Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 22 23 [24]

Viestit - EX-FERMERI

Ei tässä kukaan kettuile. Mutta väännän ja vain tämän kerran rautalankamallin. Ford osti New Hollandin jolloin muodostui Ford New Holland. Sittemmin Ford on luopunut traktorituotannostaan Ford -brändillä ja FORD traktoreita tuotetaan ja kehitetään siten edelleen New Holland -brändin alla. Voi olla myös muita lisensoituja tuotantoja muiden brändien alla tuotantopaikoista ja markkina-alueista riippuen. On ymmärrettävää että Ford luopui brändillään traktorituotannosta taannoisen ameriikan autoteollisuuden kriisin ja uudelleenjärjestelyjen  vuoksi. Valillä firmoissa pitää saneerata. Kuinka paljon Ford edelleen omistaa New Hollandia on sitten eri juttu. Mutta ei se FORD traktoreiden olemassaoloa eikä edelleen kehittymistä miksikään ole muuttanut.
Katsoppa SAS sitä folkkarisi vilkkuvalolasia. Ei se ole saksan tehtaalla tehty vaan Fujian Ping Pong Co. Ltd:n tehtaalla Sanghaissa. Sen tehtaan katolla ei ole volkkarin VW logoa.
Vastaavasti traktorit, joissa on selvästi FORD;in tyylisiä komponentteja ja muotoja ovat Fordeja ja Fordin tekemiä koska ne ovat tunnettua ja koeteltua parhainta laatua olipa ne minkä tahansa merkin alla. Ko. tapauksessa Ford yhtymä on halunnut varmistaa laatutuotteen elämän New Hollandin ja edelleen lisensiointien kautta.

Toivottavasti tämäkin SAS;in ongelma tuli nyt selväksi ja päästään jatkamaan varsinaisessa Topicissa eli FORD SUPER MAJOR 854T:n metsästyksessä.
 

Ihan vakavasti ilman v...... mikä oli foortin maailmalaajuisen tuotannon tuhon syy?
Siis mitä ? Mihnään ole kadonnu .
Minusta suomessa ei myydä ford merkkistä uutta traktoria ,nyykkäriä kylläkin mutta se onkin Fiuu.
Oletkos SAS koskaan kuullut yrityskaupoista- ja fuusioista?

Ford ei ole kiima vaan aina raikas ja uudistuva elämäntapa;)

SAS:lla/llä on muuten länsimaiden vanhin ja ikääntynein lentokalusto.

Miksi foortin taru loppu kuin leylantin siinäpä pohtimista foortikiimaisille.
Tuo on juuri se kohouma ja "konepellin" eli lasikuidun erikoisuus. Bongaamassani yksilössä ei kuitenkaan ole postaamasi County -version "Super 4" -brändimerkkiä vaan FORD -brändimerkki kunten muissakin ajan 1000 -sarjaisissa.

Olen arvaillut juuri samaa kuin sinäkin jahka County ja Ford olisivat tehneet rinnakkain. County on yhden nettilistauksen (ei varmasti virallinen) mukaan tuottanut ko. mallia vain 1968. Countyhan valmisti tiettävästi vain 4-veto tekniikan ja muu tekniikka tuli Fordilta joten en usko Countyn itse jälkikäteen turbottaneen Fordilta hankkimiaan vapaastihengittäviä 5-tonnisten puolivalmisteita. Sellaisestahan olisi seurannut takuuongelmia. Tuskin sellaisia olisi myyty myöskään Ford -brändin alla.

Hienon kuvan laitoit Countysta. Olen tainut nähdä saman jonkun fransmannin sivulla. Harvinainen malli.

Olisikohan County ja Ford tehneet rinnakkain, koska tämmöinenkin County-malli löytyy,
on juurikin erilainen konepelti vastaavan ajan 654 kanssa.



-SS-
Jos muut on sulatettu niin silloin minun tiedossani oleva on ainut ja siinä tapaksessa olet aivan oikeassa, se voi olla jopa onnekseni :))

Ne kaikki on sulatettu ja se on onneksi .
Onko kellään näköhavaintoa sinivalkoisesta takavetoisesta Ford Super Major 5000 TEHDASTURBO -versiosta; 854T?? Vuosimallit 1965-1968? Ko. mallin näkyvimmät ulkopuoliset tuntomerkit ovat seuraavat; Lähempänä rattia ennen konepeltiä, konepellin alarajan kohdalla kyljessä teksti; "Ford Super Major". Jäähdyttimen kohdalla kylkipellissä konepellin alarajan alapuolen kohdalla teksti; "854T". Konepellissä pakosarjan puolella eli kuskista katsoen vasemmalla on pellissä kohouma juuri turbon vuoksi. Muissa Super Majoreissa ei tuota kohoumaa konepellissä ole. Lisäksi konepelti ei ole peltiä vaan lasikuitua. Ilmanotto ei tässä mallissa ole tattimainen pieni sienipurkki vaan läpinäkyvä kirkas pleksimallinen malja kuten myöhemmässä ja Fordin ensimmäisessä varsinaisessa 7000 sarjatuotantoturbossa.
Luonnollisesti tuon vuosimallin Fordit tulivat maahan ilman ohjaamoa ainakin pääsääntöisesti, joten kyljen "Ford" ja "Super Major" -tekstit saattavat olla joko kokonaan tai osin jälkiasenteisen ohjaamon sisäpuolella, jolloin jäähdyttimen kohdankin "854T" -teksti saattaa haalistuneena jäädä herkästi huomaamatta. Siksi parhain ja varmin tuntomerkki on tuo konepellin kohouma ja läpinäkyvä (mahdollisesti ajan saatossa tummunut) pleksimalja ilmanottona.

ÄLKÄÄ VIESTITTÄKÖ VIISTONNISEN JÄLKIASENTEISISTA TURBOISTA. NIISTÄ EI NYT OLE KYSE !!!

Kyseessä olevaa mallia on aikanaan todennäköisimmin hankittu vain kartanoihin tai isoille maatiloille. Ilmeisesti lähinnä etelä-, lounais- ja länsi-Suomeen, sekä pohjanmaan tiloille. Poikkeuksena keski- ja itä-Suomen kartanot. On myöskin selvää että myöhemmissä vaihtokaupoissa malli on saattanut kulkeutua mihin vain. Mutta kaikkein todennäköisimmin tämä malli on jo jossakin hylättynä tai osin purettunakin.

Suomeen on ilmeisesti tuotu jokunen "854T" 4-vetoinen County versio. Havainnot edellämainituin tuntomerkein kiinnostaa myös. County versiota 854T:stä valmistettiin tiettävästi vain 1968.

TAKAVETOISESTA Ford Super Major 5000:sta TEHDASTURBOTETTU 854T -malli ei siis ole County brändin alla vaan Ford brändin alla. Se näkyy selvästi keulamaskin yläosasta FORD-merkkinä. Ko mallia on tiettävästi tehty pieni sarja ennen varsinaisen tuotantoturbon valmistusta joka olikin siten Ford 7000 takavetoisena. Takavetoista Ford Super Majoria 854T -mallina joka perustuu Ford 5000 malliin tuotiin ilmeisesti vain kourallinen Suomeen. Huomattavaa on ettei Fordin eikä Countyn tuotantolistauksissa mainita ollenkaan takavetoista 854T mallia. Ilmeisesti pienen koeluontoisen tuotantomäärän vuoksi. Jos kellä tähän muutoin lisättävää niin mielellään kiitos ja mieluiten vain faktatietoa hakemani mallin havainnoista kuulopuheiden sijaan. 854T -mallisen löytäminen voittaa mennentullen geokätköilyt ja pokemonit ;)
County turbotti 654 malliaan josta tuli 854T malli jo -60 luvun loppupuolella.
Turbosarjaa myytiin myös pelkästään mutta Ford eväsi takuun.
Voimansiirto kuulemma 5000 140hv asti suunniteltu joten  ei aivan heti hajoa.

Suomeen tuotu tiettävästi kaksi 854t mallia. Hinta ero ollut vissiin aika pieni 1004 tai 1124 malliin.

Kuulemma yllättävän hyvä ahtamaan tuo CAV turbo mutta harvinainen eli enää ei saa osia."

* Myös takavetoisesta Ford Super Major 5000:sta on turbotettu 854T -malli joka ei siis ole County brändin alla vaan Ford brändin alla. Ko mallia on tiettävästi tehty pieni sarja ennen varsinaisen tuotantoturbon valmistusta joka olikin siten Ford 7000 takavetoisena. Takavetoista Ford Super Majoria 854T -mallina joka perustuu Ford 5000 malliin tuotiin ilmeisesti vain kourallinen Suomeen. Huomattavaa on ettei Fordin eikä Countyn tuotantolistauksissa mainita ollenkaan takavetoista 854T mallia. Ilmeisesti pienen koeluontoisen tuotantomäärän vuoksi. Jos kellä tähän lisättävää niin mielellään kiitos ja mieluiten vain faktatietoa kuulopuheiden sijaan.
Sivuja: 1 ... 22 23 [24]