Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 60

Viestit - Turhapuro

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: hiace
: 03.06.20 - klo:14:52
Viljelijät on niin äveriäitä että ajelevat vaan sprintereillä ja taunuksilla, varmasti löytyy joku merkin oma keskustelupalsta josta löytyy oikeaa tietoa ilman provoilua ja vedätystä.
Vapaa sana / Vs: Hellettä tuntralla
: 02.06.20 - klo:21:52
Turhapuroa puistattaa ajatuskin siitä että Sorkkis olisi syntynyt Rovaniemellä ja huoltaisi erämaassa pakkasissa kulkevien poromiesten kelkkoja.

Nyt monen mökkiläisen viikonloppu on pelastettu kun Sorkkis huoltaa ruohonleikkureita.
Harvoin me suuret johtajat ollaan koulunkäynneillä pilattu, bisnesälyä, luovuutta ja intuitiota tarvitaan enempi sekä meikäläisen kaltaisia virtuoosimaisia sosialisia taitoja.

Ponssen tarinakin Savosta, olisiko se ikään kasvanut yhdeksi maamme hiennoimmista yrityksistä jos Einari olisi äidinkielen tunnilla loistanut?

Ensin oli Einari haalareissa sitten aikojen päästä vasta työllistettiin valkokaulusväkeä.
Pakkaahan vaan Sorkkis muuttolaatikot ja muuta Hesaan, pääset elätettävien joukoista elättäjien joukkoon. Kyllä täällä piisaa monenlaista pörisijää ja pärisijää korjattavaksi!
En itse ole koskaan "oppinut" käyttämään lamppua vian etsintään, koska mittari tarvitaan kuitenkin ja siinä on kaikki. Olisi joskus saattanut käytöstä hyötyä ::)

Hmmm , ehkä . Lampussa on hauenleuka jolloin sen käyttö on helpompaa . Saa mittariin hauenleuat mutta ei ole tullut laitettua .
Turhapuron flukesta löytyy piikit, leuka ja kumpikin sukupuoli abikoja...
Turhapuro neuvoo pitämään mökin siinä kunnossa käyttäjien asuessa pääkaupunkiseudulla että mökki pärjää itsekseen pitkiäkin aikoja ilman siellä käyntiä. Koronan tietää nyt kaikki ja se voi aiheuttaa estämistoimenpiteitä mikäli taudin leviäminen alkaa taas edistyä.
Vapaa sana / Vs: 3 kuukautta.
: 31.05.20 - klo:16:55
Kuinka  huolletaan autot etänä, kuinka  hoidetaan sorkat etänä.    Suomessa on jo nyt pulaa   oikeista  työntekijöistä kellä on oikeita käden taitoja.    Suomella ei ole varaa  tuoda  ne taitajat , Suomalaiset alkuasukkaat katselee päältä kun virolaiset ja puolalaiset tekee ne työt.  Kun Suomen valtiolla on   240  miljardia  velkaa, tarttee jokaisen alkaa töihin     oikeasti.   Tämä hallitus jakaa kaikille ketkä vain keksii   millä  saa jotain tukia.  Kannatus nousee varmasti.

Näinhän se juurrikin on,notta seon suommalaisenki tunarin vihdoin ymmärrettävä notta saavutettuja etuja ee vaen ennää oo jos meinaa töitä saata. Työtä on ja kaikki työ on arvokasta. Jos joku viellä työtä tarjoaa on valmis maksamaan siitä käyvän hinnan.Jos virolaenen tai puolalainen tekkee sen työn markkinahintaan niin onkos se väärrin.Sammaa oottas suommalaeseltaki.

Tai sitte jos laitettaisiin samalle viivalle yritystuet kokomaassa . Investointuet nousee rajusti pohjoisempaan mennessä .
Turhapuro bisnesmaailman ammattilaisena myös tietää että konkreettisia asioita valmistava teollisuus keskittyy muualle kuin pääkaupunkiseudulle. Meikäläinen ei tarvitse työn tekemiseen kuin markkinoiden parhaan kannettavan mutta työllisyysvaikutuksetkin on kehnot. Sellun keitto sen sijaan  vaatiikin miljardi-luokan investoinnit mutta työllistävät vaikutukset ovat huomattavat.
Jos leikkuri on 80- tai 90-luvulta, se toimii vieläkin ilman korttia.

Ja kone pitää olla aika kallis, jotta kannattaa alkaa tutkimaan piirilevyä. Tai sitten piirilevy pitää olla niin erikoinen, että kun se laitetaan jonkin boksin sisään, niin täytyy laskea tuleeko halvemmaksi vaihaa koko boksi. Mahdollinen juotoksen kyrvähtäminen onkin se mukavin ongelma, jota voi korjata.

Ohjelmoitavan logiikan ihmetteleminen on kallista ja työläs korjattava, jos edes mahdollista. Kiveen hakatulla logiikalla pärjäisi pitkälle normi rojuissa, mutta se voi vaan viedä tilaa aivan liikaa. Samalla se mahdollistaisi itsenäisen korjaamisen, joten se ei ole kannattavaa valmistajalle.

Sähköhän itsessään on vain sähkövarauksia ja sähkökenttiä. Aikojen alussa kun ihminen löysi ensimmäisen pistorasian, luultiin globaalisti että sähkö tulee pistorasiasta. Osittain oletus oli oikein, koska siinä on kysymys ns. raakasähköstä.

Varsinkin nykyään jatkojalostuksen myötä, sähkön käyttö perustuu latureihin. Hyvin usein ne ovat muuntajia, joilla seulotaan ja hiotaan sähköiset piikit pois. Ja lopulta meillä on valmista sähköä, jolla älykännyä voi ladata.

Maadoituksen toimivuuden testaamiseen voi käyttää lamppua. Se on suotavaa, etenkin hämärissä olosuhteissa.
Tarvitaan vaan yksi kirkas lamppu joka loistaa sähkärin pään yllä.
Vapaa sana / Vs: Miljardi euroa
: 31.05.20 - klo:12:30
Aika vähäisellä summalla on Ohisalo valmis tukemaan isojen kaupunkien joukkoliikennettä, vain miljardi euroa ja sekin kuudelle kaupungille. Pelkästään Helsinki tarvitsisi jo tuon verran että ilmastotavoitteet ei vaarantuisi.

Onneksi tämä kilometripohjainen liikenteen verotusmalli on etenemässä hyvää vauhtia ja maksumiehiksi ovat joutumassa ne jotka paljon teitä tarvitsee ja aiheuttaa ilmastonmuutosta autoil

Turhapuro ei ymmärrä että ympäristöystävälliseen metroon Helsingissä pitää ostaa lippu mutta maalaiset saa hyödyntää pääkaupunkiseudun teitä ilmaiseksi vaikka ne on maksanu aivan saatanasti maan hankintoineen ja eritasoliittymineen paikallisille, meikäläisen kaltaisille suurveron maksajille.
Jonkin sortin tiemaksu vois olla paikallaan sillä edellytyksellä että ne rahat käytettäisiin teihin ja parempiin autoihin . Sivukulmilla olevat valtiontiet surkeissa kunnossa . Ne pitäis yksityistää .
Tuo on kyllä totta, ei pääkaupunkiseudun kuuluisi rahoittaa pikkukuntien teitä laisinkaan.

Helsinki ja pääkaupunkiseutu toimii tavallaan maksumiehenä kahteen kertaan, ensin rahoitetaan pikkukuntien tiet joissa kulkee muutama auto päivässä. Sitten rakennetaan pikkukunnista tänne muuttaville uudet tiet ja kulkuyhteydet, tulevaisuudessa kumpaankin ei rahat riitä.

En minnoo tiennykkää notta Helssinki seutu net nuoki laskut maksaa. Mihin noita laskuja voe lähettää. Tähän saakka nuot tienhoitomaksut on menny omasta pussista. :D :D
Sekö ei ole vieläkään selvinnyt sulle että Uusimaa elättää muuta maata???
Vapaa sana / Vs: 3 kuukautta.
: 31.05.20 - klo:12:27
Kuinka  huolletaan autot etänä, kuinka  hoidetaan sorkat etänä.    Suomessa on jo nyt pulaa   oikeista  työntekijöistä kellä on oikeita käden taitoja.    Suomella ei ole varaa  tuoda  ne taitajat , Suomalaiset alkuasukkaat katselee päältä kun virolaiset ja puolalaiset tekee ne työt.  Kun Suomen valtiolla on   240  miljardia  velkaa, tarttee jokaisen alkaa töihin     oikeasti.   Tämä hallitus jakaa kaikille ketkä vain keksii   millä  saa jotain tukia.  Kannatus nousee varmasti.

Auto myyntiä tehdään jo etänä huoltoa tosiaankaan ei . Virolaisisa ja puolalaisia tuodaan pienemmällä palkalla tekeviä , asunto menot kun saa vielä pois otettua palkasta jaa niille pikkusen ehkä käteen .
Appiukon mersu on koko ajan internetin kautta yhteydessä huoltoverkoston, sieltä hoituu kaasuttimen säädöt, katalysaattorien puhdistukset ynnä muut säädöt etänä.
Selvää on, että piirilevyillä rahastetaan säälimättömästi.
Ennen uuden hankintaa kannattaa ottaa levy käteen ja tutkia vaikka suurennuslasilla, koska oikosulun näkee tyhmempikin.

Nyt on katkos .
Mittaajalla vai mitattavalla, miten mitataan virtaa lampulla?

Insinööri Sörsselsön ainakin appiukon mersua säätäessään mittailee oikeastaan yksinomaan jännitteitä. Virranhan voi sitten siitä laskea jo päässään johtimen mukaan.

Vapaa sana / Vs: Miljardi euroa
: 31.05.20 - klo:10:59
Aika vähäisellä summalla on Ohisalo valmis tukemaan isojen kaupunkien joukkoliikennettä, vain miljardi euroa ja sekin kuudelle kaupungille. Pelkästään Helsinki tarvitsisi jo tuon verran että ilmastotavoitteet ei vaarantuisi.

Onneksi tämä kilometripohjainen liikenteen verotusmalli on etenemässä hyvää vauhtia ja maksumiehiksi ovat joutumassa ne jotka paljon teitä tarvitsee ja aiheuttaa ilmastonmuutosta autoillessaan.

Turhapuro ei ymmärrä että ympäristöystävälliseen metroon Helsingissä pitää ostaa lippu mutta maalaiset saa hyödyntää pääkaupunkiseudun teitä ilmaiseksi vaikka ne on maksanu aivan saatanasti maan hankintoineen ja eritasoliittymineen paikallisille, meikäläisen kaltaisille suurveron maksajille.
Jonkin sortin tiemaksu vois olla paikallaan sillä edellytyksellä että ne rahat käytettäisiin teihin ja parempiin autoihin . Sivukulmilla olevat valtiontiet surkeissa kunnossa . Ne pitäis yksityistää .
Tuo on kyllä totta, ei pääkaupunkiseudun kuuluisi rahoittaa pikkukuntien teitä laisinkaan.

Helsinki ja pääkaupunkiseutu toimii tavallaan maksumiehenä kahteen kertaan, ensin rahoitetaan pikkukuntien tiet joissa kulkee muutama auto päivässä. Sitten rakennetaan pikkukunnista tänne muuttaville uudet tiet ja kulkuyhteydet, tulevaisuudessa kumpaankin ei rahat riitä.
Olipahan taas vian etsint6ä kaavio . Elektroniikka tulee ajoleikkureihin ja saa laittamaan vian etsinnän entistä enemmän opiskelemaan . Vika löytyi vastusmittarilla ja koetuskynällä mutta hankalaa oli . Huh heijaa .  :o
Turhapuro on oppinut kantapään kautta että sellainen sähkömies jonka varustukseen kuuluu nykypäivänä  virtakynä kannattaa kiertää kaukaa.
Vapaa sana / Miljardi euroa
: 30.05.20 - klo:10:15
Aika vähäisellä summalla on Ohisalo valmis tukemaan isojen kaupunkien joukkoliikennettä, vain miljardi euroa ja sekin kuudelle kaupungille. Pelkästään Helsinki tarvitsisi jo tuon verran että ilmastotavoitteet ei vaarantuisi.

Onneksi tämä kilometripohjainen liikenteen verotusmalli on etenemässä hyvää vauhtia ja maksumiehiksi ovat joutumassa ne jotka paljon teitä tarvitsee ja aiheuttaa ilmastonmuutosta autoillessaan.

Turhapuro ei ymmärrä että ympäristöystävälliseen metroon Helsingissä pitää ostaa lippu mutta maalaiset saa hyödyntää pääkaupunkiseudun teitä ilmaiseksi vaikka ne on maksanu aivan saatanasti maan hankintoineen ja eritasoliittymineen paikallisille, meikäläisen kaltaisille suurveron maksajille.
Onko se nyt joku uusi helvatan direktiivi että metsäkoneenkin pitää piipata ajaessaan / peruuttaessaan?

Noin 200 metrin päässä ajokone on muutaman päivän keräillyt energiapuita sun muita, ja siellä ylempänä mäen päällä kun se ajelee niin tässä pihassa kuulostaa aivan siltä kuin se piipitin olisi 5 metrin päässä. Tuota kun tunnin-pari pihalla puuhatessaan joutuu kuuntelemaan niin tulee mieleen hakea teippiä tai sivuleikkurit... hulluksi tulee. Piip piip piip..

Ekana aamuyönä luulin että mitä kummaa kun roska-auto peruuttelee ympäri oma pihaa... oli jäänyt tuvan ikkuna auki ja ääni oli tosi voimakas. Mutta tuo ajokonehan se siellä vaan naapurin metsää keräilee.

Olen kyllä sitä mieltä että jos ei lähestyvästä Ponssen möyrystä ymmärrä olla jäämättä alle niin ei tuo piipitinkään taida sitten auttaa.
Ne ovat asioita joihin pitää tottua  ;D ;D ;D ;D .
Korjaako Sorkkis automaattisesti huoltoon tulevista laitteista katkaistut summerin piuhat, rikkinäiset turvakytkimet tai hätäpysäyttimet vaikka asiakas ei niistä mitään mainitse?
Mix ?
Eikö kuluttajalla ole oikeus odottaa että kone on huollon jälkeen lakien ja asetusten mukaisessa kunnossa.

Appiukko ainakin syynää mersunsa suurennuslasin kanssa läpi huollon jälkeen ja itkee jopa jokaisesta sormenjäljestä.
Sivuja: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 60