Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25

Viestit - traktorikuski

...sekin on mielenkiintoista minkälainen sotku syntyy jos tuommosen sähköauton latauspistoke jää  irroittamatta kun lähtee liikenteeseen :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Ei tule minkäänlaista sotkua kun sillä autolla ei pääse liikkeelle jos latausjohto on kiinni. Ne on bensa-autot ja kaasuautot jotka nyppii "latausjohdot" mukaansa. Aika käsittämätöntä että edes kaasun tankkaukseen ei ole rakennettu mitään älyä.

...Jos näitä autoja ladataan vaikkapa 10 kWh, se tekee 33 miljoonaa kWh eli 33 000 MWh. Suomen vesivoimaloiden yhteenlaskettu teho on 3 100 MW.

Mikä lie keskimääräinen ajosuorite koko autokannalla mutta edellisessä laskelmassa olisi voinut todeta että vesivoima riittää mukavasti lataamaan nuo autot. Sitä kun tulee vuorokaudessa 74 400 MWh, tuplat tuosta 33 000 MWh:sta. Tietenkin silti ongelma kun autojen lataaminen ei jakaudu tasan vuorokauden ympäri ja vaikka jakautuisi niin tuskin nykyiset vesivoiman käyttäjät vapaaehtoisesti siirtyvät paristoihin.

Ei ole palmuöljyä tuossa tavarassa.Tekevät jätteistä ja kaikenlaisista teollisuuden tähteistä,eläinrasvoista ym.


Hyvä että joku tietää, Nesteellä itse sanovat että osa MyDieselistä on palmuöljyä. Kiertelevät kyllä tarkkoja lukuja mutta 20% uusiutuvista olisi sitä palmuöljyä. Meneehän uusiutuvia muihinkin Nesteen tuotteisiin niin voisi arvella mydieselissä olevan yli 20% palmuöljyä.

https://www.neste.com/fi/konserni/vastuullisuus/vastuullinen-toimitusketju/vastuullisesti-tuotettu-palmuoljy
Ei kyse ole biodieselistä ollenkaan. Biodiesel kasvaa levää, koska on esteri. MY diesel on tehty myös jätteistä, mutta täysin eri menetelmällä, eikä ole esteri, vaan puhdas hiilivety, ihan kuin normilöpö. Biodieseliä voi olla vain hiukan fossiilisen seassa, mutta MY diesel on ihan 100% juttu eikä seassa ole mitään muuta. Se on pakkaskestoltaan parempaa eikä siinä ole mitään eroa perinteiseen käyttäjän kannalta.

No onko tämä sitten sitä palmuöljystä valmistettua tavaraa? Kauko-Idässähän tuhotaan valtavia määriä sademetsiä Suomen valtion tuella että tänne saataisiin ympäristöystävällistä löpöä. No, uusi hallitushan on niin vihreä että veti tuen pois.
kyllä janne siitä viestistä olis tyytyväinen.          btw, mitä nuissa jonnen vanteissa oli kyse?    katki pultit?   vai ratkiimat reijissä?        nyyssä oli vannekehän ja kiinnikkeitten saumat arkoja vetätykselle... ilmat karkas nuista saumoista..

Asutko jossain Lapin perukoilla vai miten ei ole yhtään jonnikkaa pyörä irronneena osunut kohdalle? Vai oletko vaan lisännyt kaasua vihreää nähdessäsi etkä ehtinyt katsoa mistä oli irronnut?

Täällä etelämpänä noita on ollut näytillä teiden varsilla vähän väliä.
Lisätään nyt sen verran että vaikka rakenne nurinkurinen olisikin, pois en antaisi!

Tarkoitatko etujousitusta, Valtraa vai molempia? Käsittääkseni pulttien katkeilu koskee etujousitettua mallia (sekä Fendt-tyyppistä että Valtran ilmajousitettua eri malleissa?).
Lepäähän se sitten niitten kumipallukoitten päällä niin aattelin että olis vähemmän rasitusta niille pulteille, eihän ne joustosylinterit tue sitä systeemiä kuin korkeussuunnassa.  Pitää huomenissa tarkistaa..

Ei ne joustosylinterit tue mutta ajattelisin että pyörän osuessa johonkin esteeseen se jouston myötä ohittaa sen esteen vähemmällä voimalla kuin ilman joustoa. Mutta kuten sanottu, yksippuoleinen kiinnitys on siinä Valtran etujousituksessa samoin kuin jonnikan takanostolaitteen sylinterissä ja molemmat katkeilee. Fendtissä ihan eri ongelmat.
Ettei vaan ventissä ole just sama systeemi, pitäs käydä katsomasa, ja varoiksi ajella ilman joustoa..

Kannattaisi lukea koko threadi, ei tarvitse käydä omasta Fendtistä katsomassa.

Mutta miten se kiinnike kestäisi paremmin jos ajaa ilman joustoa? Eiköhän tule vaan kovemmat iskut kiinnikkeille. Vai meinasitko ajaa niin hiljaa että ei jousta vaikka jousto aktiivisena.
Ainakin noissa moitituissa T4 Valtroissa on turvavyöt vakiona. Täytyy kyllä myöntää että liian usein jää itseltäkin kytkemättä niissä missä vyöt on.
Tollasia loppuunajettuja ne vallut on, 16 000+ tuntia ajettuja. Muita merkkejä ei oikein tahdo olla tarjolla yli kymppitonnin ajettuna.  ;)
Kyllä vain tarvitsisi löytää vaikka 250 voimavirta kone. Itellä kyllä 150 kempin minarkki, palaa 3,25 puikko mutta olis mukava hitsata väkevämmällä koneella tuollaisia väkevämpiä lootua. Paksuuksia 25mm+

Siinäpä se. Mopomiehen mopopellit menee varmasti migillä ja valovirtakoneella mutta meillä ainakin hitsari vaihtaa migin voimavirtakäyttöiseen puikkokoneeseen kun hitsataan oikeita rautoja eikä peltiä.
Pihapiiristä ja metsän laidasta kaadetuista puista saattaa kerätä kourallisen nauloja. Tukkien tutkaamisessa ja kadonneiden koneiden osien etsimisessä kannattaa muistaa käyttää eri tutkaa kuin aarteenetsijöilllä. Jälkimmäinen hylkii rautaa ja keskittyy jalometalleihin jotka taas tuntuu hylkivän maajussia.
cutana,  kertoisikko mikä tuossa yksilösä oli vikana.   kun taas niiiin moni ajaa ilman mitään vikaa.. ????   ite en ole viatonta konetta nähnykään. mut kuiteskii...

Ei kannata olla huolissaan. Kysehän oli naapurin traktorista. Naapurin koneessahan täällä lähes aina ne ongelmat on eikä omissa.
Jos hintaluokka on 50e, niin tuskin joutuu pahaan pulaan. Riippuu
tietysti verotarkastajan persoonasta. Täytyy myös osata selittää, miten
ko. laite liittyy maatalouden tulonhankintaan. Itse en laittaisi, jos ei
liity mihinkään asiakkaalle tehtävään työhön.

Miksi pitäisi olla asiakkaalle tehtävää työtä? Traktoriakaan ei laiteta kirjanpitoon jos se on pelkästään tilan omaan käyttöön?
t4 kuten kirjoitin. Eikä ilon päivää muutenkaan.

Kiitos varmistuksesta.

Itsevarman oloinen kommentti vaan sen jälkeen kun aloituksessa luki "t4:ssä joku tappiongelma". Luulisi olevan enemmän tietoa mikä ongelma tarkalleen ja olisi suotavaa sitä tietoa sitten vähän jakaakin kun kysytään. Tältä pohjalta menee mappiin jonnikkamiesten mielipiteet (osa niistäkin faktaa mutta lähes kaikki käyttökelvotonta kun ei koskaan voi luottaa siihen että nyt osui oikeaa tietoa kohdalle).
t4 valtroissa kanssa joku tappiongelma. Uuden saa toki ilman kun entinen tipahtaa mutta etukäteen asiasta ei hiiskuta.

T4 vai N4? Eikös N-sarjassa ole tuon onnettomuustraktorin kaltainen etujousitus ja T-sarjassa Valtran ilmapussijousitus? Vai onko joku ihan muu pulttiongelma?

PS. Naapurin Fendtissä kaksipuoleinen tuki sille valtrassa katkenneelle pultille.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 25