Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 25

Viestit - traktorikuski

kyllähän pyörä voisi olla akseliputkeen laakeroitu jolloin vetoakselin katketessa vain kyyti loppuu.

Eli kuten kuorma-auton akseli. Siinä ei kyllä stefa hinkkaa sitä vetoakselia mihinkään. Lisäksi tällä perusteella taitaa kaikkien traktoreiden akselit olla huonoa suunnittelua?
Halvemmaksi se kyllä tulee korjata, jos pyöränakseli katkeaa, mutta ei siinä rytäkässä pitäisi pyörän päästä karkuun. Helkutin huonoa suunnittelua.

Ei varsinaisesti kuulu aiheeseen mutta en ymmärtänyt mikä sen pyörän pitää matkassa jos akseli katkeaa stefan kohdalta?
Eikös näin vuonna 2019 jokaisella itseään kunniottavalla maatalousyrittäjällä ole vähintään 7m puomilla varustettu kurottaja, joten en ymmärrä mikä tässä on ongelma.

Kellään itseään kunnioittavalla ei ole JD6630:stä. Niinpä meilläkään ei nostella pusseja 7 metrin kurottajalla vaan tollasella jonnikalla.  :P
Vakituisen tulityöpaikan on täytettävä seuraavat vaatimukset:

    - tulityöpaikan rakenteiden on oltava palamattomia tai suojaverhottuja, jos rakenteet ovat palavia
    - tulityöpaikan rakenteiden ja suojausten on oltava niin tiiviitä, että tulitöissä syntyvät kipinät ja roiskeet eivät pääse
       kulkeutumaan työtilan ulkopuolelle tai tunkeutumaan rakenteiden sisälle
    - tulityöpaikalla on oltava vähintään kaksi 43A 183BC -teholuokan käsisammutinta, joista toisen käsisammuttimen
       voi korvata pikapalopostilla tai kahdella 27A 144BC -teholuokan käsisammuttimella
    - tulityöpaikalla ei saa olla työhön kuulumatonta palavaa materiaalia
    - tulityöpaikalla ei saa käsitellä tai säilyttää palavia nesteitä, eikä tulityöpaikka saa olla yhteydessä sellaiseen tilaan,
       jossa voi olla palavia kaasuja
    - vakituisella tulityöpaikalla on lisäksi noudatettava tilapäiselle tulityöpaikalle annettuja vaatimuksia, jos tulityön kohde
       oleellisesti lisää palovaaraa.

Hyvä tietää mutta liittyykö aiheeseen? Eli pitäisi myös kertoa mikä on vakituinen tulityöpaikka. Jos/kun aloittajan rakennuspiirustuksissa lukee kipsilevy niin tuskin niitä on merkattu tilaan johon eivät kelpaa.

EDIT: kai tässä pitäisi myös tietää mitä kyseisessä rakennuksessa on tarkoitus puuhata eli minkälaiseen käyttöön rakennuslupa ja piirustukset on hankittu.

Edellyttäen että se kone on ajokunnossa ja kuski.

Totta, mutta eiköhän tuosta kommentoimastani tekstistä voinut olettaa että puhutaan ajokuntoisesta traktorista. Miksi muuten verrata ollenkaan kustannuksia ajaen tai lavetilla. Ja pitää sen lavettikuskinkin ajokunnossa olla.
Se lavetti on halpaa lystiä, jos raktori pitää viedä huoltoon lavetilla.
Jos matkaa on yli 60km, niin lavetti tulee paljon halvemmaksi kuin itse ajaminen.

Tässä nyt ei kysytty lavettikuljetuksen hintaa mutta 60 km:n matka menee alle 50 litralla edestakaisin. 50 km/h keskinopeudella vähän yli kaksi tuntia ajoaikaa. Ei ole maanviljelijän traktorista kyse jos isännän tuntipalkka nostaa hinnan kahden lavettikuljetuksen yli. Tietenkin se isäntä pitää saada myös noudettua ja vietyä korjattu kone hakemaan mutta ei kauheasti muuta asiaa.
Toimiiko Valtrassa kaasupoljin normaalina kaasuna jos vaihdeautomatiikan laittaa manuaalille? Silloin saisi polkimen potikkaa testattua paikallaan kun kokeilee seuraako moottorin kierrosluku siististi polkimen asentoa.

Jassoo, että vieläkin nuo valmetit on näitä tee se itse ja kokoa koekappaleita.Aikoinaan valmutit kampiakselin stefa vuoti.Neuvoivat varaosissa laittamaan kaksi peräkkäin.Hyvin mahtuivat ja tais kolmannellekin jäädä vielä tilaa.Toleranssit ovat isot näemmä.

Jäi vielä se oma merkki kehumatta. Eikös tuo 6400 ole jo liki sen 40 vuotta vanha, ei oikein voi puhua "vieläkin". Tai sikäli kyllä että nuo valtut on vieläkin liikenteessä.

Mikä se toleranssi on jos stefalle on reilusti tilaa? Eikös suuret toeranssit tarkoittaisi epämääräisyyttä halkaisijamitoissa.

Eipäs ny liioitella, kun synkro on tasannut muutaman sekunnin akselin nopeutta niin ei se mitään enää jarruta.

Turpiini tietysti luistaa kokoajan – mutta se onkin eri juttu.

Enemmän vei vehkeissä olevat hyt pumput laturit sun muut apulaitteet – sillä niitä ISO tehojakin on saatu enemmän kuin Wanhoissa oleviin Din tehoihin verrataan – saattaa olla jopa niin notta uusi ISO valmettimalli on heikompi kuin vanha pienemmillä Din tehoilla mitattu.

Olisko tässä mennyt sekaisin synkronointi ja vinohammastus? Suorilla hampailla pienemmät häviöt mutta sitten kalisee kuskin hampaat ja korvat lukossa.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/f3af78ff-66c2-48a3-8155-92b0cfc54f25


Puhelimien navigaattoreiden tarkkuus paranee rajusti - löytää sijainnin 30 sentin tarkkuudella: ”Ennen navigaattori tiesi, millä tiellä käyttäjä on, nyt se tietää myös kaistan”

No nythän ei sitten  tarvi enää tuhlata tuhansia euroja ajo-opastimeen, kun kohta älykännykkää voi käyttää ajo-opastimena. Varmaan kohta saadaan ilmaisia tai halpoja ajo-opastinappseja.

Kahden taajuuden tuki on hyvä parannus mutta ei tuota ajo-opastimeen voi verrata jos ei osaa käyttää mitään korjaussignaalia. Kohtuullisia ilmaisia appeja on jo olemassa.

Jos myy löpöä dieselina, se on petos. Jos myy dieseliä ilman kuittia se on luultavasti verorikos. Siinä on vissi ero.

Varmasti on iso ero. Aihetta tuntemattomana olettaisin että verottajan kanssa kahinointi on se vaarallisempi vaihtoehto. :-)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Amazone
: 02.01.19 - klo:21:12
Asiaa tuntematta Nova vaikuttaa poistuvalta/poistuneelta mallilta kun tehdas ei sitä ollenkaan esittele:
https://info.amazone.de/DisplayImage.aspx?x=1200&y=1600&id=43351&format=&vergroessern=&thumb=1&page=last
Ei taida ihan noin yksinkertaista olla, ainakaan yleisesti. Jos vaikka tilalla on 10 000 l säiliökapasiteettia ja säiliö täytetään kertaalleen kahden vuoden välein niin tuskin sille välivuodelle ilmoitetaan 0 l kulutukseksi. Tai jos ilmoitetaan niin tuon luulisi tarkastajaa kiinnostavan yhtä paljon kuin todellista kulutusta suurempi ilmoitettu lukema (eli jotain hämärää sen ilmoittajan puuhissa on).
Ei mene täysin otsikkoon mutta edellisistä viesteistä tuli mieleen kysymys: onko siitä Horschin uudesta maahantuojasta mitään tietoa? Tekeekö nykyinen vielä ensi kauden tehdastilaukset vai myydäänkö nyt vain vanhaa varastoa (ainakin 2016 tuotuja kuulemma vielä myynnissä)? En näe tällä mitään merkitystä merkkivalinnan suhteen, muuten vaan kiinnostaa.
Lehdessä Rinne kehui että pitää minkä lupaa. Ja tämän eläke-edun erityisesti yrittää pitää. Kumma että heti seuraavassa lauseessa alkoi lipsua...
Sivuja: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 25