Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7

Viestit - nyymanni

Osaako joku sanoa valuuko vilja elevaattorista ruuvikuljettimen laatikkoon, matka olisi noin 2 metriä ja laskua olisi noin 40 cm, asteina taitaa olla vain noin 15 astetta, mutta sehän tulee kuitenkin elevaattorista vauhdilla. Ajattelin tuohon tuollaista taittuvaa käyrää, vai nostanko suosiolla vaunukuivuria jollain tavalla ylöspäin, tai toinen mahdollisuus laittaa wheathearin ruuviin 15 asteen kulma 30 asteen lisäksi siilon katolle, mutta pysyykö kaira katolla, ilman hemmetinmoisia tukia, siilon katolle paha rakentaa, vahvoja tukia.
Ja mistä pirusta sen tietää että kaira on suorassa, kairan keskikohta makaa putken yläpään alareunassa ja kairan alapää koittaa nostaa putken alapäätä ylös.
Hei. kannattaako Wheathearin 8" ruuvi tukea yläpäästä nuo vaijerit jotenkin ristiin, vai kuinka helposti kaira pyörähtää kun laittaa ruuvin pyörimään,
       entä oletteko myös tuonne  alapäähän laittaneet jonkun stopparin kun tuo ruuvi tuntuu koko ajan kampeemaan alaspäin.
Moi. Mikä olisi optimaalinen purkukulma 8 metrin 8" viljaruuviin?  Kyseessä twisterin läpivienti, joka ilmeisesti on noin 45 asteen kulmassa. Jos laitan sen noin 45 asteen kulmaan, ruuvin yläpää tulee noin 5 metrin korkeuteen sekä siilosta noin 3 metrin päähän...
Ovi samaan aikaan muiden pellien kanssa. Läpivienti ulkopuolelle.
[/quote]
Ok, kiitos. Laitettiin valmiiksi tuohon ovenrunkoon nuo pikkupeliit.
Hei twisterin kasaajat. Ootteko koonnut ensin kaikki pellit ja laskeneet pytyn paikoilleen ja sitten vasta laittaneet oven paikalleen vai kantsiiko tuo laittaa paikoilleen samanaikaisesti pellien kanssa. Entä tuo kairan läpivientipelli kannattaako se laittaa pytyn sisä vai ulkopuolelle.
2 tuntia soviteltu, olis jo luullu tuurillakin menevän mut  ei mee ni ei mee, kiitos kuitenkin vastauksista.
Hei twisterin kasaajat. Ootteko koonnut ensin kaikki pellit ja laskeneet pytyn paikoilleen ja sitten vasta laittaneet oven paikalleen vai kantsiiko tuo laittaa paikoilleen samanaikaisesti pellien kanssa. Entä tuo kairan läpivientipelli kannattaako se laittaa pytyn sisä vai ulkopuolelle.
Onko jollain ollut mepun kasaamisessa ongelmia. Miten on kun tuolta 3 tie jakajalta tuleva teleskooppirosteri putki pitäisi liittää esipuhdistajaan ja
väliin tarvisitsisi laittaa valurauta kulmia. Valurauta on hieman erikokoinen ja nuo pannat ei sovi niihin mitenkään, kestääkö noissa pelliset kulmat jotka voisi saada tiivisti putkiin ja jakajaan kiinni vai tarviiko nuo valurautaset jotenkin vain sinne viritellä.
Hei, mulla nyt sitten Twisterin siilo betonikartiopohjalla ja  wheathearin 8" , 8 metrin purkukaira. Kairan päässä on verkko jonka sisällä kulkee
keltainen sulkuläppä. Jos siiloa tyhjentää siiloin tällöin niin kairaanhan jää aina tavaraa, vai onko tuo sulkuläppä sitä varten että kairaan ei pääse
tavaraa kuorman teon lopussa, mutta miten sitä käyttää kun se on siilon tai siilon putken  sisällä ja siinä on noin merin verran vartta vain, vai
voiko kairalla ns. peruuttaa, vai jääkö kaira vain täyteen viljaa. Vai miten tuota kuuluu käyttää.
Siilon täyttöön on 5m. 8" wheathearin kaira, paketin mukana tuli läpivienti siiloon ( 2 kpl pyöreitä läpivientejä, toisessa iso pelti sekä ilmeisesti jokin
jossa kaira makaa ) , mutta kairassa taas on soikea ulostulo viljalle ja mitään sukkaa ei tullut mukana, näilläkö se läpivienti tulisi tehdä.
ne täytyy ite tehä loppuun ja se verkko siä kairan alapäässä jos pistät kauraa ni jyväkään ei tuu pihalle ote se pois ja kyl se ruuviin jää viljaa
Ovat kuulemma suurentanee verkon reikiä, oisko noissa reiän koko n. 3 cm.x 3 cm. No kai se vilja siellä ruuvissakin sitten säilyy. Kiitos vaan.
Hei, mulla nyt sitten Twisterin siilo betonikartiopohjalla ja  wheathearin 8" , 8 metrin purkukaira. Kairan päässä on verkko jonka sisällä kulkee
keltainen sulkuläppä. Jos siiloa tyhjentää siiloin tällöin niin kairaanhan jää aina tavaraa, vai onko tuo sulkuläppä sitä varten että kairaan ei pääse
tavaraa kuorman teon lopussa, mutta miten sitä käyttää kun se on siilon tai siilon putken  sisällä ja siinä on noin merin verran vartta vain, vai
voiko kairalla ns. peruuttaa, vai jääkö kaira vain täyteen viljaa. Vai miten tuota kuuluu käyttää.
Siilon täyttöön on 5m. 8" wheathearin kaira, paketin mukana tuli läpivienti siiloon ( 2 kpl pyöreitä läpivientejä, toisessa iso pelti sekä ilmeisesti jokin
jossa kaira makaa ) , mutta kairassa taas on soikea ulostulo viljalle ja mitään sukkaa ei tullut mukana, näilläkö se läpivienti tulisi tehdä.


Joo ei ollut pakkasta ku rupes napa vuotaan, tuli vaan mieleen et ei oo noin pitkää matkaa ajanu pitkään aikaan fiiulla, oisko öljyt lämmenny kunnolla ja ruvennu sen takia vuotaan. Tuota nelivedon kytkentä ongelmaa itsekin mietin, neliveto kun on kytkettynä ja pakilla vähän lisää nopeutta
niin yrittää kyllä kytkeytyä. etuperin kun koittaa niin ei edes yritä kytkeytyä, ohjekirjassa lukee että neliveto kuuluisi kytkeä ajamalla hiljaa eteenpäin. Mistä muuten kantsii varaosia kysellä ?

Muistaakseni nelivedon päältä poissaanti esim asfaltilla voi olla vaikeaa, mutta talvikelillä lumikolla tai jäällä ei pitäisi olla ongelmia. Päälle ja pois olen kyllä paikallaankin saanut, ehkä jopa paremmin kuin liikkeessä juuri kovan kitkan aikana. Osiahan saa mistä vaan , mutta Nukarinen taitaa tietää mitä tarvittet, vaikka ítte et tietäisi ::)
Joo itsekin laittanut päälle / pois paikallaan, ja ei ikinä vaikeuksia ollut, nyt vain satuin ohjekirjaa lukemaan. Juu en tiedä tarkalleen mitä tarvitsen
, niin parempi että vien korjaamolle ja maksan suolaisesti.


Joo ei ollut pakkasta ku rupes napa vuotaan, tuli vaan mieleen et ei oo noin pitkää matkaa ajanu pitkään aikaan fiiulla, oisko öljyt lämmenny kunnolla ja ruvennu sen takia vuotaan. Tuota nelivedon kytkentä ongelmaa itsekin mietin, neliveto kun on kytkettynä ja pakilla vähän lisää nopeutta
niin yrittää kyllä kytkeytyä. etuperin kun koittaa niin ei edes yritä kytkeytyä, ohjekirjassa lukee että neliveto kuuluisi kytkeä ajamalla hiljaa eteenpäin. Mistä muuten kantsii varaosia kysellä ?
rupesi tänään vuotamaan vanteelle etunavasta öljyä, ja neliveto ei mene päälle, liittyykö jotenkin toisiinsa, joskus meni toiselta puolelta vetoakseli
mutta muistaakseni neliveto meni silloin kuitenkin päälle, osaako joku kertoa missä vikaa?
Ok, kiitos vastauksesta, täytyy sitten varmaan suurentaa pääsulaketta, onko muuten ollut hyvä ostos.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7