Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Takalasin yläpuolella kannen alla.
Kansi aukeaa ylös ja eteen. Lukitukset alapuolella.
Eikö toimi mikään nopeus? Onko oireillut ennen jotenkin?
Minullakaan K120 ei toimi 1 asento. Muut toimii.
Siihen toimintoon kai useita releitä
Kaksi moottoria ja vastukset siellä puhallinkotelossa. Vanhemmissa nuo moottorit ovat aika "kulutustavaraa". Olisko samat edelleen tässä, tosin huomattavasti helpommassa paikassa.
Huh, roskalla selvittiin. Toisessa nostolaitteen esiohjaus luistissa oli jotain moskaa. Taas ainakin toistaiseksi toimii..
Juu on, se hoidetaan pulssilla laskukaran aukeamista säätelemällä.
Ei pitäs olla ongelma kun ei karaa mekaanisesti ohjaamallakaan laske.
Jos sinne jotain roskaa olis vaan päässyt. Kyllä se alaskin lopulta tuli, mutta vaati puolen tuntia. Etukuormaajalla painottaminenkaan ei aiheuttanut laskun nopeutumista.
Koukunnosto raudat eikä sylinterit jumita. Kyllä vika tavalla tai toisella tuohon venttiiliin kulminoituu. Täytyy tutkia tarkemmin kun ehtii.
PIti huiskahäntä perään laittaa, mutta kas ei nostolaite laske kunnolla. Nousee kyllä ja kaikki napit, säätöpyörä ja valot tuntuisivat toimivan ylöspäin. Laskun valon myös ilmaisee.
Muutaman sentin laskee todella hitaasti että noston saa hetkeksi päälle, mutta alas asti ei mitenkään..
Ei laske edes vaikka laskukaraa painaa mekaanisesti.
Koneeseen tuli kuormaaja syksyllä, voisiko lohkossa tai letkuissa yms. olla ollut joku köntsä joka jumin aiheuttaa.
Nostolaite on viimeisenä ketjussa.
Mites tuo Stollin käyttämä mäntätyyppinen vaimennin kestää kuormitusta? Ohjeissa sanotaan, että on poiskytkettävä raskaissa töissä.
Tuli otettua fz20 sen enempää asiaa ajateltua ilman sähköistä kytkentää.
Kyllähän se hytti jatketuilla trukkipiikeillä joissa alla toiset piikit takaikkunan yläputkeen. ja edessä isot liinat lähti melko kivuttomasti.
Perä+päävaihteisto vahvistettujen eurolavojen päälle ja jakilla erilleen muusta laatikosta.
Vikakin löytyi, 1.rattaan kyljessä oleva synkronoinnin kytkentärengas oli kolmena kappaleena laatikon pohjalla.
Pari tonnin ketjutaljaa trukkipiikkeihin voipi olla hyvä kompromissi. Niillä voipi saada melko tarkasti jopa takaisin. Kuormaajasta ei nyt ihan ekana pitäs ruuti loppua.
Ja K:ssa saa melko kivasti lähes kaikki liitokset ja ohjauskaapelit irti hytistä ennen nostoa. Lämmitysletkut ja orbitroolin letkut jää vielä irroitettavaksi pienen alkunoston jälkeen ja ainakin lämmitys letkuissa reilu nostovara.
Mitäköhän tollanen modernihkon traktorin hytti mahtaa painaa. Kyseessä K-sarjan Agrotron.
Hytti on melko kevyt rakenteisen oloinen, riittäskö 500kg?
Jos etukuormaajalla uskaltautuisi nostamaan pois vaikka painoa aika pitkälle meneekin, trukkipiikkejä joutuu jatkamaan että saa liinat eteen.
Englannin tuonti ei mennyt ihan putkeen. Mekaaninen 1-vaihde puuttuu, ei rutise, vaihde tuntuisi menevän
päälle, mutta mihinkään ei liiku. Muut pykälät toimivat, saman siirtäjän 2-vaihdekin moitteetta.
Myyjän mukaan oli kunnossa lähtiessään. Käytetty / ajettu täällä ehkä maks. 2h, 4300 koko tunnit.
Muutenkin huollon kädenjälki erittäin kyseenalaista, johtuu sitten omistajasta tai huoltajasta.
Niin tai näin katkaisemaan melko varmasti joutuu, hytin ainakin ottamaan pois.
Onko Heinon kajuutassa jouset vai vakio kummityynyt. Enklanissaa olis yks houkutteleva k120 reilu 4000h tuntia. Ei hyttijousia. Ilmastointi ja jarruventtiili ainoot extrat
Kokemuksia k100/120, k410-430. Millanen toi karvalakki mallin hytti verrattuna Agrotronin peruskabiiniin. Miten vaijerivälitteinen töpö vaihdekeppi toimii.
Kokemukset 100mk3 3.2l pikkukoneesta kiinnostaa myös.
680 uudella pidemmällä pöydällä oli ihan hyvä kone. Olisko n. Vm88 -> uus pöytä. Kestääkin kohtalaisesti jos malttaa olla luukuttamatta koko puintitehoa jatkuvasti ja ennakoi hiukan huoltoa
Ei ole HD kelasta vanhoissa tietoa, mutta eikös uudemman 600/680 kela kestä tunteja aika lailla.
Onkohan joku mitannut heittokellolla olkiakselia oikealta puolen päästä kun kiilojen kiristysruuvit on piukattu. Ei saisi periaatteessa vääntää, mutta onko eroa kiristämättömän akselin suoruuteen yhtään tullut?
Pelkän akselin heitto näyttäs olevan noin kymppi kellolla.
Nyt kun Topi neuvomis vaihteen sai päälle. Laittaisiko hän olkikelan laakeriksi 6208 taviksen vai C3. Varaosana tuli NSK:n C3, alkup. oli normi. Kai se painelaakeri pitää myös vaihtaa vaikkei harmaantunut ole, poikkeaa muusta sampon SKF linjasta ollen NTN.
Viisi uraa on ehkä liioittelua, tuliko hyvä mieli. Helpoimmin ura nyt ainakin on kohdallaan jos vanhaan paikkaan onnistuu elvyttämään.
Päätin kuitenkin tilata uuden sarjan. Joku kellä on tarve voi lunastaa korjauskelpoisen setin tästä itselleen..