Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 15 16 [17]

Viestit - farmeri

... ja arvo säilyy. Pitäskö joku tolkku kuitenkin olla..?

https://www.nettikone.com/valmet/655-turbo/1850914
Eihän hullu ole se joka pyytää.
Siinä on myyjä asettanut hintapyyntönsä sentään näkyville.
Eiköhän kaupaksi mene, hinnasta en lähde veikkaamaan.

Ainakin ilmoituksessa on mainittu kaikki tarpeellinen, eli hinta, tunnit ja vuosimallit sun muut. Tuntuu että liikkeetkään ei aina tätä osaa tehdä. Lopahtaa kyllä into koneeseen, jos ei ole kuin yksi perunalla otettu kuva ,tunneista ei tietoa ja hinta on mallia "kysy myyjältä"...
Sen kuormaajan kanssa kannattaa sitten olla tarkkana. Jos kuormaaja on sen näköinen että sillä on töitä tehty niin sitten jättäisin kyllä koko traktorin väliin.. mut tän varmaan tiesitkin.. ennemmin katselisin koneen ja hommaisin siihen sit vaikka kuormaajan erikseen.

Sen verran tarkka olen koneen suhteen, että romukuntoiset karjatilan kuormauskoneet jätän ostamatta. Olisi yksi hyvä aihiokin ilman kuormainta myynissä, mutta koneessa etunostolaite ja ei taida kuormain sopia etunostolaitteen kanssa yhtä aikaa? Etunostoaitteen kiinnitys tosiaan oli sen näkoinen ettei kuormaimen sovitteet voi enää sopia.
miten olis joku 6030 sarjan jontikka.. esim 6930? ihan kestäviä ja käteenkäypiä vehkeitä. keppilaatikolla lopen aika yksinkertainen kone jolla tekee homman kuin homman.

On tullut jontikallakin ajeltua, muuten käypäänen, mutta suunnanvaihdin omaan mieleen vähän tönkkö ja ei muutenkaan oikein istu käteen. Valtran n141 hitekkinä (uskaltaiskohan advancea ostaa, ois enempi tarjontaa) kuormaimella ja täysjousilla olisi tosiaan paras vaihtoehto. Tähän vaikuttaa positiiviset 4000h n-valtralla joka on ja pysyy talossa!
Minkälaisten koneiden eteen pitäisi taipua?

Case/Nh tapauksessa portaaton loota on pakollinen, nappivaihteistot on aivan hirveitä. Valtrassa Versu on ihan riittävä.

Caselta Maxxum 135 Cvx on suurin 4-pyttyinen, jota voi saada uuden mallisarjan jo markkinoille tultua suhteellisen halvalla.

Osta Fendt 718 tai 516.  ;D

No koneella olisi tarkoitus vetää noin 20t kärryä ja maataisteluvehkeistä isoimmat lienee järeä 4 metrinen tasojyrsin ja 2,6m leveä piennnarmurskain.

Tosiaan kerran tuli ajettua tm nyykkäriä ja jouduin peruuttamaan kerran eräätä 2 kilometriä pitkää peltotietä takaisin eikä konetta saanut käännettyä liittymien puutteessa, voisin sanoa että ketutti peruuttaa lappu lattiassa 10 kilsaa tunnissa tietäen, että valmetti menisi lähemmäs kahtakymppiä. On tullut talven lumitöissä myös kokeiltua vain 10kmh peruuttamista, mutta tuntuu naurettavan hitaalta.
Helteet meni, mutta tuo kallis tauti eli traktorikuume tuli tilalle.
On nimittäin tullut etsittyä uudempaa kakkostraktoria kasvinviljelytilan töihin. Kriteereinä olisi noin 140-180 hevosvoimaa ja jousitukset sun muut olisi kyllä plussaa. Uutta en ala ostamaan. Talossa on  kokemusta valtrasta, casesta, massikasta ja on tullut ajeltua muillakin.

Joku n-sarjan valtra jousilla ja muilla herkuilla olisi kyllä optimaallinen, mutta ovat joko hinnan kiroissa tai huonosti pidettyjä. Casejakin on tullut katsottua vaikka uudemmat mietityttävät lähinnä huonon suunnanvaihdon toteutuksen ja nappivaihdeversion hitaan pakin takia. Uudempaa massikkaa ei tee mieli huollon puutteen ja huonon varaosasaatavuuden takia.

Vaihtoehtoina siis valtra, case ja ehkä myös joku muu?


Voiko muuten casen ja nyykkärin electro command vai mikä se 16 vaihteinen nappiloota olikaan hyppiä vaihteiden yli? Valtran kestävyyteen luotan, mutta miten on uudempien casejen laita? Kellään kokemuksia?
Muitakin merkkejä saapi ehdotella.
Itsellä kokemusta Casen mx maxxumista noin 1000 tunnin ajalta. Käyttöominaisuudet ovat hyvät verrattuna Valtraan  (mm. 110l LS pumppu ja kääntyvä etuakseli, tosin carraro ) ja onhan  cumminsin kuutonen vähän eri vehje valmetin nelosmyllyyn verrattuna. Tosin tuo oma on alkanut jo vähän oireilemaan.

Viimeisen puolentoista vuoden aikana:
- Ei lähtenyt käyntiin ---> päävirtakytkin hapettunut
- Suunnanvaihto hyppi vapaalle ja välillä koko laitos halvaantui---> suunnanvaihdon anturi sökönä
- Kytkinpoljin jumittui yläasentoon kesken ajon ja osui melkein seinään---> kytkinpolkimen palautusjousi poikki ja kiilautunut polkimen väliin.

Että rauta toimii, mutta aina tuppaa olemaan ainakin itsellä jotain pientä (no ei siinä on niitä muissakin merkeissä). Mutta jos hinta, tunnit ja koneen kunto on kohdallaan niin osta pois.
Sivuja: 1 ... 15 16 [17]