Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 46 47 [48] 49

Viestit - Härö

Tässähän on vaarana, että Valio alkaa tuoda maidonkin vaikka Latviasta. Pääsevät sitten myymään yhä halvempaa purkkimaitoa ja kivin laskelmatkin menevät uusiksi, kun raaka-aine on halventunut. Samalla Valio pääsee eroon piikkinä ahterissaan olevista pienistä meijereistä. Laittakaahan Valiossa toimeksi, idea on käytettävissä ihan vapaasti.
Tietääkseni Satamaito ei käytä Valion kivimaitoa. Ja eikö niillä ole uusi autotalli pakkaamo tekeillä Ulvilaan, ymmärtääkseni kylmävarastot ovat jo siellä. Kyllähän se tietysti Valiolaisia kyrsii, kun joku maksaa tuottajilleen Valiota parempaa hintaa. Kysykääpä Porista uusi osoite maidollenne.
Kyll Satamaidolle kivi ä Valjolta toimitetaan,tiedoksi vaan....

Kuusamoonko ne sitä vievät, kun kuulemma Satamaito on ajanut maitoa sinne aina muutamia kuormia?
Valion ainoa tavoite on listiä kaikki kilpailijat pois markkinoilta, tämä olisi toteutunut ilman kivin asioihin puuttumista. En kyllä ymmärrä miten jotkut pienet meijerit voivat olla niin paha piikki Valion ahterissa. Ja nyt en tarkoittanut Arlaa tuolla pienellä meijerillä.
Raision merkittävänä osakkeenomistajana en näe tässä virolaisessa tuotannossa mitään ongelmaa. Näistä rahkoista yleisellä tasolla voin todeta, että niitä ei syö pirukaan lihomatta. En tiedä mitä niihin laitetaan, mutta kalomäärät on niin tolkuttomia, että itse en niitä ainakaan voi syödä.

Taitavasti kusetetaan taas kuluttajia mielikuvalla kotimaisesta tuotteesta, mielestäni aika noloa Raision kannalta.
Tietääkseni Satamaito ei käytä Valion kivimaitoa. Ja eikö niillä ole uusi autotalli pakkaamo tekeillä Ulvilaan, ymmärtääkseni kylmävarastot ovat jo siellä. Kyllähän se tietysti Valiolaisia kyrsii, kun joku maksaa tuottajilleen Valiota parempaa hintaa. Kysykääpä Porista uusi osoite maidollenne.

Tuskin niin hulluja tuolla hallinnossakaan, että Arlalle möisivät..se on sitten suomalaisen maidontuotannon joutsenlaulu.

Toivottavasti Valiolaisessa hallinossa ei ole mutta, ihan Arlan rivituottajissa on ja ihan sumeita :-P
Siis sielunsa (ja joitain muitakin ruumiinsa osia) Arlalle myyneitä on ja motiivinsa aivan outo, "pitää olla kilpailua maidon hinnassa, eihän se Valio muuten maksa" mantraa hokevia kätyreitä. Heidän matematiikkansa
on niin heikko että, vaikka toimillaan ovat sotkeneet 10 cent maidon hinnasta kaikilta, silti ovat iloisia kun heille jäi 1 cent
enemmän mitä muille. Pelottavan outoo sakkia :-P
[/quote]

Etkö Ojala koe itse olevasi syypää maidon ylituotantoon? Ylituotantohan ne hinnat on pudottanut, ei muutama pelottavan outo Arlan tuottaja. Ota pää pois perseestä.
Ne pienemmät karjathan on saatava pois tieltä, ainakin niiden saamaa tuottajahintaa on pudotettava, kehtaavat tulla toimeen samalla hinnalla isompien kanssa ja isommat ei meinaa pärjätä sitten millään.
Ei kai tässä mitään kriisiä ole. Ne, jotka eivät 30 sentillä pysty tuottamaan, lopettaa ja ne jotka pystyy jatkaa. Tähän mitään markkinoita sotkevia tukia tai rajoituksia tarvita.

Täydentäisin hieman, että ne lopettavat jotka voivat, joidenkin on pakko jatkaa. Jos siis 30 sentin hinnasta puhutaan.
Uusi Valio tarvitaan, koska vanha saattaa joutua maksamaan sakot ja korvauksia kilpailijoille, se tekee jopa 10 cnt loven litralle Valion tilityskykyyn. En minä paljoa huutelisi, jos tuollainen ukaasi olisi uhkaamassa.
Ojala tarkoittaa yhteisellä kirnulla vissiin Valion kirnua. Eipä mulla ole muuta tarvetta kuin kusta sinne Valion kirnuun, omaani en kuse.
Sparraisin khun `n puolesta ja hinattava 300 tai 350 alkuiset. Painavia  niin että 100 hv vähintään jos työtä meinaa tehdä ripeästi. Varaosia saa vaikka ovat hintavia.
Käytettyinäkin suhteellisen turvallisia, 10 v suomalaista käyttöä on sisäänajo näille .

Jd 1365 on toinen vankka kone, rautaa on riittävästi, ikiliikkuja. Jotain tekemistä kait tuolla mallilla on Kuhnin kanssa? Uudemmista jontikan koneista en osaa sanoa, mutta tuota voin suositella käytettynäkin.
Oli niissä ilmeisesti tehtaan jäljiltä joku lukite, ei siis turhaan. Avaustarvehan tuli, kun piti se akselin nivelristikko vaihtaa.

ok, ensin mullakin on korjattu tuo nivel, mutta sitä en ollut katsomassa ja eipä sillä mitään merkitystä, koska uusinta irroitus laakeripaketin takia.

Kone pelitti kyllä käytettynäkin vuosia, sitten alkoi pellit olla tärinöistä entiset.
Oli niissä ilmeisesti tehtaan jäljiltä joku lukite, ei siis turhaan. Avaustarvehan tuli, kun piti se akselin nivelristikko vaihtaa.
juuu, ja nuot pultit ona uaki otettava ja sitten kiinnilaitettava ja sit vielä yläpää jotenki laitettava.....   kiva jobi!

Ne tötterön sisällä olevat akselin ruuvit ei pysy kuin ruuvilukitteella paikallaan, ei ainakaan Elhossa pysynyt.... Vituttaa vieläkin.
Se katon alla oleva kenno varmasti tukossa, älä pese, vaan puhalla paineilmalla puhtaaksi. Näin tein itse, vesi luultavasti vain istuttaa paskan lujempaan.
Sivuja: 1 ... 46 47 [48] 49