Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5

Viestit - AP1982

Ketjujen käyttö Valmetissa näyttää vaikeutuvan jokaisen mallisarja uudistuksen jälkeen. Vai pitäisikö varustelistalta osata poimia joku metsälokari tms.

Näinhän se taitaa olla. Tuossa vielä korostuu kun taitaa olla "ylikokoiset" renkaat. Oisko 600/65/38 takana, eli korkeudeltaan samaakuin 18.4R38. Tuossa A4 sarjassa taitaa "oikea" korkeus olla 16.9R38 ja sitä vastaavat millikoot, noilla vois ketjut jo jotenkin mahtuakkin.
Aiheeseen ei liity mutta melko rasittavaa lukea näitä "hauskasti" murteella kirjoitettuja tekstejä... Miksei voi kirjoittaa ihan suomeksi? ;)

Ihan selvää suomea kaikki on.

Nooooo, siitä voinee olla montaa mieltä...

Mutta sahoista itselläkin se mielipide, että oli merkki mikä tahansa, kunhan pysyy "ammattilaismalleissa" niin säästää hermoja ja ehkä pitkällä aikavälillä rahaakin.
miksi muuten mettäkoneita tekevät ku tuommosellakin pärjäis???   on net ihmo ku ei ketjui käytä vaikka parantais menoa monasti...     nooooo, se julkisuus teettää kaikkee..

Noilla renkailla lienee turha yrittää ketjuja laittaa, senverran ahtaalta näyttää takakaarien sisällä. Kai noi sentään metsärenkaat on? Näyttää kovasti perus peltorenkalta?
Aiheeseen ei liity mutta melko rasittavaa lukea näitä "hauskasti" murteella kirjoitettuja tekstejä... Miksei voi kirjoittaa ihan suomeksi? ;)
https://m.nettikone.com/potila/kk13/1761168?vifAdCount=9&vifNav=Y

Onko tuollaisesta spiraalijyrästä kokemusta, tukkeutuuko herkemmin kuin esim putkipakkeri?

Mihin tommosia perässä tulevia "jäljentasaajia" niinku tarvii, muuta kun painoksi????

Työsyvyyden säätöön. Kyseessä ei siis tuo Potila vaan siipiteräkultivaattori ilman tukipyöriä. Eli onko tietoa tuollaisen tukkeutumisalttiudesta?
https://m.nettikone.com/potila/kk13/1761168?vifAdCount=9&vifNav=Y

Onko tuollaisesta spiraalijyrästä kokemusta, tukkeutuuko herkemmin kuin esim putkipakkeri?
Alle 60km/h kulkevat ei tarvii ammattipätevyyksiä, eikä liikennelupia.

Kiitos, tuossa on tyhjentävä vastaus. Kiitos muillekkin asiallisista vastauksista. Ei tullut ainuttakaan ”nottaa taikka ristusta” onneksi... 👍
Yksi tapa helpottaa omaa mieltä on varata jokin 400 litran siirtosäiliö täyteen dieselöljyä. Sillä voi tankata, jos homma tuntuu traktorin dieselveron suhteen riskialttiilta. Ja se päivämaksukaan ei liene kohtuuton vaiva verkkopankissa maksaa.

-SS-

Löpön osalta totta! Vielä kerran, tarvitsenko virallisesti jotain ammattipätevyyttä tai lupaa maan/soran/puun kaupalliseen kuljettamiseen? Jos nämä ei ole omaan käyttöön tulevaa tavaraa?
Trafiakin aiheella häirinnyt mutta vastaukset sieltä melko ympäripyöreitä... Otetaan nyt parin esimerkin voimalla selkoa tästä. Siis mitä lupia/pätevyyksiä tarvitsen näissä keisseissä?

A) Myyn omaa viljaa ja toimitan sen traktorilla vastaanottajalle?

B) Kultivoin/äestän/kylvän urakkana peltoa naapurille?

C) Kuljetan soraa/maata urakkana maanrakennusfirman työmaalle tai sieltä pois?

D) Käyn nostelemassa raivatun tontin puut tontin laitaan?

Kysymyksesi todistaa, että suomalaiset suorastaan rakastavat pilkuntarkkaa sääntöjen noudattamista. Varsinkin silloin kun kyseessä on kohdan D kaltainen pikkuhomma, niin kannattaisi ehkä ottaa vähän rennommin nuo sääntöjen noudattamiset.

No, ainoa syy tähän kyselyyn on se, että mielellään en pikkuhommasta sakkoja makselisi jos "kärähtää". Jos tuo puuhomma konkretisoituu niin sitä on säännöllisen epäsäännöllisesti, ehkä parina päivänä/kk. Puuhommaan sisältyy myös klapeiksi tekoa kohteessa. Lähtökohtaisesti ei siirtoajoa puut kyydissä..

Maansajossako (pienimuotoisessa ja satunnaisessa) ei mitään erillisiä lupia nykyään tarvita? Luulisi, että maanrakennusliikettä edes kiinnostaisi onko mulla lupia jos heidän työmaalla pyörin.

Ja kyllä, traktorilla ajot tehdään. Pääasiassa 40kmh versiolla, joskus 50kmh..
Trafiakin aiheella häirinnyt mutta vastaukset sieltä melko ympäripyöreitä... Otetaan nyt parin esimerkin voimalla selkoa tästä. Siis mitä lupia/pätevyyksiä tarvitsen näissä keisseissä?

A) Myyn omaa viljaa ja toimitan sen traktorilla vastaanottajalle?

B) Kultivoin/äestän/kylvän urakkana peltoa naapurille?

C) Kuljetan soraa/maata urakkana maanrakennusfirman työmaalle tai sieltä pois?

D) Käyn nostelemassa raivatun tontin puut tontin laitaan?



https://www.nettikone.com/ford/8210-mark-ii-dp-ajettu-vain-265h/1623515

Tossa olis kone! Erikoinen kaveri tää myyjä, mistä se näitä "ajamattomia" koneita myyntiin repii...
Tällä foorumilla on kyllä monesti meininki kuin lastentarhassa tai Suomi24 foorumilla. Harmillista sinänsä koska käyttäjiä ja tietämystä/kokemusta on varmasti reilusti mutta usein kysyjä saa vastaukseksi nälvimistä. Uskomatonta, että asiallisen kysymyksen vastauksista puolet on täysin ohi aiheen ja toinen puoli piruilua, ei pysty ymmärtämään...
Kutos koneissa olisi kyllä potentiaalia jos tehontarve kasvaa. Esim. tuohon T144 koneeseen LTR lupaa 170hv->266hv ja 680nm -> 1100nm. Melkosia lukemia jo. Nelosessa ei vastaavaa viri potentiaalia enää ole, luonnetta pystynee hieman muokkaamaan mutta kutosta siitä ei saa. Eipä näytä kyllä hirveästi painoeroakaan vakiokoneissa olevan N vs. T

Esim. Hankkijalla näyttä kaksi uudenkarheaa N174:sta olevan vaihtokonerivissä, onkohan noihin petytty vai onko myyjä luvannut tähtitieteellisiä hyvityksiä noista "vanhoista"?

Jos täältä joku N4 omistaja löytyy niin olisi kiva kuulla kommentteja..
Varmasti T174 olis jo kova peli. Vähänkin varusteltuna ja isoilla renkailla tuon paino on jo helposti yli 8tn. Tuon Horshin edessä varmasti hyvä mutta muuten omaan käyttöön tuntuu jo aika raskaalta. Soran ajoakin on melko vähän lopulta.

Ännässä kiehtoisi alhaisempi paino ja pienempi kääntösäde. 3m suorakylvimen edessä saa Teellä jättää jo yhden 3m pidemmän päisteen ja muutenkin tuntuu jo melko ylimitoitetulta siihen. Toisaalta tuo T vetäisi kyllä mukisematta kaiken mitä mulla sen perään ikinä olisi laittaa.. Ja onhan se kutosen ääni kaunista kuunneltavaa =) Tällähetkellä vetokoneena NH TSA135 softalla.

KV neloskonetestissä näyttivät vetävän Horschia mutta tekstissä ei kerrottu liikkuiko se harava noilla...
Avataan tätä keskustelua jälleen. Onko palstalla N4 koneiden omistajia? Mikä versio ja miten on pelannut? Onko tuollainen 134,154 tai 174 niin vahva kuin lukemat antaa olettaa? Kulkisiko esim. 3m Horsch terrano nätisti savella ylämäkeenkin tai puutuuko kone pahasti ylämäessä ~15tn sorakuorman kanssa.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5