Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25

Viestit - traktorikuski


Jos myy löpöä dieselina, se on petos. Jos myy dieseliä ilman kuittia se on luultavasti verorikos. Siinä on vissi ero.

Varmasti on iso ero. Aihetta tuntemattomana olettaisin että verottajan kanssa kahinointi on se vaarallisempi vaihtoehto. :-)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Amazone
: 02.01.19 - klo:21:12
Asiaa tuntematta Nova vaikuttaa poistuvalta/poistuneelta mallilta kun tehdas ei sitä ollenkaan esittele:
https://info.amazone.de/DisplayImage.aspx?x=1200&y=1600&id=43351&format=&vergroessern=&thumb=1&page=last
Ei taida ihan noin yksinkertaista olla, ainakaan yleisesti. Jos vaikka tilalla on 10 000 l säiliökapasiteettia ja säiliö täytetään kertaalleen kahden vuoden välein niin tuskin sille välivuodelle ilmoitetaan 0 l kulutukseksi. Tai jos ilmoitetaan niin tuon luulisi tarkastajaa kiinnostavan yhtä paljon kuin todellista kulutusta suurempi ilmoitettu lukema (eli jotain hämärää sen ilmoittajan puuhissa on).
Ei mene täysin otsikkoon mutta edellisistä viesteistä tuli mieleen kysymys: onko siitä Horschin uudesta maahantuojasta mitään tietoa? Tekeekö nykyinen vielä ensi kauden tehdastilaukset vai myydäänkö nyt vain vanhaa varastoa (ainakin 2016 tuotuja kuulemma vielä myynnissä)? En näe tällä mitään merkitystä merkkivalinnan suhteen, muuten vaan kiinnostaa.
Lehdessä Rinne kehui että pitää minkä lupaa. Ja tämän eläke-edun erityisesti yrittää pitää. Kumma että heti seuraavassa lauseessa alkoi lipsua...

Ennen ei ollut vaihtoehtoja, erikseen menee. Saattaa tulla ahdasta, 200kg apupaskaa, 250kg siementä 20 km/h vauhtia, en tiiä?

Kuulemma eri vantaisiin kylvävän Horschin saa kylvämään "starttilannoitteen" siemenvaintaisiin. Ilmeisesti jokin epävirallinen syöttölaitteen säätö kun ohjekirjassa siitä ei mitään puhuta (ja vain 6 metrisessä, mistähän syystä?). Tiedätkö tarkemmin?

Tuo vaan tekisi valinnan turvalliseksi kun tavallaan molemmat vaihtoehdot käytettävissä. Apulantavantaiden pois jättäminen vaan houkutteleva hintalappua lukiessa.
Kiilahihnoista ei ole vielä kuultu tehtaalla nähtävästi.

Kiilahihnat ja variaattori sitten kun puhaltimen nopeutta pitää pystyä säätämään eikä sitä ole hyvä sitoa traktorin moottorin kierroslukuun. Onko tuo sitten enää yksinkertainen verrattuna hydraulimoottoriin. Aika ikävä kurveissa ja muutenkin se voima-akseli.

No, tämän keskustelun voisi jättää johonkin muuhun threadiin kun ei liity esillä olleiden koneiden vertailuun.
Mitä selainta käytätte?

Oma valintani olisi Rapid, yksinkertaisempi peruskone kun ei mitään ilmahärpäkkeitä.

Kumpi sitten on yksikertaisempi, ilmapuhallin sähkömoottorikäyttöisellä syöttölaitteella vaiko iPadin ohjaama hydraulikäyttöinen syöttölaite. Kummassakin taitaa tutka mitata nopeutta. Vanhan Rapidin kohdalla asia selvä. Vai ovatko sittenkin molemmat yksinkertaisia jos toimivat ongelmitta (Rapidin alkuvaikeuksien jälkeen).
Jos sinulla on aikaisemmin ollut Rapid, niin pysy merkissä. Jos ei niin, sitten Horsch.

Perusteluja? Eikös uusi Rapid ole aika lailla erilainen käyttää iPadilla, vanhasta tottumuksesta ei ole paljoa hyötyä.

Miksi Rapidiin ei kannattaisi mennä jos aiempi merkki on joku muu kuin Horsch tai Väderstad?

Jäykkäkin Horsch taitaa seurata peltoa tarkemmin kuin Rapid. Kevyempi vetää ja tarkempi kylvövannas. Horschissa vakiona tukkovahdit, Rapidiin joutuu itse hankkimaan (vai saako jo nykyään tehtaalta, mihin hintaan?).

Rapid taitaa olla helpompi täyttää, tai riippuu siitä minkälaisilla laitteilla koneen lastaa. Horschilla taas näkyvyys taakse paljon parempi kun laatikko ei peitä koko maisemaa.

Eikös Horsch ole selvästi halvempi jos verrataan samaa varustusta molemmissa? Samasta talosta myytynä tarjous vanhasta pitäisi olla linjassa kummallekin merkille.
Kiitokset joukosta valaisevia kommentteja, lisää mahtuu :-)

Maraanin traktorikommenttiin olisin halunnut jatkoa. Ymmärrän että rakennuskurottajasta ei tule traktoria vetokoukku ja vaikkapa nostolaitteet lisäämällä mutta eihän tuossa tarkoitettu sitä ettei kurottaja voisi olla traktori rekisteröintimerkinnältään. Onko kuitenkin turha haaveilla rakennuskurottajan muutoskatsastusta traktoriksi jos ei valmistaja sitä ole sellaiseksi tyypittänyt (Trafin mukaan voi olla traktoriksi tyypitetty)?

En oikein usko että rengaskoko tai työkonehydrauliikan litäntä tai sen tyyppi tee kurottajasta yhtä tai toista. Noissa kurottajissahan ei tunnu olevan mitään standardia tyyliin etukuormaajan Euro-kiinnikkeet. Lisälaitehydrauliikkaa ja koukkuja ym. näkee molemmissa. Myös lyhyitä ja pitkiä puomeja näkyy molemmissa, toki lyhyemmät varmaan yleisempiä maatalouskurottajissa.

400 € on aika paljon vakuutuksesta jollekin 20 - 30 k€:n laitteelle jolla vähäistä käyttöä. Tuo ei ole ongelma jos rakennuskurottajan voi vakuuttaa traktorina kuten masinisteilla väitettiin. Pitää varmaan omasta vakuutusyhtiöstä kysellä onko tuossa mitään perää (vai onko vakuutusyhtiöiden yksilöllinen tulkinta).

Pitääkö rakennuskurottajassa käyttää dieseliä, Trafin mukaan pitää käyttää myös yksityisalueella?

Kertokaapa asiantuntijat miten maatalouskurottaja eroaa "tavallisesta" kurottajasta? Edullinen kurottaja hakusessa sekalaiseen maatalouskäyttöön ja esim. Nettikoneessa omat palstat maataloudelle ja maanrakennukselle mutta samoja koneita tuntuu löytyvän kummaltakin palstalta.

Onko näissä eroja ajonopeudessa? Saako traktorin liikennevakuutukseen? Jossain masinisteilla sanottiin että onnistuu myös tavallisen kurottajan vakuuttaminen traktorin liikennevakuutukseen vaikka olisi työkoneeksi rekisteröity.

Mitä vaaditaan traktoriksi rekisteröintiin ja mitä etua siitä saa?
Camon tai common rail moottori, traktori tai henkilöauto, kaikissa nykyään on rajoitettu polttoainetankin ilmanvaihtoa. Kyllä sinne menee korvausilmaa jos alipaine tankissa nousee liian suureksi (moottorin kuluttaman polttoaineen takia ja/tai lämpötilamuutoksista johtuen, lähinnä kulutus). Ylipainettakaan ei pureta ellei se nouse liian suureksi. Näin vältetään jatkuva ilman virtaaminen ja poistuminen tankista ja sitä kautta kondenssiveden muodostuminen.

Tiedä sitten mikä tässä keskustellussa koneessa on ongelmana mutta jo aiemmin mainittu matalapaineputkien vuoto johtaa putkien tyhjenemiseen tavallisesti ilman ulkoisia vuotoja. Tankin alipaine kun vetää putkista polttoaineen tankkiin vuotokohdasta tulevan korvausilman myötä. Seurauksena enemmän käynnistymisongelmia, pitkä startti, ei välttämättä moottorin sammuminen ajossa.
Siis jos lehdessä arvellaan kyseen olleen toimintahäiriöstä, tai toiminta häiriöstä jos se on jotain muuta. Kyllä Antissakin poltin sammuu jos puhallin pysähtyy ellei sitten kaikkiin niihin varmennuksiinkin ole iskenyt vika.

Kyllä kai yleisin syy on ilmaputki joka laskee uuniin päin tai jossa ei ole riittävää vaakaputkitilaa (lähinnä) täytön aikana lämpöpuolelle roiskuville jyville. Riittävä tila loppuu jos lämpöpuoli siivotaan riittävän harvoin.

Veikkaan että puhallin on pysähtynyt sen palon seurauksena eikä päinvastoin.

Niinniin. Nimimerkistäsi jäänyt valtra-etuliite pois.

Suuressa osassa traktoreita on Hellan valmistamat ajovaloumpiot.

Sulla taitaa olla joku sg-kopillinen jontikka, kun puhut ylävaloilla ajamisesta.

Yritetään nyt muistaa ettei lausuta pahaa sanaa valtrasta.

Yllä moitin sekä Valtraa/Valmettia että jonnikkaa, kumpi olisi pitänyt nimimerkkiin liittää?

Meillä on yhtä monta muuta merkkiä kuin Valtraa, antaa pohjaa moittia tai kehua muitakin kuin sitä yhtä uskontoa. Paljon uskottavampi kommentti jos moittii omaa merkkiä kuin jos moittii naapurin merkkiä jota omasta tallista ei löydy. Jälkimmäisiä varmaan puolet tämän palstan viesteistä.

Tuo meidän JD ei ole SG-kopillinen. Eikö JD-fanaatikot tunne merkkiään, otatteko niihin paikallisen kuormaajan kun tehtaalta saa JD:n oman kuormaajan? Sen JD:n oman kuormaajan mukana tulee tehtaalta (tietenkin) yläajovalot (mikä niiden oikea nimi sitten onkin). Valitettavasti tuossa Saksan jonnikassa ei ole Hellan valoja.
Sivuja: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 25