Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Jos vertaa ruokavalion muutosta nykyään olisi kysyntää marjoille jos olisi "kohtuu hintaista" se vaatisi konekorjuuta, ainakin olen huomannut seuraavassa sukupolvessa tekevän pirtelöitä jolla korvaa yhden aterian. jos olisi oikeaa hiilineutraalia kiinnostusta niin marjapensaat tai vastaavat oikeasti sitoisi, tosin ei sitäkään voi tehdä enemmän kuin markkinat vetävät
Nämä automaatiot pellolla tuollaisella ropotilla käsittääkseni korvaa traktorin voisiko seuraava askel olla olisi automaattinen kylvökone samaan tapaan kuin robottileikkuri metri tai kaksi leveä ja automaattinen täyttö tukiasemasta ja jos siemennet tarkastetaan etukäteen lajittelijalla yksilöinä vialliset pois ja pinnoitetaan starttilannoitteella jolloin kylvetään tarkkuuskylvökoneella, olen huomannut että nykyään on erilaisia ruokailuvaliota, enemmän edistystä olisi jos olisi mansikan poimintarobotti tai muuta vastaavaa
Pienillä paikkakunnilla ei luulisi olevan varaa liikaa valikoita asiakkaita jos ne maksavat ajallaan, seuraavat asiakkaat voivat ajatella onko joku joka vieras joka ei kelpaa asiakkaaksi, parempi valita toinen joka ei aiheuta ongelmia
Miksi pitää akkuja ja latausta tehdä jos voisi laittaa maakaapelinjatkoksi väliin , onko tontissa jotain (tie, ei oma)
btw, kuin mahtaa olla pellon tila jos on kymmenkunta vuotta ns. viljelemättä? oisko se hyä viljelymaata?
Luultavasti parempi jos vain muistaa niittää kerran tai kaksi vuodessa ettei tule puita, kuin lannoittamatta tai N/ NK lannoituksella "heinää"
Maissia ei täällä kannata viljellä, kanoja pitäisi kokeilla, mutta onneksi on noita lampaita!
https://m.youtube.com/shorts/z5HkAK_Yjh4
Lampaat on varmin tapa köyhtyä.
Joka munista rikastuu ei koskaan köyhdy.
Vanhoja suomalaisia sanontoja. 
Ja hevoset. Huoleton on hevoseton mies. Tosin maaseudun poikamies saa helpoiten naisen, jos suostuu ottamaan tilalleen myös hevoset sen naisen mukana. Mut siitä alkaakin sen tilan köyhtyminen.
Mutta loppuu yksi ympäristö rikos
Yleensä joki on eri omistajalla kuin rannanmaat silloin pitäisi olla lupa ylittää joki joen omistajalta vain taitaa jokamiehenoikeudet laajentua lisää
Käsittääkseni tuossa on monta kilometriä pitkä joki jos siitä uran leveys on 10m +toinen samalainen siivu hiekan noususta virran alapuolella tosin jos simpukka on terve luulisi selviytyvän siitä, tietysti olisi olisi ollut parempi kerätä pois uralta ennen ajoa, tuskin tuo vaarantaa mitään jos ei ole kovin tiheässä uria, enemmän luulen tulee haittaa siitä ettei saa hakata puron tai joen vierestä havupuita pois, olisi parempi että olisi lehtipuita suojapuina rannassa voisi raakut paremmin
Tuli tässä mieleen pressan vaalien toinen kierros kun keskustelukumppanin valintaperuste oli ettei H valittaisi ja nyt olisi pitänyt kääntää takki jos persuja äänestäisi koska on valtakuntaisetvaalit toisin kuin eduskuntavaalit jolloin ääni ei mene viereiselle alueelle
eli on jätetty äänestämättä tai vaihdettu puoluetta, tämä on oma veikkaus osalle
Menneinä vuosikymmenillä oli taksikuskeilla tuollainen sallittu siis ase, enemmän kysymyksiä herättää kun keskitytään ampumiseen, mutta ei kerrota mikä työpaikka porukka oli kyseessä joka joutui painimaan kansanedustajan ja poliisin kanssa, Benin ja Sipilän tapauksessa tulisyyte, jos henkilö tiesi että toinen on poliisi tai kansanedustaja siitähän pitäisi tulla syyte
Sanotaan ettei poliisia näy tien päällä otsikoita, minua vastaan tulee ainakin on tullut aivan riittävästi kun huomaa katsella ympärille, +siviiliautot joita ei huomaa, ja tuossakin oli valvonta päällä, tuskin oli ajanut koko ajan ylinopeutta vaan ohittaessa nostanut nopeutta tosin ei ole sallittua, mutta olen enemmän huolissani siitä meillä on persut ministerinä
Maitokaupastakin saa halvemmalla kuin puutarhamyymälöistä.
S-kaupaasa n. 6€/kg (varmaan halpuutettu)
Vihannes Laitilan pussissa. Tuskin myyvät satunnaisille ostajille, mutta voisivat kertoa ketkä viljelevät.
Kun ostat kaupasta muutaman pussin pääset alkuun, kun istuttaa harvempaan saat tarpeeksi omaan käyttöön ja siemeneksi, omassa käytössä otan syksyllä muutaman viikon ajan tuoreita mukuloita ennen roudan tuloa ja keväällä saa maasta tuoreita mukuloita ja siemenmukulat, jos ei ole myyrät syönyt. jos meinaat myyntiin pitäisi saada kasvamaan isoksi ja muoto hyväksi
Poliisihallituksella oli kokeilu 2017 syksystä 2018 kevääseen virka-aseen kantamisesta vapaa-aika. Kokeilu päättyi lopputulokseen, että poliisi ei voi jatkossakaan kantaa virka-asetta vapaa-aika. Siis mikä ase Vornasella oli?
Laitonta ainakin on tuoda siviili ase ravintolaan.
Uutisissa sanottiin että pienikaliiperinen ja käsittääkseni virka-aseet on isompia eli oma ase laellinen varmaan, turvallisuutta lisäävä vaikutus ennenkin on kun tuolla seudulla liikkuu, jos on entinen poliisi voi tulla entisiä asiakkaita vastaan, kai saa olla aseita persuilla kun se estä ministerin pestiä joka on pahempi vika
Valitettavasti niihin persujen edustehtäviin kansa valitsee joskus kaikenlaisia ääliöitä. Sama se on ollut ruotsipersujen kanssa, puoluejohto on joutunut karsimaan kovalla kädellä. Ikäväksi asian tekee se, että vahinko on jo tapahtunut, ennenkuin huomataan.
Tämä yllä oleva tapaus nyt ei sinällään liity jengiväkivaltaan, vaan suomalaiseen sivitymättömyyteen.
Varsinaisesta jengiväkivallasta kertoo tämä juuri julkaistu ruotsalainen 4-osainen reportaai. En nyt viitsi ryhtyä sitä kääntämään Oksalle, mutta ketä ymmärtää, kannattaa katsoa. Karmeaa katsottavaa, tai kuunneltavaa. Siinä vähän esimakua tännekin mahdollisesti tulevasta.
https://www.svtplay.se/video/KZm2Mxw/uppdrag-granskning-skyttarna/1-mordkontrakten
Mitä kauheaa tuossa nyt on, että rikolliset tappaa toisiaan, ei yhteiskunnan pidä sitä estää. Silleenhän niistä päästään vähitelleen eroon, eivätkä rasita oikeusjärjestelmää.
Kalliimmaksi se tulee, jos niitä hyysätään vankilassa ja yritetään (turhaan) sopeuttaa normaaliin elämään.
Mihin tuo johtaisi? No esimerkkejä on kuten Afganistan.
https://areena.yle.fi/1-66737080
Ei tarvitse mennä niin kauaksi kun asiat menee siihen pisteeseen että yksi RJ hallitsee ja pienemmät saa toimia sen suojissa, tästä hyvä esimerkki on Venäjä, tällä vuosituhannella tämä ainakin ollut selvää se, ei -14 ja -22-vuosi mitään muuttanut, sama jatkuu ja junat kulkee, tosin tämä ei liity aiheiseen, persut on työmiehen puolue ja kasanedustajilla aina lauantai
https://www.youtube.com/watch?v=KBCsp1rHB2Q
Parempi kun rakennetaan nyt kun pidetään epävarmuudessa alueen asukkaita että miten menee rata, linjauksia ollut monta, parempi tehdä nyt kun on suunniteltu ettei mene vanhaksi tuotakin on tämä vuosisata suunniteltu, tietysti voisi rahat paremminkin käyttää, tai ainakin työllistää kotimaisia toimiota ja työn tekijöitä