Ei sähköverkot ole ongelma sähköautoissa, vaan väärä tieto ja ihmisten asenteet, jos
ajetaan 20 000km vuodessa, niin se on sähkönä 4000-5000kwh eli ei paljon mitään,
taitaa lohkolämmiti ja sisätilan lämmittimen käyttökin haukata herkästi 1000-2000kwh
talvessa. -70 luvulla tuli meidänkin kyläpuhtoon kylmäilmakuivurit lähes joka tilalle
yhteensä kun laskin niin 78kw oli yhteisteho ja käyttö yhtä aikaa olivat päällä, tänä
päivänä 11kw enään käytössä, joten useamman auton per tila kestää ladata normi
scukosta ,jolla kuitenkin saadaan reilun 100km toimintamatka ladattua turvallisesti
yön aikana. Jos auto tukee kolmivaihde latausta, niin 16A voimavirralla saadaan 11kw
teho jolloin saadaan kahdessa tunnissa sen 100km toimintamatkaa, todellisuudessa
sähköautoilu on helpointa maaseudulla, jossa ei tarvi vänkätä naapureitten kanssa
niinkuin näkyy olevan kerrostaloissa asuvilla.
Luulisin notta sähköautoissakin käytettäisiin verkkovirralla toimivaa sisätilanlämmitintä ennen liikkeelle lähöä?
Niin siinä käytetään auton omaa, koska sehän toimii sähköllä, voi etänä laittaa päälle, joko
puhelimen apilla taikka avaimella, jos kytketty latausjohtoon, niin silloin ottaa verkosta, muulloin
akusta, näissä on lisäbonuksena helteellä jäähdytys samalla systeemillä.
Mitä törmäilyyn näillä, niin varmaankin opettelusta vielä kiinni, kun nämäthän lähtee eikä meinaa ja
tämän takia lähes kaikki käytetyt on pusutettu keulasta.