Vapaa sana / Vs: Suomen parhaaksi
: 28.01.24 - klo:12:24
Olli olisi hyvä saisi E ja S hyvän syyllisen seuraaviksi vuosiksi
Motovarusteltu versio oli jotenkin vaikea ajaa tiellä, sivukaltevassa jos lähti vetämään ojaan päin korjaava ohjausliike vaan pahensi tilannetta, käytännössä piti joskus pudottaa ihan kävelyvauhtiin että pääsi takaisin kaistalle.
Linkulle tyypillistä. Kun perä irtoaa, normaali vastaliike vain kiihdyttää pyörähdystä. Pitkän harjoituksen jälkeen opin tekemään ensin pienen luisun myötäisen liikkeen ja pidon palattua varovasti vastaliikettä.
Jep.
Ja väistäminen vaikka ojan reunaan kannattaa tehdä harkiten. Siitä poistuessa jos kääntää turhan jyrkkään tielle päin niin peräpäähän kääntyy just sinne ojaan.. tai jos vähänkin vielä luistelee sivulle niin kannattaa päättää mihin suuntaan ja kumman pään ajaa tarkoituksella ojan kautta - muita vaihtoehtoja ei juuri ole jos tilanteesta pois haluaa päästä.Eikö näissä olis kätevä etupyörien kääntö? Eikö se ole mahdollista ottaa käyttöön?
"Lakimies Henna Harju kuvaili tilannettta 16.9.2019 kokouksessa ”aika kauheaksi”:
– Ministeri oli tilaisuudessa erittäin kiihtynyt, voisin sanoa että hän oli suuttunut. Hän nimitteli meitä jopa niskuroinnista useamman kerran. Koska keskustelu ei johtanut ministerin toivomalla tavalla toivottuun lopputulokseen, hän ilmoitti, että sitten otetaan joku toinen hoitamaan tätä asiaa ja pyysi meitä poistumaan, Henna Harju kertoi.
Tulilinjalle joutunut konsulipäällikkö Pasi Tuominen, jonka tilalle ”joku toinen” haluttiin, kuvaili kokousta näin:
– Ministeri Haavisto menetti malttinsa keskustelun päätteeksi, ja totesi, että on ennenkuulumatonta, jos pääministerin linjausta ei toteuteta. Hän kertoi löytävänsä sitten toiset keinot. Koin tämän tilanteen painostukseksi ja siksi se myös osoittautui melko pian tämän tapaamisemme jälkeen, Pasi Tuominen totesi.
– Ministeri Haavisto ei ole halunnut kuunnella omaa näkemystään tai kokemustaan vastaan olevia faktoja tai argumentteja. …Vaikutelmani on, että ministeri Haavisto haluaa kuulla vain sellaisia ajatuksia, jotka vievät hänen näkemyksiään eteenpäin, Tuominen arvioi."
https://www.verkkouutiset.fi/a/pekka-haavisto-menetti-malttinsa-erittain-kiihtynyt-aika-kauheaa/#d2945f21
Putkien jäätyminen -50 luvulla olikin harvinaisempaa.Niin olen kuulut kerrottavan myös, se käsipumppu karjakeittiössä tuskin meni jäähän kun oli muuripadan vieressä ja putkea parikytmetriä kaivoon josta loppui vesi joulukuussa jonka jälkeen lähteestä tai järvestä, tämä 60-luvulla 50- luvulla koska sitä pumppua ei tainnut olla kun sitä karjakeittiötä ei ollut silloin ja tuvan vesihuollon sai sulaksi kun nosti sankon hellalle sulamaan. että helpolla sitä nykyään pääsee, jos menee jäähän niin sulattaa ja korjaa eristykset tai laittaa lämmityksen, kesällä se olisi helpompaa tehdä korjaukset,
Kyllä 50-luvulla oli jo sähkö ja vesipumput keksitty ja silloin uudisrakennuksiin vedettiin vesijohdot, jonnet ei näköjään tiedä tuosta ajasta yhtään mitään
Onkos aggrekaatin omistajat miettineet et jos näitä kalliita päiviä on enempi ja kaksisuuntainen soppari esim. Paneelien vuoksi niin dieselillä kannatta jauhaa verkkoon sähköä..
Oma agregaatti on ainakin nykyisellään kytketty niin että toimii vain kun valtakunnan verkko on alhaalla. En tiedä oisaisiko sellaisenaan edes tahdistua verkkovirtaan. Biokaasulaitoksen genu taas tahdistuu verkkovirtaan ja sitä ei voi/saa käyttää kun on sähkökatkos.
Putkien jäätyminen -50 luvulla olikin harvinaisempaa.
Ah, kylmään akkuun ei sitä virtaa mene, ja jos on vähäinen käyttö ja kaikki sähkölaitteet käytössä, niin se latausaika ei riitä. Lähinnä autot joilla se matka saattaa olla kymmene kilometriä sivu tämä on lähes selviö. Traktoreissa ei niinkään, kun se virrankulu on lähinnä käynnistyksessä ja valoissa jotka nykyset letit ei paljo kuluta. Jotenkin jäi mieleen puolustusvoimista sellanen että koneissa oli pikku virran kulutus päällä (hehkulamppu) se toki kulutti akkua mutta piti myös lämpösenä. Tokihan nuo ovat maastokäyttöön ja olosuhteisiin virran puolestakin varattu. Ei kovemmillakaan pakkasilla mitään ongelmia ollut laitteissa.
se kierre on jo pinnalta rikki mutta ei öljyt kauaa noissa tunnu pysyvän.. voitelisko silikoni vaijeria tarpeeks? pitänee kattoa jos voisi laittaa jostain muuta kautta tuo koko vaijeri..
Kyllä se melkoinen riski ajaa cr-koneella jos on bensaa seassa. Sille korkeapainepumpulle ei ole muuta voitelua kuin polttoaine. Pelkkä talvi laatukin on ollut joskus niin kuivaa, että pumppu on ollut vaarassa. Nykyisin kai harvemmin kun polttoaineen voitelevuutta on ilmeisesti parannettu.
TosimiehetTM pärjää kesälaadulla ympäri vuoden, toiset käyttää talvilaatua ympäri vuoden, osa tarvitsee litkuja.
Jokainen tulee uskollaan autuaaksi
Oikein hyvää joulua!
Tavalliset kumiletkua ainakin itsellä toiminut huomattavasti paremmin Valmeteissa kuin teräsletkut. Teräsletkuista tuntu aina menevän joku piikki läpi ja sitten oli ilmavaivaa
ahaa, miä sain keverilta puolpurkkia ainetta ja se tankkiin ja kotio... röpötti hyin.. suotin vaihtoon ja sit käymään... hetken aaltoili ja sit alko toimiin. mitä epäilet tuossa? on tankki aina täynnä ja varmari on aina tyhjänä putsattuna. siis ei paljon vesiä muuta kautta kuin syysilmojen kautta.... nyt taas toimii mut olipa pikkasen jäätä putsarissa...No ei ole tankki aina täynnä, eikä farmareitakaan ole aikoihin putsattu, vedeneroitin suodatin on toki välissä. Eniten epäilyttää vahingollisen ja ruostuttavan veden liuottaminen suodattimet ja ruiskutuslaitteet läpäisevään muotoon, onko hyvä vai huono? Jos näillä pakkasilla ei rivipumppu Valmetti käy kunnolla on jossain oikeasti jotain vialla, suodattimet, polttoaine nyt tärkeimmät. Pakkanen kovettanut letkuja, onhan kaikki teräspunos letkut vaihdettu parempiin?