Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41

Viestit - Tiimo

Joudut käyttämään kahta taulukkoa.
Ensin tullin sivuilta löytyy laskuri. MAHTI-järjestelmä.
Siihen vain syötät auton tiedot niin saat autosi arvon josta vero lasketaan (markkina-arvo Suomessa).
Sen jälkeen CO2 päästöjen mukaan taulukosta löytyy vero%. sitten vaan laskinta naputtelemaan.
Tulli käyttää tätä tapaa.
Velho tuntuu laskevan puuta-heinää. Toin joulukuussa auton ja Velho laskee sille 4000€ enemmän veroa kuin jouduin maksamaan.

Ei koske tietystikään kuorma-autoksi rekisteröitäviä. Vero 0%
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Perfect
: 14.01.10 - klo:18:38
Vähän kevyemmin tarkoitus ottaa. Kunnan kaavateiden ja kevyenliikenteen väylien reunat ajan, lisäksi yksityiteitä n.200km tilattuna, kesantoja n.100ha.
Puintien jälkeisestä pellonreunavesakoiden niitosta ei vielä paljoakaan tietoa. Tilauksia tulee yleensä pitkin syksyä, varsinkin jos pelloilla kiuvat kelit.
Tielaitokselle pitäisi ruveta niittämään 4m tien reunasta tai ojan pohjaan saakka. Tietää vinossa ajoa viikko kaupalla. Tähän en rupea, sitä istuu muuten vielä joulupöydässäkin kallellaan. Antaa nuorempien hoitaa tällainen homma.
Ihan samat havainot kuin MKP:llä. Kierroksia 395 tarvitsee kunnolla kulkeakseen. Alakierrosvääntöä ei juuri lainkaan.
Muuten tosi kiva kone ruiskutuksissa ja EK-hommissa. Pitkä akseliväli niin kukee tiellä pompottamatta. Vaihteisto on tietenkin tänäpäivänä vanhanaikainen mutta ajetaanhan stä Valtullakin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Perfect
: 13.01.10 - klo:21:11
Kyllä on vahva kone ja terät. Viime kesänä kunnan penkkoja ajellessa oli pientareelle jätetty 3 kpl rautaisia sadevesiviemärin kaivon kansia kehyksineen.
Tietysti kaikki 3 kpl koneesta läpi ja silpuksi. Yksi terän korvake hiukan vääräksi-ei toimenpiteitä, kelan kansipeltiin aikamoinen kuhmu, Teriin ei vammoja.
Nyt kun on neljänä kesänä kolunnut tielaitoksen ja kuntien pientareita (n.3000km) ilman koneremontteja on pakko sanoa konetta vahvaksi.Kiviä,kalliota ym näillä saariston tiepenkoilla kyllä riittää. Kesantojen niitot tähän päälle mutta sehän on kuin "lomailua" koneelle ja kuskille
Joopa,joo. Ei se hullu oo joka pyytää. Kasviöljysäiliöksi keväällä katselin noita pyttyjä. 4000€ rahaa jos laittaa niin tarjontaa on reilusti kokoluokassa n.25m3. Yleensä ilman pumppua.
Lopuksi löytyi itselle 30m3 pystysäiliö.
Olen kanssa ihmetellyt Hollannin tapahtumia. Traktoreissa on yleensä traktorikuviolliset rekaat ja jos muutokset moottoriin on tehty sallittuja keinoja käyttäen niin sehän on vaan taitoa jos tulee voimaa eikä vain ääntä.
On ollut kärry kyseisellä kipillä ajossa muutamia vuosia. Öljyä menee 52l. Useimmilla nykytraktoreilla nousee ylös asti. Talvella toivottoman hidas tulemaan alas.
Näytti ajavan n.10m/s joka vastaa suunnilleen 20 solmua. Eli ei aivan hanat kaakossa kuitenkaan. Nopeus on helppo päätellä kuinka nopeasti 362m alus ohittaa siltapilarin.
Ei takalanaan mitään "pellin" paloja kannata laittaa vaikka saisi kuinka edullisesti.Arcticmachinen kovametalliterä on hyvä. Sileä tai hammastettu. Hinta on noin 3 kertainen tavalliseen terään verraten mutta maatalouskäytössä terä on lähes ikuinen. Kestää omassa käytössänikin vuosia kuin normi teriä meni vähintään 5 kpl/v joskun jopa 7kpl.
On tietysti sama mitä IKH tinasuikale lanassa on jos se seisoo suulin takana.
Vaihtolavakärryjäkin on niin monenlaisia ja monen tasoisia, ja taso ei tässäkohtaa tarkoita korkeutta. ;D
Vakuutusyhtiö yrittää aina saada nimen nopeasti korvauspaperiin ja asian pois pöydältä.
Samalla ne nostaa profiiliaan muka miten nopeasti meillä asiat hoidetaan.
Älä ihmeessä allekirjoita heti. Palo voi poikia mitä merkillisimpiä oikosulkujen aiheuttamia ongelmia nykyisiin sähkövempaimiin. Jos olet kerrran hyväksynyt korvausen olet jatko-ongelmissa heikoilla. Älä hosu! Korjaa kone jos mahdollista ja ajele sillä paljon pese painepesurilla ym mitä keksit piilevien vikojen esiinsaamiseksi. Sitten vasta hyväksyt korvauksen jos kaikki ok
Samaa keinoa ne yrittää myös rakennus ym paloissa. Vahingon kärsinyt ei mitenkään heti pysty muistamaan mitä kaikkea on tuhoutunut vaan huomaa vähitellen että sitä ja tätä pienempää työkalua ym meni palossa.
Kyllä sitä hoitoa saa julkisellakin puolella kun jaksaa odottaa. Tyrän takia olisi pitänyt jonottaa yli 1/2 vuotta, koska ei vaivaa riittävän pahasti. Yksityisellä homma ohi viikon sisällä vastaanottokäynnistä. Tätä varten otin aikanaan sairauskuluvakuutuksen.
Vähänkin järeämpään kuormaimeen "iso Volvo" kiinnike.
Työväline paljon helpompi ottaa kiinni kuin Eurossa. Eikä vääntyile tapit (50mm).
Siirryin Eurosta Volvoon eikä paluuta ole. Hommaa oli tietysti vaihtaa kaikka vanhat työvälinekiinnikkeet (6kpl).


Shield olet näkyjään pohdiskellut täysin samoja koneita kuin minäkin. Brassi JDt totesin lähes toivottomiksi putsata kunnolla. NH oli kohtuu hyvä mutta Sampo vei voiton.Seulat viettopinnat ja kohlinten puhjat kun voi irroittaa ja pestä vaikka painenpesurilla. Irroitus vie 1 mieheltä maks 10 min.
Hintaero 2v sitten oli hyvin pieni NH6050/SR3065
Puintinopeudet on suunnilleen samoja mita kotimaisella "kikottimella" pystyy ajelemaan. Nykyinen koneeni on toinen 3000-sarjalainen minulla. Eroa vanhempaan on pidempi seulasto + seulojen tyyppi ja CSP ravistelija sylinteri kohlinten päällä. Sampo on tunnetusti ajanut tavaraa yli kohlimilta,CSP auttaa tähän huomattavasti. Sitä enemmän mitä kosteampi olki on.
Nyt ottaisin 6,1m pöydän 5,7 sijaan jos saisi vaihtaa. On raskasta ajella kovilla nopeuksilla heikoissa kasvustoissa jotta saisi koneeseen tavaraa tarpeeksi ja puititulos olisi laadukas.
Miten 2-kela kone reagoi jos heikossa kasvustossa ei nosta nopeutta, heikkeneekö puintijälki? (Vihneitä kiinni ohrassa tai vehnän sekaan puhtaaksipuimattomia jyviä)

Kyllä 2-kelakone on irtipuinnilta aina 1-kelaista tehokkaampi. Puhtaus on sensijaan paljolti kiinni kuskin taidoista.
Olen joutunut ostamaan viljaa varsin paljon vuosien varrella.
Merkille on ollut pantava että toiset saa "historic" luokan koneilla aivan priimapuhdasta jälkeä ja toiset taas uusilla "super turbo xlx" koneilla on ajaneet säiliöön lähes kaiken mitä terä leikkaa.
Millaista ajonopeutta pidät 20-jalkaisella terällä NH6050 esim ohralla ja vaikka n.5000 sadolla?
Itsellä tulee öljykasvien puintia n. 100ha vuosittain ja nehän tahtoo "rähmätä" koneen sisältä perusteellisesti. Onko NH helppo puhdistaa tällaisesta liasta?
Sivuja: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 41