Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Eli se aika vuodesta jolloin valtramiehillä seisoo? Valtran uusi portaaton - Tekee ihmeitä, mutta ei herätä kuolleista.
No no, elä ny kovin innostu.
Valtra on ihan hyvä...
Iso nyykkäri. Onkohan tarpeeton vai mikä mahtaa olla syy??
Liian hengetön kapistus. Tilalle MF 8690.
kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen.
Ihme tyyli peruutella.
Eikö kauppaan sisältynyt peilejä?
Samoja oireita on ollut kahdessa massikassa. Yleisin syy on ollut että raitisilmasuodatin on vaan niin paskanen, Puhdistus paineilmalla auttaa hieman mutta uuden kun vaihtaa niin jo pelaa taas.
Molemmissa verkuissa oli n. 1,5 vuoden/3000 tuntia lemmari löystynyt lämppärin kennon juuresta. Toisesta oli jopa vuotanut niin kauan ennen kuin huomasin vian että nestettä tuli verhoilun läpi lattialle. Silloin oli lasit paksussa huurussa eikä ilmastointi auttanut juurikaan.
Joskus taas Dyna VT teki ajon aikana sen että kytki itsestään sisäkierron päälle ja taas oli lasit huurussa ennenkuin hoksasin "vian".
Aika hullun kuuloinen kysymys,"kaikki" karjatilallisethan siirtää lietettä myös talvella etäkaivoihinsa...
Näinkö on? Kas kun en ole huomannut minkäänlaista toimintaa tuolla rintamalla talvisaikaan asuinympäristössäni.( pohjois-suomi)
Olen ajatellut sen johtuvan joko a:tekniikka ei pelaa pakkasella tai b:pelätään talvikelejä tai c: täällä olevilla tiloilla ei yksinkertaisesti ole etäkaivoja.
Näin "kohta työttömänä" on aikaa ajatella monenlaisia asioita ja miettiä mille tässä alkais.
Nyt kun on tuota aikaa mielin määrin niin mietin että onnistuuko tuollainen lietteen siirtoajo talvella? Lähinnä mietityttää pakkanen että aiheuttaako se jäätymisongelmia kun yöksi jättää koneet ulkosalle ja miksei ajonkin aikana jos oikein pakkasta pitelee.
Mites muilla Kronen noukinvaunun käyttäjillä on vehkeet pelannu?
Itse olen joutunut kulmavaihteiden välissä olevien ketjujen (2kpl) kanssa hiukan työskentelemään. Pari kolme kertaa kesässä huomaan että ketju on poikki. Erikoista siinä on että ketjut on niin tiiviin peltikotelon sisällä että vaikka toinen on poikki niin kone toimii normalisti kun ei ole tilaa ketjun hypätä hammasrattaan yli. Yhden ketjun tarkoitus on kytkeä 2 rinnakkain olevaa hammasratasta toisiinsa ja näiden kautta kulkee kaikki voima mitä vaunu tarvitsee. Eli aika lujilla ovat.
Jossain vaiheessa on ketjut päässyt kummiski hyppäämään yli ja rattaat ovat vaihtokunnossa. Yksi piti uusia jo kesän aikana ja maksoi päälle 300€.
Vaunu on 2006 mallia ja muuten kyllä pelannut ihan hyvin. Pari laakeria takuuseen, ei muuta.
Tuo noukkari Krone on muuten myynnissä
Meni ot:ksi mutta tuliko VT:stä niin paljon raakaa voimaa että alkoi Krone porsimaan ja laitoit myyntiin?
Mikä ***** tms???
Toimii Millon Sattuu. Siis vario.
Pari viikkoa sitten alkoi 7480:sta etunapa vuotaan kun öljyt lämpiää maantiella tai noukinvaunun vedossa. Tunteja on n.4100. Tiedä sitten onko noilla tunneilla normaalia kulumista? Ek on keulalla ja sillä lastataan muutamia kiloja vuodessa...
5470:ssä oli joku aika sitten sama vika. Ulosoton valo alkoi vilkkumaan, lisäksi ek ja nostolaite ei toiminut. Vika löytyi hajonneesta hydraulipumpusta. Lujaa MF-laatua, kesti reilut 4100 tuntia.
Elhon rumpulevitin on perässä ja multigrab ek:ssa. Toinen kesä menossa ja ihan toimiva yhdistelmä kun ei yritä koko aumaa halkasta keskeltä kahtia.
Jos on esikuivatus onnistunut hyvin niin kärsii ihan reilusti työntää rehun sekaan mutta hiukan kosteammalla täytyy tyytyä vähempään. Maltti on valttia, muuten räikkä laulaa.
Joo, nopeuttahan se karhotus ajoa mutta aumalla sitte odotellaan...