Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - dtk

Näistä löytyy historiasta keskustelua, mutta jos juuri nyt lähtee ostamaan ruiskulle navigaattoria mikä olisi kustannustehokas ratkaisu?
Saisi olla sellainen mikä osaa automaattisesti katkaista lohkoja. Nykyisessä ruiskussa ei ole sähkölohkoja/ohjausta. Jossain kohtaa ajatus päivittää isompaan niin olisi hyvä huomioda tuokin.

Käytääkö nuo yleensä samoja väyliä? siis että ymmärtääkö kaikki navit ja ruiskut toisiaan?

Alkoi vain ärsyttämään kyntäessä kun oli taas jäänyt 50m pitkä metrin leveä raita mikä kasvoi komeasti vihreänä juolavehnää...
Kun väki vähenee niin pidot paranee, sanoo vanhakansa, mutta tässä tilanteessa en olisi siitä niin varma. Samalla kun vanhemmasta päästä olevia viljelijöitä lopettaa, niin samalla menee yleensä pihapiirissä oleva 100 hehtolitran  öljyllä toimiva kuivurin käyttömahdollisuus ja noin 2000 hehtolitran siilot.  Yleensä niiden rakennusten ikäkin on jo ehtoopuolella. Ja jos ajattelee MTK:n edunvalvonta asiaa, niin ikäraja tukien saamiselle on haastava kysymys. Itse olen tässä tilanteessa sitä mieltä, ettei sitä olisi jos ilmoitetaan tukihakemuksessa satokasveja, mutta jos pelkkää hömppää, niin silloin ikäraja voisi olla 65- vuotta tukien saantiin, niinkuin yleinen eläkeikäkin. Katsotaan kuinka MTK:n edunvalvonta ajaa tätä asiaa seuraavaan ohjelmakauteen.

Eläkeikä juoksee edellä. Mullekin sanoo alin:  66 v 7 kk, tavoite: 68 v 11 kk. Kai sitä tuet pitää saada yli 65V jos ei kerran eläkettäkään makseta?
(ei sillä että oletan olevani hengissä/työkykyinen vielä tuolloin...)
Täytin myös kuivaajan säiliön kesälaadulla ja talvilaatua traktoreille sillä perusteella että jos hinta nousee reippaasti, mutta toinen syy oli saatavuus. Jos sattui tulemaan nyt kalliimmaksi, niin ainakin on mielenrauhaa että säiliö on valmiiksi syksyä varten täynnä.

Onneksi säiliöt ei kuitenkaan ihan tyhjiä olleet...
joo, ei nämä toimet taas voisi paljoa enempää olla ristiriidassa.

Mutta onneksi syyllinen on aina selvillä.
6) Kasvinsuojeluruiskun pesupaikka: Tilalla on oltava kasvinsuojeluruiskun pesua varten rakennettu
turpeen, oljen ja ruokamullan seoksella täytettynä pidettävä tiivispohjainen pesupaikka ns. biopeti.

Ai että turvetta. Mistäs sitä saadaan kun sen käyttö nykyään melkein ympäristörikos? niin joo, tuodaan venäjältä.

Tokmannilta ei taida saada sääasemaa mikä mittaa tuulen ja sateenmäärän. Monta vuotta olen ajatellut ostaa http://www.villenkello.fi/shop/kauppa5/products.php?&action=show&id=3523&show=all tai vastaavan, mutta virran saaminen tuolleja että on pellon likellä tai ainakin jossain järkevässä paikassa mittaamassa tuulta sekä että vastaanotin vielä kuulee mitä mittari lähettää, niin hankalaksi menee.

Vai onko tuossakin että riittää että mittari on pellon reunassa, aivan sama seuraako sitä vai ei :D
joo, siinä kohtaa oli kyllä tappiollinen.

onko tuo 25k vaatimus lähtenyt viime aikoina pois? Tässä joku vuosi sitten kokeilin hakea uudissalaojitukseen, mutta ei eivät antaneet.
hmm vai olikohan niin että silloin jo suunnittelija sanoi että ei ole tulorajoja ja kehotti hakemaan. Lopputulos oli kuitenkin että  "ei ole elinkelpoinen tila, ei myönnetä"
Meidän 6650 pitää myös kylmällä öljynpainevaloa päällä kunnes on hetken käynyt paikoillaan. Sitten syttyy uudestaan kun lähtee liikkeelle ja kierrokset nousee. Lakkaa palamasta kunhan ehtii lämmetä. Oon aina liikkunut rauhassa ja pitänyt kierrokset sen verran alhaalla ettei valo pala.


Moottorin vai voimansiirron öljyvalo? Kuulostais jälkimmäiseltä.

joo voimansiirto eikä moottori. Mulla meni näemmä puurot ja vellit sekaisin  :)
Meidän 6650 pitää myös kylmällä öljynpainevaloa päällä kunnes on hetken käynyt paikoillaan. Sitten syttyy uudestaan kun lähtee liikkeelle ja kierrokset nousee. Lakkaa palamasta kunhan ehtii lämmetä. Oon aina liikkunut rauhassa ja pitänyt kierrokset sen verran alhaalla ettei valo pala.

Kaappaan ketjua sen verran että voiko tuolle 6650 automaattihehkulle tehdä mitään? Se piru lähtee hyvin käyntiin kunhan se hehkuttaa (selvästi alle nollan kelit), mutta lämpöisemmillä  (-5 - +5) se ei hehkuta ja sitten sitä saa sahata hetken aikaa. Lykkää niin komeaa valkoista savua siinä kohtaa ja kunhan käynnistyy niin aloittaa hehkuttamisen. Ohjekirjassa vielä oikein kehutaan että se automaattihehku vähentää valkoista savua käynnistyksen yhteydessä :)

Huoltomieheltä tuota kysytty, mutta se meinas että ei voi mitään. Onko se siis ominaisuus vai onko jossain anturissa vikaa? Toinen valtra missä ei ole tälläisiä virityksiä lähtee aina kerrasta käyntiin kun vähän hehkua käyttää.
Juontokouralla olen itse nyppinyt kannot ylös ja ajanut ne metsään. Olisi pitänyt hommat joku ajamaan sitten pelto jyrsimen kanssa (tai no, mieluiten pellon raivausjyrsin millä olisi ajanut kannotkin). Kynnön jälkeen kun iski S-piikin maahan niin juuria tulee mukaan hirveästi.

Riippuu varmaankin mitä pensaita on ollut pellossa, mutta jyrsiminen ja kylvö perään olisi varmasti paras ratkaisu :)
Joo, sileä akselinpää. https://www.lantmannenagro.fi/vaihtokone/vaihtokoneet/maatalous/muut-maatalouskoneet/hardi-comer-nivelaksila-hardi/

Tuo tuli vastaan, niin sieltä tilasin sen enempää kyselemättä. Oli kahdessa päivässä perillä.
Juuri ostin hardiin uuden nivelaksilan että on ehjät suojat  testausta varten (195€ kotiin tuotuna). Se tulee olemaan käytössä vain ja ainoastaan testauksen ajan.

Pitää nikkaroida sille hyvä suojakotelo varastointia varten että se on varmasti ehjä myös viiden vuoden päästä :)
taisivat kaksi vuotta sitten soitella maaseututoimistosta ja kysyivät/pyysivät lisäämään tukihakemukseen. Vois olettaa että pitää edelleenkin laittaa.
Ford 5000 vm 69 (tai 68 en nyt muista), vanha isäntä on siihen jo jossain kohtaa asennuttanut tuollaisen :)
Liittimiä on tällä hetkellä kolme,  tuokin leikkuri näytti vaativan neljä?

vaikuttaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Ainut ongelma on että vkl tajusin että fordissa (mahtuu tarhojen väliin) ei ole riittävästi hydrauliikkaliittimiä. Ei onnistu ainakaan yhtäaikaa voimansiirto ja sivulle siirto

Sivuja: 1 [2] 3