Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 25

Viestit - traktorikuski

Siitä itsekulkeva ruisku:
https://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-itsekulkevat-ruiskut/amazone-ug-2200/7laedl7h.html

Kumma että ruiskun leveyttä ei useinkaan mainita. Kai se Amazonen tunteville on selvää mutta moni ostajakandidaatti saattaa jättää kyselemättä.
Kyllä Nikkasellakin piha täynnä uusia pyttyjä on ja silti vanhoja siellä kunnostetaan. Eihän niissä se hitsisauma kriittiseen paikkaan tule (sinne pohjalle) vaan ylemmäs. Uusissakin usein jatkosauma siellä sivulla alempana.

Tietenkin tapauskohtaista kannattaako vanhaa kunnostaa vai hankkia uusi.
Miten tuo aloituskysymys pitäisi ymmärtää. Itsekin ajattelin kuten ja101 yllä mutta ehkä tuossa ei haettukaan läpäisykykyä sängessä vaan kylvöpohjan laatua kynnetyllä ja kevytmuokatussa missä tiheäpiikkinen väderikin menee läpi.

Väderstad NZA menee aika hyvin läpi jäykässä savessa sängellä jos olkimassa on kohtuullinen mutta ne kevyet hiekat sillä tulee mukana sänkipellossa.

Mutta oliko tässä tiedossa läpäisykykyinen äes ja haettiin vaan sen ominaisuuksia silloin kun oljesta ei ole haittaa?
Voi tietysti olla uudempikin. Mutta haalistumisesta ja ruosteen määrästä päätellen ei nyt ainakaan viime vuoden mallia ole. Tuskin edellisenkään...

Lukiko ilmoituksessa että "paikoitellen hyvässä maalissa"? Joku foorumilainen ottanut näistä jutuista nokkiinsa ja vetänyt ilmoituksen pois niin ei pääse tarkistamaan.
...Witraktori aikoo palkata Hankkijan John Deere konemyyjiä palvelukseensa ja siirtää John Deeren nykyisen huollon alaisuuteensa sekä kaksinkertaistaa traktori ja puimurimyynnin nykyiseen Hankkijan myyntiin verrattuna.

Noilla eväillä kyllä kovat tavoitteet.
Säiliössä ilma vaihtuu lämpötilojen mukaa,  jolloin ilmassa oleva kosteus tiivistyy säiliön kylmälle pinnalle, jos säiliössä olisi jonkinlainen kalvopaisunta säiliö jolloin ilma ei vaihtuisi ei kondenssivettäkään tulisi. Toki sitä voisi tulla edelleen nesteen autosta kovalla hinnalla.

Ei sitä farmarisäiliön ilman vaihtumista voi järkevästi kokonaan estää mutta tuo mainitsemasi ilman vaihtuminen ulkolämpötilan vaihdellessa pitäisi pystyä estämään. Säiliönhän ei tarvitse olla paineistettu kuten yleensä kalvopaisuntasäiliöiden tapauksessa, riittäisi pelkkä kalvo ilman sen takana olevaa painepurkkia. Yksinkertaisimmillaan ehkä muovisäkki huohotinputkeen kytkettynä?

Mitähän lakipykälät rajaa, miksi noissa farmarisäiliöissä ei käytetä samanlaista huohotinkorkkia kuin nykyisissä traktoreissa ja autoissa? Estää ilman vaihtumisen ulkolämpötilan muutoksista mutta päästää korvausilmaa tarvittaessa kun säiliö tyhjenee. Tekee pienen alipaineen säiliöön, onko liikaa ohuelle peltitölkille?
No Nikkasen Konepaja toimii, tiedän. Mutta aika turha kommentti tämäkin silti kun saattaa ne muutkin toimia ja korjaukset aika tapauskohtaisia.
Joo, tämä onkin ainoa mikä löytyy, myynnin yhteystiedot, ei teknisiä tietoja ei mitään, jos 2019 on firma hengissä on siitä enemmän infoa olemassa.

Totta, enpä lähtenyt enempää selailemaan. Itsekin aiemmin teknisiä tietoja, mainosmateriaalia ym. selaillut silloin kun sivusto oli vielä elossa. Vaikuttaa tosiaan lopun alulta (vähintään).
Ohjelmointi näkyy äkkiä kännisyynääjille. Sivistynyt tietokoneen huijaus ohi kännin ei ole mikään mahdoton tehtävä. Sen ehkä saisi selville vain purkamalla johtosarjat ja tutkimalla komponentit. Tien päällä sitä ei voi tehdä.

Ohi CAN-väylän? Tarkoitatko diagnoosipistoketta? Meneehän ne huijaukset CAN-väylällä paitsi ne jotka rajoittuvat ECU:n sisäiseen koodiin mutta nekin näkyy ulos.

Maantiellä pystyvät nykyään mittaamaan typen oksidien tason ohi ajavasta rekasta. En tiedä onko vielä kaupallinen toteutus mutta tulossa. Ihan sama sitten näkyykö CAN-väylällä vai ei. Mopomiehen päästöjä eivät kai halua haistella.  :D
mutta kiva kun etes nuissa kootuissa osais sanoa mitä koodi meinaa.   tiiän yhen aan joka seisoo hallissa ku ei " saa" tietoa mikä mättää!    ihan kiva ostaa vanha valtu!!!    siis näitä tietsikkahirmuja.

Eikö jonnikassa ole enää ohjekirjassa listaa vikakoodeista niin kuin ennen? Sama Fendtissä? EU kun hössöttää avoimuudesta niin voisi pakottaa nämä kaikissa merkeissä julkiseksi tiedoksi. Tehtaallakin pitäisi olla sen verran järkeä että ymmärtää suosiiko heidän tuotteensa ostajaa vai niiden huoltajaa.

Eikös Valtrassakin ennen ollut vikakoodit ohjekirjassa. Sittemmin tehtaan huoltoneuvoja antoi ne vähän yskien mutta nykyisin kumartavat huoltoliikkeille ja pyllistävät asiakkaalle.
Oniar: http://www.oniar.eu

Lantmännen Agro aiemmasta linkistä?
Ei ole ohi. Tulee vaan viisaampia systeemejä tilalle. Sitten tulee taas viisampia testejä ja sitten taas viisaampia systeemejä. Jne.

Erona aiempaan ainakin se että laitteet ei saa olla kokonaan rikki. Pitää saada toimimaan ainakin silloin kun ajaa mittauspisteestä ohi. Useinhan nuo ohjelmoidaan pois käytöstä kun joku osa menee rikki ja halvempaa poistaa kuin korjata.

Jos se uusi älykkäämpi menetelmä tietää milloin autoa mitataan niin saahan sillä ureaa säästettyä mutta ei korjauskuluja.
Onko nois uudemmiskin Valtrois todella noi, että voi valita uutta ostaessa vain 540/540e tai 540/1000? Eikö sitä vähän voisi kattella kilpailijoiden vakiovarustelistaa 540/540e/1000/1000e

Ei ole, ei vaadi paljoa nettiselamista että löytää vaihtoehdot. Neljää eri nopeutta ei taida saada mutta kolme eri nopeutta saa mutta vakiona ei ole. Missäs malleissa on neljä nopeutta vakiona? Fendtissä ei näytä olevan.

Mihin muuten 1000e nopeutta käytetään? Joku ihan ylisuuri traktori pyörittämässä pientä klapikonetta?
Ei se auto parksissa (sammuksissa, virrat pois päältä) mittaa sitä akkuun menevää tai sieltä kulutettua virtaa. Lavan pistoke on varmaan kytketty runkoon (maajohto) jolloin CTEK:in latausvirta näkyykin siinä maanavan vierellä olevassa anturissa jos vaikka käydessä sattuu lataamaan. Joka tapauksessa pieni virta verrattuna auton omaan laturiin.

Varoitukset sen akun virta-anturin suhteen koskee varmaan enemmän nuorison poppivehkeitä ym. kuluttajia joita ei pitäisi suoraan akun napoihin kytkeä. Kukapa sinne haluaisi mennäkään kun runkoa löytyy helpommin.
Muistaakseni 805:stä vai olik 6300 oli se pumpusta lähtevä kuminen imuputki tipahtanut. Öljy vaan vaahtosi kun pumppu imi siitä öljypinnan rajamailta. Joku silloin tiesi että on aika yleinenkin vika.

Taisi saada laitettua paikalleen sieltä kyljen luukusta enempiä purkamatta.
Sivuja: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 25