Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - valtradriver97

osaako joku sanoa mihin mahtaisi mennä a sarjalaissa kyseiset johdot:
voiman ulosottokyrkimen alapuolella(mekaaninen nostolaite) olevat kaksi liitintä: s88 ja s63
keskipaneelissa työvalojen alapuolella: s37
S88 näkyy olevan kuormainvaimentimen (softdriven) katkaisijan liitin ja S63 hydraulisen kauhanlukituksen liitin. Traktorissahan on mekaaninen kauhanlukitus eikä kuormaajan vaakapalkissa ole paineakkuja, mutta taitaavat tehtaalla kun kuormaajan asentaa niin vetää kaikki johdot valmiiksi oli sitten varusteita asennettu tai ei
onkos muuten kukaan ryhmäläisistä laittanu jälkeenpäin valtran ajovaloumioihin parkkivaloja? liekkö sitten laillista kun johdotkin on valmiiksi vedetty mutta ei paikallaan ja ilman polttimoa. minkälainen polttimo niihin sitten parkiksi käy?... :-\

mikä valtra on kyseessä
vm. -02 8150 valtra
onkos muuten kukaan ryhmäläisistä laittanu jälkeenpäin valtran ajovaloumioihin parkkivaloja? liekkö sitten laillista kun johdotkin on valmiiksi vedetty mutta ei paikallaan ja ilman polttimoa. minkälainen polttimo niihin sitten parkiksi käy?... :-\
Onkohan kukaan käyttänyt valtran peräöljynä kyseistä öljyä?
Näyttää olevan ikh:n sivulla kympin halvempaa kuin valtralla xt60 öljy.
https://www.ikh.fi/fi/wolf-tractofluid-170bm-20l--2018--wolf23121-20
 taisi vielä olla että S, M ja L alustasta vain M (A104 ja A114) alustalle sai nuo pikavaihteet ja muut pysyy ennallaan
Vihdoinkin a sarjaan pikavaihteet. Mielipiteitä? Kokemuksia massikan dyna 4 vaihteistolla, millä keskisarjan a sarja tulee olemaan?
(puhun siin vilkkujen, parkkien ja jarruvalojen johdoista) Ihan kun näin vikaronicin keskustelupalstalla ollaan niin onko kellään tietoa kun ovat jostain syystä halunneet laittaa valojen johdot numeroilla eikä väreillä niin mitkä valot toimii milläkin johdolla?
Kiitokset näin etukäteen jos joku tietäisi :)

aukase valopistoke ja kato siitä et mikä on mihinkin
liekkö siellä pistokkeen sisällä numeroita kun olivat lähteneet irti pistokkeen reijistä?  :-\
(puhun siin vilkkujen, parkkien ja jarruvalojen johdoista) Ihan kun näin vikaronicin keskustelupalstalla ollaan niin onko kellään tietoa kun ovat jostain syystä halunneet laittaa valojen johdot numeroilla eikä väreillä niin mitkä valot toimii milläkin johdolla?
Kiitokset näin etukäteen jos joku tietäisi :)

Vaatii vetokoneelta vähintään 160 L hydraulituoton , syöttötelat hydrmoottoripyöritteiset.

Tämä 160ltr kyllä aika sairas luku mutta niin siellä elhon sivuilla lukee.... Eihän siitä ls-lohkosta ees saa noin paljoa litroja läpi. Ja monessa n 250-300hv koneessa ei noin isoa pumppua vakiona ainakaan ole.
Elholla on näköjään innostuttu hydrauliikasta, kun kivikonekin toimii öljyn voimalla.

Mutta kuinka tuossa elhon silppurissa toimii syötön pakitus eli minne rehu pääsee pakenemaan peruutettaessa.
eikös se ihan hydrauliikalla toimi
Kyllä pitää tuohon hintaan olla hyvä kone. Samalla rahalla saa kaksi yhdistelmäpaalainta.

Tuon kärryttömän version hinnalla saa yhden.

Mutta on tuo aika fiksun oloinen vehje. Itsellä on aika pieniä traktoreita tontilla nyt, reilu 200hp on parissa. Mutta jos lietevaunuun eteen tulisi hankittua joku kunnon mörkö niin samalla sitten voi näppärästi vetää tuollaistakin.

Vanhaan ajosilppuriin verrattuna varsinkin siirtonopeudessa tuollainen voittaisi paljon. Ja uuteenkin verrattuna jonkin verran siinä mielessä että 40km/h on ajosilppurille jo aika stressaava nopeus.

Ja hienoja yksinkertaistuksia oikeissa kohdissa, kuten suoravetoinen terärumpu. Hydrauliikan ansiosta kaikki toiminnot vaikuttavat itse asiassa aika yksinkertaisilta ja sitä kautta tomintavarmoilta ja helpoilta korjata. Ei tarvitse monimutkaista vetojärjestelmää purkaa ensin tieltä.


Suurin heikkous on ehkä se, että maissia tai muuta pystyyn korjattavaa tuo tuskin koskaan tulee käsittelemään edes millään lisävarustuksella.
eikös se kun vaihtais noukkimen tilalle kaksoissilppurin kelakammion (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan) niin pystyis pystyynkorjattavaakin keräämään?
Mitä videoita on kahtonu tuosta 7710T:stä eli pelkästä silppuriversiosta niin saakohan tuohon happosäiliön tilalle vetokoukkua jos meinaa kärryä vetää sen perässä?




Tuossa. Alakuvassa kumiletkua laitetti aukon piikkien päälle uu muotoisena. Videossa mikä siellä pyöri, oli olemassa myös malli ilman vaunua, en hoksannu oliko se hinattavana vai nostolaitekoneena, mutta ilman lavaa.
Ensin kahtoin että miksi tuo noukin on noin iso mutta siellähän on elhon kelapöyhin sisässä 😂😂
osaako joku sanoa mihin mahtaisi mennä a sarjalaissa kyseiset johdot:
voiman ulosottokyrkimen alapuolella(mekaaninen nostolaite) olevat kaksi liitintä: s88 ja s63
keskipaneelissa työvalojen alapuolella: s37
Onko työvaloina vakiot halogenit? Tehokkaampia vaihtoehtoja löytyy vakiopaikoillekin. Itseä vähän mietityttää noiden vyötärötyövalojen apu etukuormainhommissa? Mulla on etukuormainkoneisiin värkätty työvalot aivan hytin yläkulmiin. Tällä konstilla valo menee aika hyvin ohi aisoista ja korkealta saadaan paras hyöty valosta.
on vakiot halogeenit vielä ja niinkuin ht tuossa aikasemmin mainitsi niin ei ne näytä kun suoraan eteen mikä v...ttaa kauhalla lumitöitä tehdessä... :/
niin ja vielä, että miten olette rakennelleet ne paikalleen
Sivuja: [1] 2