli tuli raktoreihin.Tollasta se oli ennen.Joku karjan polkema pellonpää oli lähes mahdoton kyntää,tuossa videossa ei ollut lukko päällä niin vielä vitummin eteni.Nyt ei nelikoilla paljon pellon kovuuseroja huomata eikä kuski väsy sillälailla.

Ilmassa pyörivistä etupyöristä olis paljonkin vetoapua?

Renkaista se enemmän on kiinni, miten kyntö sujuu. Ei tullut juuri piikkilevikkeitä käytettyä sen jälkeen kun vyörenkaat takapotkuuni hommasin.
Ja sitten asiaan. DNA ja sihen joku halpa älykummisaapas, vaikka N tai C-sarjalainen. DNA:lla tämän hetken parhaimat mokkula liittymät. 3G verkon saa mettäkulmallekin lisäantennilla, 4-5megaa irtoo vajaalla 20ekellä kuussa.. Känny kuuluu lähes kaikkialla vähintään EDGEssä.
Juu... erehdyin minäkin ennen juhannusta vaihtamaan hyvin toimivan Kolumbuksen liittymän DNA:han. Kolme viikkoa jaksoin kuunnella emännän napinaa yhteysongelmista, sitten tilasin Saunalahdelta uuden liittymän. Nyt on taas rauha maassa, ainakin sen suhteen ;- )
Heti on valtterimies leimaamassa tuntikulutuksen aivan toisarvoiseksi seikaksi ;D
no mutta sitähän se on aika monella tilalla, ja luotettavalla tavalla mitattuja kulutuslukemia ei voi kukaan toisarvoistaa, noita luotettavia lukuja ei vain kovin usein saada koneenomistajan suusta ;D ;D ;D ;D

esimerkiksi nämä väitteet maanajosta kuorma-autokärryllä tuonne 7-9 litran pintaan tunnissa, diisselivolkkariki vie kaupungissa liki 7 litraa ;D ;D ;D ;D

Ai tunnissa... heko heko
Peltoreista ollu joskus paljonkin käytössä tuo karvalakki vesio, mutta tuo hälytys ei ole ihan luotettava, joten tuli muutamavuosi sitten hommattua oikein ne sinihammas peltorit, vaikka hinta vähän kirpaisi, ei sitä valintaa olet tarvinnu katua, radio hiljenee ja puhelu tulee varmasti perille ja vielä, kun muistaa kääntää sen mikin aivan suun eteen ei vastapuoli edes välttämättä huomaa, että sirkkaan koko ajan, kun puhun puhelimes. Pattereita vie nopeammin, kuin pelkkä radiomalli, kerta viikkoon saa kaivaa uudet duracelit paketista, kun alkaa piippailla korville vaikka radio kuuluu vielä ihan moitteitta.

Peltorit pelaa ladattavilla sormiakuilla vallan mainiosti, useamman päivän yhdellä latauksella.

Isolla jakarilla voi jotain pitää kiinni hydeliittimestä tms. mutta noilla pienemmillä alle 12 tuumaisilla voi heittää vesilintua. Noilla isommilla ei voi enää sorvata mitään, kun työstettävät kappaleetkin reilumman kokoisia eikä millin klappi tunnu missään :)

No jaa... riippuu jakoavaimesta. Mulla on kaksikin 8" Bahco'a 70-luvulta, kyllä niillä mutteria vääntää siinä kuin kiintoavaimellakin, jos tila riittää.

Eikös se ole tiedetty tosiasia, että aksiaalipuhallin ei siedä poistopuolella vastapainetta yhtä hyvin kuin radiaalipuhallin, olisiko imupuolen "vastuksella" eli käytännössä alipaineella sama vaikutus?

Tuota tukisi se, että enpä ole potkurityyppistä pölynimuria vielä nähnyt....
Imupuolen kuristus on vielä huonompi potkuripuhaltimella kuin painepuolen vastus. Tehontarve ei laske imupuolen kuristuksessa.

Painepuolella ei normipuhaltimella kannata ylittää 55 mm vesipatsaan painetta. Tehontarve kasvaa, ilmamäärä vähenee.

En silti epäile, etteikö imupotkuri toimisi hyvin klapin kuivauksessa, alipaineen saanee helposti pidettyä riittävän alhaisena. Alipainemittarin laittaisin imukanavaan. U-putki on helppo ja halpa. Kirkas muoviletku toimii oikein hyvin.
Siis se sun värkkis tunnistaa sadastuhannesbaarin paine-erot kahden eri tilan välillä.......

http://fi.wikipedia.org/wiki/U-putki
Täältä näkys löytyvän apu jontikan EGR sulkuun http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html

No niin...
Kommentteja, Piedro ja LTR?

Morjesta vaan taas!
Sesonki päällä, eikä meinaa millään revetä kirjoittamaan vaikka mieli tekisi. No Cutanan kannustamana pari rivia... äläpä yllytä hullua!
 
mikä tässä egr-propleemassa on loppujen lopuksi totuus, tankki-auton kuljettajalta kyselin miten hän kokee tuon egr:n olon autossaan ja hän tuumas että ei sitä huomaa kuin käynnistettäessä, silloin vilahtaa savupilven kuva mittaristossa, siinä kaikki mitä hän on joutunu kokemaan reilun 800000 kilometrin matkalla, ei mee polttoainetta enempää kuin edelliselläkään autolla ja samanmoista vetoa tarjoaa.
kuvittelisin että tuosta on jopa hyötyä, moottorihan lämpenee nopeammin kylmällä....

Imusarjaahan nuo karstoittaa.

Aäh.... ensin yks lainaa koko pitkän edellisen viestin... ja toinen... ja vielä kolmaskin...

Mä kyllä luin sen alkuperäisenkin :- (
Jutussa siteerattu komisarjus puhuu potaskaa...
Mihinkhän perustuu se että raideleveydellä on merkitystä ja se täytyy olla esim kolme siipeä. Perjaatteessahan asialla ei pitäisi olla merkitystä jos auran säädöt riittää siirtämään auraa tarpeeksi sivulle että ensimmäinen viilu on sopiva. 

Sarka-auralla lopetukset ja ehkä aloituksetkin onnistuvat paremmin sopivalla raidevälillä. Paluuauroilla ei liene merkitystä.
Betonista tulee melkoisen sievän kokoinen Betonikuutio painaa reilut 2000 kg.
Ihan rakentelet muotin ja siihen tukevat kiinnitystapit nostolaitekiinnitystä varten, ja ihan vaikka sellanen pikakiinnityskolmio,on helppo napata perään ja jättää pois.Hydraulinen työntövarsi auttaa tuossa kiinnityksessä kummasti.Itsellä on tuollaine  betonimöykky pikakiinnityksellä ja on kätevä jos vaikka perävaunun haluaa napata välillä perään voi painon jättää pois.

Työntövarsi on tarpeeton takapainon kanssa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: l/ha?
: 27.02.12 - klo:14:37
Palautushakemuksen litramäärän kun jakaa viljelyalalla, tuloksena on 48,5 l/ha. Juurikasta ja viljaa suhteessa 55/45, sisältää juurikkaannoston, mutta ei puintia eikä kuivausta, johon on käytetty sähköä ja aurinkoenergiaa. Puintiin on mennyt noin 8,5 l viljahehtaari. Niin ja koko viljelyala kynnetään vähintään kerran vuodessa.

Sähköä meni 173 kWh viljeltyä hehtaaria kohden, pääosin kuivurin puhaltimessa ja tulvapumpussa.
Sivuja: 1 ... 32 33 [34] 35 36 ... 38