Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Viestit - Talonvaltaaja

Paljonko käyttöikää tulee lisää esim äkeille. lingoille, takalanoille auroille, traktoreille tms. jos ne säilyttää hallissa, sensijaan että ne ois metänlaidassa Luojan hallissa? Ainakin heijastimia ja semmosta on särkyny hallissa mulla enemmän ;D Ja pitäähän niitä rakennuksiakin kunnossapitää. Prkele, että joka euron joutuu miettimään.

Se taas riippuu siitä onko se äes joku 70-luvun romukuormasta pelastettu tekele vai uusin 8-metrinen 30 000 euroa maksava.
Ensin mainitun arvo eikä käyttöarvokaan ei taida paljoa heilahtaa, jälkimmäisen kanssa miettisin kyllä uudelleen.

No mulla on tommone äes konehallissa, joka tuli tilakaupoissa vähän niinkuin kaupanpäällisinä, mutta että pistää oikeaa rahaa sen talvisäilytykseen? Kuitenkin sylinterit on sen herkintä, ja on mulla metsäkoneet ja kaivuritkin ulkona.
Paljonko käyttöikää tulee lisää esim äkeille. lingoille, takalanoille auroille, traktoreille tms. jos ne säilyttää hallissa, sensijaan että ne ois metänlaidassa Luojan hallissa? Ainakin heijastimia ja semmosta on särkyny hallissa mulla enemmän ;D Ja pitäähän niitä rakennuksiakin kunnossapitää. Prkele, että joka euron joutuu miettimään.
Köyhän on vaan todettava, että ihan sama miten se toimii, kunhan toimii ja kestää ja pysyy töissä, eikä oo juoppo. Minkä järjessä häviää sen voi moninkerroin kestävyydellä ja voimalla korvata.
Aika jännä muuten, että ne tilanteet liikenteessä, joissa olis voinu huonolla tuurilla käydä pahasti, on aiheutunu minun omasta virheestä, kun on jääny pimeään kulmaan tms. Ehkä silloin muut ovat ennakoineet ja eivät itse kokeneet tilannetta niin vaaralliseksi.
Mä en kyllä ymmärrä, miten toisilla on jatkuvasti ongelmia muista tiellä liikkuvista. Mulle ei vaan koskaan satu kohdalle. Jos on ahdas paikka niin väistellään sopivasti. ja jos on elävä olento hevonen tai koira suhtaudutaan niinkuin arvaamattömaan tilanteeseen kuuluu. Turha näistä on hermoilla. Kun ottaa etukäteen mahdolliset uhat huomioon, niin ei niitä uhkia juurikaan satu.

Onneksi ongelmia ei todellakaan ole jatkuvasti, mutta kertakin vuoteen jää mieleen.

Onhan se vähän typerää että näkee kylätien aukealla jo 300 m ennen että joku sieltä tulee nyt vastaan, ohittaen juuri sen viimeisen liittymän jossa mahtuisi väistämään. Itsellä ei ole lähelläkään mitään paikkaa minne väistää ennen sitä kohtaa josta se toinen juuri tuli ohi... siinä sitten jompi kumpi lopulta peruuttaa, pitkälti. Tavallisesti se pienempi...

Kai se johtuu siitä että kuski joka ei moisilla teillä juuri ajele, ei ymmärrä että puimuri/paripyörätraktori/kylvökone whatsoever on niin leveä että neljän-viiden metrin tielle sellaista ei todellakaan kannata lähteä vastaan ellei siitä väliltä löydy vielä väistöpaikkaa. Puuttuu se etuauto joka varoittaisi vilkut päällä 'ylileveä kuljetus' ja pysäyttäisi ne jotka eivät itse ymmärrä.

Kyllä minä olen se joka väistää, odottaa, ennakoi ja varoo, mutta joskus mahdoton on vaan mahdotonta.
Paikalliset kyllä ymmärtävät että se äestä ulkoiluttava traktori tms on todennäköisesti liian leveä, mutta joskus on niitä jotka vaan ajaa eteenpäin kun ei liikennevalot ole estämässä :-)

Paras oli eräs huimapää joka ei pystynyt edes pakittamaan. Oli kuulemma pakki hajalla... no siinä ritsassa ei välttämättä kilpiäkään kyllä ollut... eikä kuskilla ajokuntoa.

Kyllä minäkin lähes päivittäin törmään tuohon, että ennakoimalla tilanne vaikkapa väistämällä aikaisemmin, homma sujuisi sutjakammin, mutta varmaan jos ei itse ole siellä isomman ratissa ollut niin harva sitä tajuaa. Ja kyllähän se kun ikää ja sairauksia kertyy niin hoksottimet ja kyky vaikkapa peruuttaa laskee meillä kaikilla. Mutta ei siinä mitään, mitään peruuttamatonta ei ole tapahtunut, mikä taas voi olla toisin, jos et vaikkapa huomioi, että esimerkiksi hevonen voi tehdä jotain arvaamatonta.
Jos olisin pörssiyhtiön hallituksessa, kannattaisin minäkin johdon tulospalkkioita. Pitäisin johdon tyytyväisenä, ja se tukisi myös minua omassa asemassani. Lisäksi saisin trendikkään hallitusammattilaisen imagon ja mahdollisesti jatkuvuutta ja orgaanista kasvua hallitustyölleni. Ja omakin kassa kilisisi. Eikä mun välttämättä tarviis kovin paljon muuta tietää ja osata. Ei ainakaan näin kvartaalitalouden aikana.
Mä en kyllä ymmärrä, miten toisilla on jatkuvasti ongelmia muista tiellä liikkuvista. Mulle ei vaan koskaan satu kohdalle. Jos on ahdas paikka niin väistellään sopivasti. ja jos on elävä olento hevonen tai koira suhtaudutaan niinkuin arvaamattömaan tilanteeseen kuuluu. Turha näistä on hermoilla. Kun ottaa etukäteen mahdolliset uhat huomioon, niin ei niitä uhkia juurikaan satu.
Tuo lihanhinta on hiukan kaksiteräinen miekka. (pörssi)Yhtiölle lihanhinta on kustannus ja silloin hinta pitää painaa mahdollisimman alas, jotta viivan alle jää enempi. Näin siis ehdottomasti kvartaaliajattelun mukaan. Kuitenkin jos yhtiön strategiassa on esim. lihan kotimaisuus vahvana osana, niin liian alhainen tuottajahinta pitkällä tähtäimella johtaa tuotteen saatavuuden rajoittumiseen tai jopa loppumiseen eli tällöinkin aiheutettaisiin osakkeenomistajalle vahinkoa, koska ei voitaisi toteuttaa so*****a strategiaa, jolloin kurssi kenties laskee sekä osingonmaksukyky heikkenee. Joko hintaa olisi nostettava tai vaihdettava strategiaa.

Poijjaat, jos tuollainen idealismi olisi realismia, niin sosialismikin toimis.
Samalla peruspalkkoja on nostettu maltillisesti.

"Vaikken kehua haluakaan, tuntuu, että johdon valitsemisessa ja sitouttamisessa on onnistuttu. Työilmapiiri on hyvä."


Eo. lainaus jutusta.

No shit sherlock. Rahaa tulee lisää ovista ja ikkunoista, kukapa siinä ei viihtyisi ja olisi hyvillä mielin. Tästä pitäis tehdä isompiakin uutisia ja juttuja, siellähän on keksitty ihan mullistavia. 


Hassua, että samalla kun tuottajille ja kentälle on suunta täysin toinen, ihmetellään kun nurinaa kuuluu eikä oikein olla tyytyväisiä ja lopetetaan tai vaihdetaan taloa tms.

En tiedä, eihän näillä toki ole mitään syy-seuraus yhteyksiä, kyllä kyllä.  Onko nuo niin ***** tyhmiä, etteivät edes ymmärrä sitä, et se miltä asia näyttää on monesti jo ihan tarpeeksi paha. "nää nyt vain sattui samaan aikaan".. On niissä silti sellainen yhteys, et samasta lompakosta ne molemmat hoidetaan, "samaa rahaa" siinä käytetään.

Omistajien valitsemat luottamushenkilöthän siellä on ollut palkkauksesta päättämässä. Ja kiertäähän se firman hyvä tulos
tuottajallekkin aikanaan, tosin omistajaosuuskunnan/osuuspääoman kautta.

Mä luulen, että tää johtajien sitouttaminen on sisäpiirin keksimää paskapuhetta. Kyllähän Atriakin aikansa haki sitä suurta sateentekijää toimariksi, no vituiks män, ja otettiin kaveri omalta teurastuslinjalta.
Tuottajaomisteiset firmat pitää teurastaa siinä vaiheessa kun tuottajien halu ja mahdollisuudet pääomittaa yritystä loppuvat. Silloin on tullut aika asettaa legot uusille rakenteille.
Sillä mitään merkitystä ole, onko se kirves vai mikä. Paljon turhempaakin tavaraa on kaupan, ja ios joku suomalaista tavaraa maailmalla ostaa niin hyvä niin. Omat kätöset ei kyllä enää tässä iässä ja nykyisillä tuottavuusvaatimuksilla kirvestä pilkkeenteossa siedä, mutta ei ne siedä lapiotakaan maanliikuttelussa. Vanhuutta, laiskuutta vai viisautta, tiedä häntä.
Paljon muutakin mielenkiintoista, E-mallin lisäksi.

Kyl on jamppa nähny vaivaa sivunsa eteen.

http://www.autokuplii.com/

Vähän erilainen vanha mese...

https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201712052200570821_oa.shtml


Mittarissa on liki miljoona kilometriä ja autossa on vielä alkuperäinen moottori ja auto alkuperäisellä omistajallaan. Tämä on aito suomalainen tarina.

Toki remonttien määrässä pitää muistaa kurikkalaisuus...

😂😂
mittään ei oo tehty, laakeriliskaa ja männänrengasta vaihdettu, kardaania ja syyläriä menny... komasosan maksaneella datsunilla ajaa 500 tkm eikä tartte kertaakaan jätkän  kävellä :) ;) :D ;D
Kävelee sen toisen 500tkm?
Ikää ku on karttunu yli puolivuosisataa ja monen näköstä kikotinta tullu ruuvattua niin tuollainen viimeisten vuosiensa 124 Mersu on hieno peli. Tullu nyt sorkittua sellaistakin niin ihan ajtuksella se on tehty. Mulle kelpais semmonen 250 turbodieselinä. On lämmin,hyvä ajaa ja  tuosta saa sitä tehoakin arkipäivän tarpeisiin riittävästi. Takavakaajan poistamalla paranee talviajo-omiaisuudetkin huomattavasti. Vaikka ei se huono oo muutenkaan,tietysti rattia tempovilla etuvetokinnereillä ajaneille kauhistus.
Kerran "hondamiehen" julistusta kuuntelin,mulla oli sillon saksalainen auto,ei mersu. Aikani kuuneltuani pyysin avaamaan ja sulkemaan hondan oven,sitten sama omalle autolleni. No mitä meinasit kysy tämä "hondamies"
Huomasitko että tuosta minun auton ovesta on tehty koko tuo sinun sivikki....
Mäni herne nenään...

Mulla ollu melkein kaikki e-mersun mallit viimeisen 30 vuotta, ja paljon on auto parantunu sitten 124 mallin. Suurin pettymys 210 mallin 30- vuotinen puhkiruostumattomuustakuu. Se oli viimeinen Veholta, sittemmin suoraan Saksasta. Seuraava varmaan joku 2016 mallinen parisataatuhatta ajettuna.
Mahtaisko sellaiselle "linjausurakoitsijalle" olla kysyntää.

Eli johonkin mönkijään tai nelivetoautoon hyvä sateliittipaikannussysteemi ja perään joku laite joka piirtää peltoon viivan. Hyvällä tietokonesoftalla etsittäisiin optimaalinen ratkaisu vaikka nyt näihin ongelmiin ja sit tuolla "ajokoneella" käytäisiin piirtämässä ne viivat.

Muutaman sata hehtaaria voisi käydä päivässä sit merkkaamassa?

Tolla vois käydä piirtämässä aloitusmerkit vaikka keskelle nevaa, jos softalle syötettäisiin tiedot vaikkapa auran leveydestä yms.

Näin se Suomi on täynnä uusia innovaatioita rahan tekoon. Saa nähdä toteuttaako tuon Posti vai Proagria;)
Mistä löydät investoijan, joka panee tililtään miljoonan navettaan?
Näitä energiakouravideoita katsoessa tulee aina mieleen, että sahalla homma olis jo tehty. Mutta täytyy siinä jotain olla kun näitä niin myydään:)
Sivuja: 1 [2] 3 4 5