Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7

Viestit - Hese

Eihän näiden kotimaisten rekisteröinnissä 50km/h malleiksi ole aina niin säännöistä välitetty.
Vihervakassa kehuivat vanhaa arkkupakastinta, mutta vie aika paljon tilaa. Vanhan malliset 4 lenkin säkit olivat kestäviä eikä niissä ollut sellaisia umpiperäisiä  "tunneleita", joihin rotta menee ja jyrsii itsensa myövin läpi ulos. Voisi päästä vähemmällä, jos heittäisi vanhat suosiolla roskiin ja ostaisi aina uudet. Ei tule kuitenkaan pakattua heti kylvöjen jälkeen, vaan unohtuvat kesäksi jonnekin.  Myykö joku halvemmalla kertakäyttöisiä säkkejä, joissa ei edes ole pohjaventtiiliä?
Vapaa sana / Vs: Pyrokratia purkutalkoot.
: 18.02.16 - klo:08:51
Taimikonhoito teetetty metsähoitoyhdistyksen kautta.
Vapaa sana / Vs: Pyrokratia purkutalkoot.
: 18.02.16 - klo:08:18
Kesällä tehdyistä taimikonhoidoista ei vielä ole tukea näkynyt. Paperia on kyllä tullut nippukaupalla. Mitä ihmettä se tukee jos työt pitää maksaa puoli vuotta ennen "tuen" saamista? Mitä suuri edunvalvojamme MTK on tehnyt tämänkin asian eteen? Ehkä jeesustellut jälkeenpäin, olisiko pitänyt olla valmistelussa mukana? Kaikkein naurettavin on kantokäsittelyn tuki, josta tulee sama paperinippu. Metsäyhtiö tekee hakemuksen ja toteuttamisilmoituksen, maksaa urakoitsijalle, velkoo kulut metsänomistajalta joka saa tuen. Muutama kymppi/hehtaari. VMP
Mielestäni vinssi ei kyllä korvaa tuollaista kaatotunkkia esimerkiksi pellonreunassa isompaa puuta metsään päin kaataessa. Toki Remet vinssillä on myrskytyhoja korjattu viime vuosina toistasataa kuutiota. Siinä pitää olla aina kaveri mukana ja esimerkiksi isoa puuta sähkölinjojen kiilasta kaatessa pitää yhteistyön pelata. Varsinaiseen puiden vinssaamiseen tuo sähkömalli on huono kun tarinan mukaan puu ehtii lahota ennen kuin se on traktorin luona.
Onko kenelläkään vielä kokemusta tuosta Kellfrin kaatotunkista?
Jos kulutus on iso vain puintiaikaan, kannattaa uusilla hinnoilla vaihtaa puintiajan ulkopuolelle pienemmät pääsulakkeet. Yllätyin, että Caruna ei peri pääsulaikkeiden vaihtoilmoituksesta mitään. Toki vaatii sähköurakoitsijan vaihtamaan pohjat tai ainakin tekemään ilmoituksen... Säästö 3x35A > 3x25A 24,85€/kk.
Noin 20v sitten uusivat koko kunnan halki menevän 10kV? linjan. Silloin oli paikallinen yhteyshenkilö hyvin asiallinen, pylväiden sijoitteluun pääsi vaikuttamaan ja ne tulivat peltojen ulkopuolelle jos mahdollista. Meidän pelloilta poistui monta tolppaa ojien, teiden ym. kohdille. Kuulin myöhemmin, että yhtiön mielestä oli liikaakin maanomistajiin päin. Meille tulevat linjat menevät ees taas, koska muuntajan paikka on vaihtunut ja linjat menevät aivan turhaa hakkuukypsän metsän läpi.
Postilaatikkoon kolahti kirje, jossa Caruna kertoi nostavansa siirtohintoja vaaimattomat 27% Onko mielestänne kohtuullinen korotus? Verkolle ei ole vuosikymmeniin tehty mitään ja nyt sitten valtion luvalla tehdään isolla kädellä ja nostetaan hinnat pilviin. Tapanimyrskynä olin 14vrk ilman sähköä ja tuskin tulevat herkeen noita ikivanhoja kyläläisten rakentamia linjoja uusimaan. Vmp.
Mitä tähän sanovat pahimmat jäärät, joiden mukaan varsinkin luvaton moottorikelkkailu pellolla jäädyttää salaojat ja rikkoo ne...
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2016
: 01.01.16 - klo:00:30
Ei vielä, naapurin vuokramies sai kynnöt päätökseen vasta viikko sitten. Ja n 7v vanhat timoteipaalit haettiin pois eilen tai viime yönä.... Eikä jatkossa taida olla asiaa tähän suuntaan.
Lainaus
Mikä noissa Stihl 260:n korkeissa vikana? Minusta parhaat korkit mitä on omissa sahoissa ollut, kestäneet täysin ongelmitta

Bensakorkit ovatkin todella hyvät, mutta öljykorkit eivät toimi läheskään yhtä hyvin, pitää olla juuri oikealla kohdalla ja jos vielä on perinteisesti tankannut öljyt yli... Ja jos joku tilapäiskäyttäjä survoo niitä väkisin, menevät rikki. Lisäksi öljykorkin ympäristö kerää muotoilun johdosta roskaa. Selkeästi 200 ja 260 mallien huonoin ominaisuus. Jotenkin se öljyaukon valu on vähän sinnepäin ja ei naksahda automaattisesti oikealle paikalle, jos ei ole tarkkana.
Kompressorikeskuksen kaveri suositteli puolisynteettistä, jos on kylmässä. Laitoin Teboil Silver 10W-40. On niitä erikseen kompressoriöljyjäkin, niissä oli jotain lisäaineita enemmän.
Itse en kaipaa katkojan kärkiä, kaasutinmoottoria, automaattiryyppyä, kahdessa vuodessa ruostuvia pakoputkia enkä huonoja perussähkölaitteita tai "kynttilävaloja". 80-90 luvun "turvallisessakin" peltilehmässä kuolee aina, jos mikä tahansa alle 10v auto tulee keulaan, lukuunottamatta ehkä mopoautoa. Perusmallitkin kulkevat yli 200km/h ja kiihtyykö mikään enää alle 10s nollasta sataan? Itsekin kakkiksella (Golf II) autoilun aloittaneena voisin nostalgiamielessä hyvin säilyneen Gti:n tms entisöidä harrasteeksi.

Egr:t DPF:t ym voi ongelmien ilmettyä halutessaan hoitaa häiritsemästä. Ehkä nämä ureamoottorit henkilöautoissa ovat jo vähän liikaa. Tienpäällä tulee oltua reilut 35tkm vuodessa ja vielä päästöhuijausmoottorilla. Kehitys vain kehittyy ja jotain pikkuvikoja voi tulla samalla häiritsemään.
Mikä vika on glyfosaatissa? Puu nurin ja glyfosaattia kantoon, ei tarvitse odotella. Tappaa myös pajut, toisin kuin lehdille ruiskuttaminen. Tänä syksynä löysin lasku aukon alusta täydellisen tukoksen, naapurin puolelta. Haavan juurista oli tullut sauman kautta "ketunhäntä" putkeen. Ei ihme, että 4ha peltoa oli aika märkää.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7