En usko, että kovin laajalle levinnyttä vetyjakelua järjestetään 30 000 auton vuosituotannon tähden, erityisesti kun ottaa huomioon tekniset ongelmat.
Tuo 30 000 autoa on muuten 0,00003% maailman autotuotannosta.
Auton hinnasta se on kiinni. Joka elää niin näkee.
En usko. Vaikka vetyauton saisi puoleen hintaan mitä toiset autot, mutta polttoainetta olisi saatavana vain muutamasta paikasta, niin moniko ostaisi? Sitäpaitsi vetykäyttöisen sähköauton valmistus tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin puhtaan akkuauton tai ladattavan hybridin.
Kun halutaan muuttaa ylijäämäsähkö toiseen muotoon on vety yksi vaihtoehto. Luulen kuitenkin, että näin tuotetun vedyn käyttö tulee keskittymään voimalaitoksiin ja mahdollisesti raskaaseen liikenteeseen jolloin terminaalien yhteyteen voidaan rakentaa vetyasemia. Siis harvoja asemia suurilla volyymeilla. Ei kaikkialle ripoteltuja pikku huoltoasemia, kuten fossiilisilla nykyään.
Uusi tekniikka hakee rataansa, muistuu mieleen vhs video joka voitti kisan vaikka philipsillä oli parempi siten tuli cd, bluray, flasmuisti, pilvi, suoratoisto netissä jne kuka muistaa tai käyttää enää vhs tallennusta.
Tavalliset pulliaiset ostaa ja ottaa käyttöön jonkun liikkumis välineen suurissa määrin halvalla hinnalla ja sillä sitten mennään, ei se uskosta ole kiinni.
Juu. Vähän aikaa oli vhs-videonauhureita - kunnes vielä uudempi tekniikka tuli ja teki ne tarpeettomiksi. Polttomoottoriautolle on käymässä hyvin nopeasti samoin mutta korvaaja tuskin on vetyauto.
Mistä tavallinen pulliainen voi ostaa halvan vetyauton ? Missä sen voi tankata ?
Jos haluaa verrata sähköautoon niin hinnat-alkaen-mallin pitäisi maksaa 15000€ (Seat Mii) ja tankkausasemiakin pitäisi olla vähintään joka kaupungissa. Onko näin?
Koska vetyauto vaatii saman sähkövoimalinjan kuin akkusähköautokin ja akun, joskin ehkä vain puolikkaan suuruisen, sekä sen lisäksi polttokennon, vetysäiliön ja oman ohjaus- ja tankkaustekniikan plus hälytysjärjestelmät. Missä se halpuus piilee?
Jos sähköllä tehdään vetyä, kuljetellaan sitä tankkausasemille, tankataan autoon ja muutetaan taas sähköksi, niin missä siinä on järki, kun saman sähkön voisi jo alunperin syöttää verkkoon ja käyttää vaikka sähköauton lataukseen. Kaikissa vaiheissa on joku hyötysuhde ja kannattavuuden lasku.