Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 24

Viestit - EX-FERMERI

Mistä saapi kottareihin umpikumipyöriä??

Kyllä on, kaikissa perävaunuissa traktoreissa työkoneissa.Sisikummit on.autossa ei ole.On kaksi viikkoa vanhat kesäkiekot.Nii ja taitaa olla tuo ruohonleikkuri jossa ei ole sisukumeja, kottareissa on umpikumipyörät.
Se on hyvä paikka se koiranpaska. Mut käytä TIP TOPIn liiman kanssa. Olen paikannut henkilöauton renkaan monta kertaa kun ruuvin irroittanut. ja vannetta taikka rengasta irroittamatta tien päällä. Kompuralla vaan sitten vähän lisää ilmaa ja menoksi.

Tänään ku hyppäsin traktorin kopista, niin sattumalta osu silmä 4 tuuman naulaan, joka törrötti takakumissa. Vähän vinosti oli mennyt sisään, mutta läpi se kai on mennyt, kuka tietää kuinka kauan se on siinä mukana pyörinyt, oli aika kuluneen näkönen. Pitänee hakea huomenna kaupasta koiranpaska paikkoja, kokeillaan nyt ensin sillä korjausta.
Etkö sinä tiedä konemiehen käskyä no: 8? Kun kone tai laite jätetään seisomaan, kirkkaat vedetään sisään. Hydraulisylintereiden varsia ei koskaan jätetä näkyville.

Voiko tuo laitesuoja-aine jämähtää
Omien kokemusten mukaan voi. Kun hommattiin rapidi, niin myyjä sanoi, että ilman muuta kannattaa aina vetää apulantasäiliö sillä, vetää kevyen kerroksen ja ei sitä tarvitse pyyhkiä pois, se häviää itsestään, mutta suojaa tehokkaasti. Mää sitten hommasin jonkun ruiskutuskannun ja vetelin sillä mielestäni kevyen kerroksen. Saattoi olla, että olisi pitänyt olla joku paljon laadukkaampi sumutin käytössä, joka olisi tehnyt ohuemman kerroksen. Lopputulos oli kuitenkin se, että sellainen tahmakerros sinne jäi, että se ei ole lähtenyt pois kuin pikku hiljaa kulumalla. Monena vuonna kokeilin erilaisia liuottimia ja mömmöjä, mutta mikään ei purrut kunnolla.

Tältä pohjalta, ainoa paikka jonne kyseistä tuotetta käytän on rapidin kiekot. Sieltä kyllä lähtee nopsasti irti. Muualle tota ei uskalla laittaa. On ollut käytössä pariakin merkkiä, tiedä sitten eroista.

Jotkut äkeen hydraulisylinterien varret olen pesun jälkeen sivellyt 10w30 öljyllä maalipensselin kanssa. Toimii ihan jees. Samoin kultivaattorin syvyydensäätöruuvitangot on hyvä vedellä öljyllä läpi käyttökauden jälkeen.
Tämän otsikon alle voi liittää maatalouteen liittyvien museoiden ja kokoelmien osoitteita, yhteystietoja, aukioloaikoja ja tietenkin web osoitteita. Lähtökohta siis että museo taikka kokoelma on oltava yleisesti yleisölle esittelyä varten tarkoitettu. Saa listata myös ulkomaisia museoita/kokoelmia varsinkin jos on käyntikokemuksia.

Aloitan listauksen traktorimiehen pyhiinvaelluspaikasta, jossa emännätkin voivat viihtyä;

kovelantraktorimuseo.fi/
Ja jos ei höyrypesurillakaan lähde (pienempää mallia saa muuten silloin tällöin Liiteristä), niin sitten hiekkapuhallus ja pintaan Ferrexiä. Kyllä lähtee ;)

Jos siinä suojaöljyssä on rypsiöljyä, niin suojaa tehokkaasti mutta kuivuttuaan lähtee vain
raaputtamalla pois. Aja paikkakunnan napamiehen pihaan ja kokeile höyrypesuria.
Jos olis vanhat kunnon sarkaojat niin noutaja voisi tehdä niistä täsmäiskuja. Thaikku vois toimia useammalla tilalla. Mutta myös marjan- ja sienien poiminnassa saaden verovapaata palkanlisää. Käyttäkää ny vähän mielikuvitusta. Mutta malttaskohan isännät jakaa thaikun työpanoksen. Saattas ilmetä mustasukkaisuutta jos sattuis olemaan nätti tyttö.

Tuossa hiilihapon käytössä on jo ideantynkää. Sehän ei muuten ole myrkky vaan luonnontuote. Eli -78 asteista. Paleltumavamma hukkikselle siis. Nestetyppi olis vielä nopeampaa jotain -278 asteisena. Mutta kyllä hiilihappo varmaan riittäis ja olis helpompi käsitellä. Kellä hiilihapposammutin CO2, niin eikun kokeilemaan ! ja palautetta tänne. Ja voihan sitä kokeilla myös juolaan ja vihneisiin.

Täytyy kyllä BACKSPACE:n yritystä lukuunottamatta todeta että te kaikki muut olette lahjakkaasti erkaantuneet luonnosta. Ajatustanne kiihottaa vain myrkkyjen ja helevetin kalliin tekniikan ihmettely&fantasiointi. KUKAAN ei suonut edes ajatusta luonnonläheiselle ehdotukselleni hukkakauran noutajan koulutuksesta. Koiran sijaan sellainenhan voisi olla vaikkapa koulutettu yhdistetty Thaimaalainen marjanpoimija. Ja sellaisellahan voisi olla myös muutakin käyttöä vaikkapa sihteerikkönä ja kulttuurikouluttajana talviseen aikaan.

Teissä ei kokonaisarvioiden ole siten enää edes metsästysviettiä, erähengestä puhumattakaan. Pelkkää somenörttiainesta.

Koira levittää noutaessaa hukkakauran ja thaikulle pitäisi löytyä muutakin tuottavaa työtä tai polvella istumista, Ei niitä hukkakauroja kai kenenkään pellolla niin paljoa ole että kuukauskaupalla piisaa kerättävää? Droneen vain konenäköön tunnistus ohjelma hukkakauroille ja hiilidioksidikapseleilla toimiva ruutta sumutamaan myrkyn  paikallisesti rikkakasvin päälle. Ei siinä kymppitonnien investoinnista olisi kysymys, jollei kauppa halua välttämättä niin rahastaa.

Koiria ei saa juoksuttaa viljapelloissa, kun niiden idioottien huulet halkeavat vihneistä. Eteenkin noutajien joiden on pakko juosta kieli ulkona.
Just joo. Jäteöljyy jossa on kaikki rikit ja paskat seassa. Näitä Tee-se-itse ropelipäitä sitten riittää ;)

Ite tuli laitettuu punastvaseliinii sekotettuun jäteöljyy ja hiekkatielle pöllyttelee nii ihan kelpo suoja.
Juuri näin. Mutta kai tossa rakkineessa on hydrauliöljyn lämpötilan osoittava mittari?

LS linjasta kone ottaa senverrankuin tarvii. kytkemiseen kannattaa ottaa ihan oikeasti homman osaava asentaja, eikä tehdä kytkentää Agronetin asiantuntemuksella. Asiantuntemattomat huoltomiehetkin on kytkeneet LS:n päin p.tä ja silloin tehoa hukkuu, öljyt lämpenevät ja pumppu kärsii.
OIKEIN tiedetty !

Malangolle 1 piste ja palkinnoksi oikeus katsella kuvia toisenkin kerran.

Oksalle 1/2 pistettä hyvästä yrityksetä ja John Deere nimen suomennoksen "Jussi Peura" etunimen tietämyksestä. Oksalle palkinnoksi hyvä mieli.

Muut kuvia kuikuilleet voivatkin prepata englannin taitoaan tulevilla kansalaisopiston kursseilla.

John Deere.
Täytyy kyllä BACKSPACE:n yritystä lukuunottamatta todeta että te kaikki muut olette lahjakkaasti erkaantuneet luonnosta. Ajatustanne kiihottaa vain myrkkyjen ja helevetin kalliin tekniikan ihmettely&fantasiointi. KUKAAN ei suonut edes ajatusta luonnonläheiselle ehdotukselleni hukkakauran noutajan koulutuksesta. Koiran sijaan sellainenhan voisi olla vaikkapa koulutettu yhdistetty Thaimaalainen marjanpoimija. Ja sellaisellahan voisi olla myös muutakin käyttöä vaikkapa sihteerikkönä ja kulttuurikouluttajana talviseen aikaan.

Teissä ei kokonaisarvioiden ole siten enää edes metsästysviettiä, erähengestä puhumattakaan. Pelkkää somenörttiainesta.
Meinaakkona jotta jollai täältä neuvoja kysyvällä olis niin paljon riihikuivaa jotta olisi varaa 4270:llaa seisottaa ruostumiseen asti??;))))

Onko olka-akseleiden laakerit ehjät? Toisissa kun ei ole nippoja laakereille niin joskus on jopa ruostunu jumiin.
Noh nyt kun kehuskelette vuosimalleillanne ja ruosteetomuudella niin kannattaa muistaa jotta määräävä tekijä korin säilymiselle on käyttöolosuhteet. On esimerkiksi kaksi ääripäätä. Helsinki jossa joka toinen päivä pitkin talvea on vetinen ja joka toinen päivä on liukas pakkasen puolella. Elikkä suolaa, suolaa ja enemmän suolaa on teille kylvettynä. Siksi päivittäinen pesu alustapesun kera on stadissa tärkeä, jos moisissa olosuhteissa ajelee. Ja välillä olis hyvä jos kiesi sais kuivata lämpimässä tallissa. Useimmilla ulkona kadun varressa koko talven kosteudessa.

Sit toinen ääripää on napapiirin yläpuolinen Suomi. . Hyvät tiet eikä suolailla talvella. Sen kun ajelee ja muistaa porovaaran. Riitätävästi pakkasta elikkä auto on kuivissa olosuhteissa vaikka olisi ulkona koko talven verrattuna etelään.
Miten voi olla mahdollista että tällä saitilla olevista sadoista traktoriasiantuntijoista kukaan ei edes uskalla arvata kuvan traktorimerkkiä??;)))). Tässä viimeinen yhden(1) pisteen vinkki.
Vapaa sana / Vs: Kepuvetoinen vouhotus.
: 03.08.17 - klo:08:25
Paavo presidentiksi !

Täytä ja lähetä Paavon kannattajakortti;

http://kansalaispuolue.fi/upload/File/KANNATTAJAKORTTI.pdf?984249

Ohjeet:

www.kansalaispuolue.fi
Hio ruosteet pois, kittaa, hio, pohja ja pintamaalia. Sitte kattoon ruoteettomampaa ja vanha vahinko kiertoon. Muuten saa joka vuosi syynätä ennen katsastusta.

Minulla on jo reilussa iässä oleva Saappi 9000. 2 kertaa Dinitrol käsitelty 200 tonnia ajettu ja aina tallissa pidetty. Nyt pitää takarenkaan edestä helmakotelon pätkä uusia. Muuten erinomaisen hyvä alusta edelleen. Etelä-Suomen suolakyllästetyillä asfalteilla ajettu. Meinaa paljon kotelosuojaukset, myös takaluukun sisäpuoli, konepellin sisäpuoli, takakontin sisäpuoli ja alustan massaus. Lisäksi säännöllinen alustan pesu teiden suolauskaudella. Paljon merkitsee myös säännöllinen alustan tarkistus ja massan paikkauskorjaukset jos ajelee hiekkateillä. Sisälokasuojat pitä tietty olla. Kaikki tuo on vaivan arvoista jos aikoo ajella pitkään. Lisäarvoa sillä ei autolle saa mutta on helpompi myydä.

Valmistajien puhkiruostumattomuustakuu tarkoittaa että pidät autoa korkeintaan 5 vuotta ja vaihdat uuteen. Suojaamattomassa uudessa autossa on vain sinkkipölymaali pohjassa suojaamassa merikuljetuksen tehtaalta myyjälle. Tehtaan korisinkityksiin ei pidä luottaa. On kaksi eri asiaa onko kori kuumasinkitty vai sähkösinkitty. Jälkimäinen on täyttä humpuukia ja vain myyntiä varten. Olen nähnyt 3 v vanhan 80 tonnia etelä-Suomessa ajetun suojaamattoman pösön pohjan. Oli 100%:sti kauttaaltaan ruosteessa.

ite aikoinani suojautin tojon liikkessä ja nyt eilisiltana kun kerkesin sitä pikkasen pedemään, huomasin jo ruostejälkeä lokarinreunoissa ja kiveniskemäestimen liepeillä...   saakeli pitäsköhän jotain tehä?     mikä olis hyvä rousteen pysäyttäjä..?
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 24